AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Har to barn som begge går på skolen, men de er så små at de trenger at vi foreldre er med på det meste de gjør. Syns det er utfordrende å få hverdagene til å fungere uten stress og mas! Vi voksne jobber 100% i vanlige jobber uten mulighet for avspasering eller hjemmekontor, og begge ungene er med på hver sin fritidsaktivitet. Dagene fylles opp av dugnader, treninger, kamper, møter i forbindelse med jobb, lekedager med venner her hjemme osv. Neste uke har vi fire ting på samme tidspunkt, og jeg aner ikke hvordan vi skal få det til! Jeg blir svett av å holde på slik, men syns jo ikke vi har for mange aktiviteter heller. Hvilke tiltak har dere gjort for å slippe å styre hver eneste ettermiddag? 🤔 Anonymkode: bc7f7...50f
Fjaselina Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Eg kom til eit punkt der det var flott med 4 samtidige aktivitetar, for då var eg nødt til å velge vekk noko, utan å få dårlig samvittighet. Det er hektisk. Sørg for å ikkje legge inn meir enn den eine aktiviteten pr barn. Legg vekk alle egne aktiviteter. Pust med magen. Det går over🤪
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Dere har lekedager med klassevenner som er med hjem, regner med at barna deres også kan være med barn hjem? Da har dere litt rom der. Vi velger å ha kompiser fra skolen på besøk på helg, istedenfor hverdager hvor det er travelt nok fra før, for barna som fortsatt er små nok til at vi foreldre må planlegge og ha oppsyn. Vi prioriterer at vi foreldre faktisk skal ha litt kvalitetstid sammen med barna også, på hverdager, og da gjør vi det slik. De eldre ordner jo dette selv, og er mer ute enn hjemme med vennene sine. Anonymkode: 32955...0b5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 Har bare et barn. Men vi spiser middag på kvelden etter fotball trening, da slipper vi å styre med det før trening. Han tar seg litt mat gjør lekser og er ute å flyr i gata til jeg kommer hjem, han begynner i 5 klasse nå. Anonymkode: 93655...da7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #5 Skrevet 9. august 2023 Vi har 2 barneskolebarn. De er riktignok eldre enn dine 7. og 5. trinn. De har en aktivitet hver, eldste må kjøres og yngste må kjøres i løpet av vinteren i hvertfall og der er det mye utstyr. Vi har to biler da treningstidene ofte kræsjer. Begge trener relativt mye også. Vennebesøk sluttet vi tidlig å avtale, det ordner de selv. Vi har fleksible jobber, så vi har alltid middag i 16 tiden. Vi samkjører også litt med andre på feltet her og hjelper hverandre. Yngste trenger en del voksenstøtte under lekser, så en ettermiddag er satt av til det. Ja, det er hektisk. Men tiden går så sinnsykt fort. Vi bruker skoleferiene til å hente oss inn. Vi har nødvendigvis ikke fri fra jobb, men fra ettermiddagsskiftene. Anonymkode: 64a5e...c90
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Skrevet 9. august 2023 Vi jobber redusert. Er tidlig hjemme, har god tid på ettermiddagen. Det hjelper veldig. Anonymkode: 0c9ba...ce7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå