Gå til innhold

Hvor mye kontanter har dere liggende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere alt på bankkonto, eller har dere en del i kontanter også? Hvor mye eventuelt har dere liggende? 

Anonymkode: d3593...d9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det aller meste på konto. 50K totalt i kontanter delt på to vann-/brannsikre bokser som er plassert på hemmelig sted i huset og på hytta. Passer selvsagt på å oppdatere sedlene så de ikke er gamle og ikke gyldige lenger.

Anonymkode: 3d60d...cd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har det aller meste på konto. 50K totalt i kontanter delt på to vann-/brannsikre bokser som er plassert på hemmelig sted i huset og på hytta. Passer selvsagt på å oppdatere sedlene så de ikke er gamle og ikke gyldige lenger.

Anonymkode: 3d60d...cd8

Det var mye, og enda mer på konto?

Anonymkode: 2cd68...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Har krisekontanten om den store katastrofen skulle inntreffe. Rundt 4000. Erna & co sendte ut folder om at det er lurt å ha litt kontanter for noen år siden i tillegg til mat, vann osv

Anonymkode: e4a06...c46

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

30.000 kroner. 25.000 av de er til sønnen sitt sertifikat, han fikk pengene av min mor som liker kontanter bedre enn vipps eller bankoverføring. Så han må til banken og innbetale selv.

Jeg har alltid med meg 2.000 kroner i mobilens wallet i tilfelle kortet ikke virker.

Resten ligger hjemme, føles bare ok å ha kontanter.

Anonymkode: dedd5...ff5

AnonymBruker
Skrevet

15 canadiske dollar, 10 amerikanske dollar, 5 euro, 50 tyrkiske lire og 100 thailandske bath. 

Jeg er med andre ord rustet for enhver krise 😅

Anonymkode: 555f0...a9d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

0,-

Mange år siden nå at jeg har hatt behov for kontanter.

Har ikke noe særlig på konto heller. Kun det som skal ut til regninger den nærmeste tiden.

Anonymkode: 53410...b8a

Skrevet (endret)

Ingen kontanter, men har sølv for 20,000,- i en krisesekk dersom jeg måtte flykte ved nødsituasjon. Målet er å ha sølv til en verdi av 100,000,- slik at jeg kan ordne meg leilighet, basics needs dersom jeg må flykte til utlandet. Har også en datamaskin som er verdt 50,000,- (ny) så om jeg hadde fått med meg den ved nødsituasjon så kunne jeg ha solgt den for 30,000,- til bruktmarkedet, men tvilsomt om jeg hadde fått med meg den i nødsituasjon.

Selv om Norge hypotetisk ha fått samme tilstander som Venezuela å få hyperinflasjon vil sølv alltid være verdt en god del (med mindre sølvprisen skulle falle hardt, men at det begge to tingene skulle skje samtidig er sannsynligheten svært lav for mange land og mennesker vil fortsatt være interessert i sølv.)

Endret av Intervence
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

15 canadiske dollar, 10 amerikanske dollar, 5 euro, 50 tyrkiske lire og 100 thailandske bath. 

Jeg er med andre ord rustet for enhver krise 😅

Anonymkode: 555f0...a9d

Haha. Slik er det her også, sikkert 20+ ulike valuta, litt større beløp i euro, pund og dollar da det er greit å ha ved ankomst før jakt på minibank, ellers småsummer. Men pund blir nok faset ut nå da jeg ikke har trengt kontanter de siste to gangene jeg har vært over. 

Ikke en eneste norsk krone. 

Anonymkode: 0204f...2d6

AnonymBruker
Skrevet

Ca 80k

Anonymkode: a347b...5fc

Skrevet

Har lite kontanter...

700 kr per nå.

Skrevet

Har ikke hatt norske kontanter på ca 10 år. Aldri hatt behov.

Blir det krise kan jeg alltids rømme til hytta på fjellet og være selvforsynt. Forutenom krise har jeg ingen behov for kontanter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt smårusk. 

4-5000 i mynt (1 kr, 5 kr og 10 og 20 kr som er minnemynt.)

Og en 50 lapp. 

Anonymkode: 84003...bf5

AnonymBruker
Skrevet
c_buk skrev (7 minutter siden):

Har ikke hatt norske kontanter på ca 10 år. Aldri hatt behov.

Blir det krise kan jeg alltids rømme til hytta på fjellet og være selvforsynt. Forutenom krise har jeg ingen behov for kontanter.

Må være digg å "ikke bruke penger" og bare dra kortet.

Skrevet

Bruker masse penger jeg. Bare ikke kontanter. Det trenger jeg ikke. Hadde du et poeng? 

AnonymBruker
Skrevet

Svært lite etter at også minstemann fikk bankkort. Har et restelager av diverse valuta fra ferier, men det er ikke høy verdi. 

Anonymkode: 645bc...8e0

Skrevet

Jeg har 52 kroner. De ligger i bilen. Jeg pantet noen flasker og siden er de blitt liggende.

Skrevet

Skulle sikkert klart å skrape frem en 100-200 kr i norsk valuta. Og kanskje samme i euro og andre utenlandske valuta.

Skrevet

2,- som jeg fant i opprydding.

Ellers går alt  kort og vipps og apper.

AnonymBruker
Skrevet
M71 skrev (29 minutter siden):

2,- som jeg fant i opprydding.

Ellers går alt  kort og vipps og apper.

Hva gjør du når vipps er nede og kort ikke får kontakt med banken?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...