AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Del Skrevet 8. august 2023 Nesen min har alltid vært full av porer. Masse små prikker. Presser jeg kommer det hudormer ut. Sluttet med det for noen år siden, for følte nesen ble bare rød og betent (selv om jeg vasket med pyresept etterpå), og problemet ble uansett ikke bedre. Men det er stygt og det irriterer meg. Hva kan gjøres? Vasker ansiktet med våt klut morgen og kveld. Fjerner sminke dersom jeg har brukt det, men det er i såfall kun litt solpudder. Bruker ikke foundation. Bruker pealing for ansiktet en gang i uken (men problemet var helt likt før og jeg begynte med dette) Anonymkode: 80db6...61a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
billie833111 Skrevet 8. august 2023 #2 Del Skrevet 8. august 2023 Finn en ansiktsolje (jeg bruker jojobaolje eller baobabolje, men du kan bruke hvilken som helst som har en lav comedogenic rating. Du kan enkelt google det for å finne mange forskjellige, du vil bruke en olje med så lavt nummer som mulig i den ratingen. Dess lavere comedogenic rating, dess mindre tetter den porene) Vask hendene godt, tørk dem på et rent håndkle/tørkepapir eller lufttørke, og så tar du olje på hendene og begynner å massere olja inn i huden hvor hudormene er. Masser så lenge du orker opp til fem minutter! Du vil oppleve at mange av hudormene løses opp og du vil kunne kjenne de på fingrene som små korn. Så vasker du ansiktet som normalt og tar på hudkrem etc. Gjør det tre ganger i uken, så kan jeg garantere at du vil være fri for hudormene innen to uker ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Del Skrevet 8. august 2023 billie833111 skrev (23 minutter siden): Finn en ansiktsolje (jeg bruker jojobaolje eller baobabolje, men du kan bruke hvilken som helst som har en lav comedogenic rating. Du kan enkelt google det for å finne mange forskjellige, du vil bruke en olje med så lavt nummer som mulig i den ratingen. Dess lavere comedogenic rating, dess mindre tetter den porene) Vask hendene godt, tørk dem på et rent håndkle/tørkepapir eller lufttørke, og så tar du olje på hendene og begynner å massere olja inn i huden hvor hudormene er. Masser så lenge du orker opp til fem minutter! Du vil oppleve at mange av hudormene løses opp og du vil kunne kjenne de på fingrene som små korn. Så vasker du ansiktet som normalt og tar på hudkrem etc. Gjør det tre ganger i uken, så kan jeg garantere at du vil være fri for hudormene innen to uker ☺️ Takk! Hva slags butikk finner jeg dette? Anonymkode: 80db6...61a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Del Skrevet 8. august 2023 Ansiktsmaske som går skikkelig i dybden? Sliter ikke med hudormer selv, men med "nuppete" hud, dvs tilstoppede porer. Huden min er på sitt beste når jeg bruker ansiktsmaske jevnlig. Har vært tom et par måneder nå og ikke giddet å kjøpe ny, men huden min har vært helt krise i sommer, så nå har jeg nettopp bestilt ny. Denne er bl.a god: https://www.blivakker.no/product/3261897?utm_campaign=pmax_group_b_high-margin&gclid=Cj0KCQjwz8emBhDrARIsANNJjS6GPUFGxHcKXc2M50ie2hoY0awHyga9UKilP3aqTOmJFC_hJCyMFXkaAlbnEALw_wcB Anonymkode: 7e9d3...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ansiktsmaske som går skikkelig i dybden? Sliter ikke med hudormer selv, men med "nuppete" hud, dvs tilstoppede porer. Huden min er på sitt beste når jeg bruker ansiktsmaske jevnlig. Har vært tom et par måneder nå og ikke giddet å kjøpe ny, men huden min har vært helt krise i sommer, så nå har jeg nettopp bestilt ny. Denne er bl.a god: https://www.blivakker.no/product/3261897?utm_campaign=pmax_group_b_high-margin&gclid=Cj0KCQjwz8emBhDrARIsANNJjS6GPUFGxHcKXc2M50ie2hoY0awHyga9UKilP3aqTOmJFC_hJCyMFXkaAlbnEALw_wcB Anonymkode: 7e9d3...5c0 Har ikke prøvd mange, men mitt inntrykk er at det ikke hjelper å kline på mer greier oppå liksom. Hvis jeg presser så kommer det jo ut flere millimeter med hvit guffe fra hver eneste prikk.. Anonymkode: 80db6...61a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Del Skrevet 8. august 2023 https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/ansiktsmasker-og-skrubb/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-direct-acids-aha-30--bha-2,5009 Denne vil hjelpe deg Anonymkode: 30c73...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/ansiktsmasker-og-skrubb/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-direct-acids-aha-30--bha-2,5009 Denne vil hjelpe deg Anonymkode: 30c73...7e6 The Ordinary AHA 30% BHA 2% Anonymkode: 30c73...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Del Skrevet 8. august 2023 Renseolje: https://lyko.com/no/shiseido/shiseido-perfect-cleansing-oil?gclid=Cj0KCQjwz8emBhDrARIsANNJjS6STdbuw2aSIONkdEw7lEunTCyan9hs6O_Xyj8656RJvfZg8PshYpkaAiMfEALw_wcB Rens: https://lyko.com/no/the-inkey-list/the-inkey-list-salicylic-acid-cleanser-150-ml Serum/behandling: https://lyko.com/no/hudpleie/ansikte/serum/la-roche-posay-effaclar-duo---korrigerande-och-mikroexfolier Fuktighetskrem: https://lyko.com/no/hudpleie/ansikte/dagkrem/cosrx-oil-free-ultra-moisturizing-lotion-100-ml-18801f4e Serumet er nok det viktigste. Husk SPF på dagtid, minst 30. Anonymkode: 62ae0...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Del Skrevet 8. august 2023 CeraVe foaming cleanser og the ordinary Anonymkode: 30c73...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Del Skrevet 8. august 2023 58 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Hva slags butikk finner jeg dette? Anonymkode: 80db6...61a Hvis du vil prøve med en liten flaske først, anbefaler jeg rosehip oil (feks fra the ordinary, du finner på HM, BliVakker etc). Ellers selges Jojobaolje på helsekost og slikt. Anonymkode: 67861...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. august 2023 #11 Del Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): The Ordinary AHA 30% BHA 2% Anonymkode: 30c73...7e6 Jeg vil anbefale å være svært forsiktig med denne dersom TS ikke er vant med å bruke syreeksfoliering fra før. Denne er veldig sterk, og beregnet på hud som er vant med syrer, absolutt ikke egnet for "nybegynnere". TS, i tillegg tillegg til det som AB#8 foreslår, kan du eksfoliere huden et par ganger i uka med BHA (salicylsyre). Den løser opp talg og smuss dypt nede i porene og forebygger også at nye hudormer dannes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Del Skrevet 9. august 2023 Roci skrev (3 timer siden): Jeg vil anbefale å være svært forsiktig med denne dersom TS ikke er vant med å bruke syreeksfoliering fra før. Denne er veldig sterk, og beregnet på hud som er vant med syrer, absolutt ikke egnet for "nybegynnere". TS, i tillegg tillegg til det som AB#8 foreslår, kan du eksfoliere huden et par ganger i uka med BHA (salicylsyre). Den løser opp talg og smuss dypt nede i porene og forebygger også at nye hudormer dannes. Jeg startet forsiktig med den ( 1 min ) lunkent vann- skyll ( aldri tatt noe av syre tidligere med ømf hud ) alle hudormer borte vekk;:) Anonymkode: 30c73...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 9. august 2023 #13 Del Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg startet forsiktig med den ( 1 min ) lunkent vann- skyll ( aldri tatt noe av syre tidligere med ømf hud ) alle hudormer borte vekk;:) Anonymkode: 30c73...7e6 Veldig bra at du var forsiktig og ikke fikk irritert hud, men dette er som sagt ikke et produkt for begynnere. Det står også på Deciem/TO sin hjemmeside: Note: This formula contains an extremely high concentration of free acids. We recommend use only if you are an experienced user of acid exfoliation and your skin is not sensitive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #14 Del Skrevet 9. august 2023 Jeg har det samme som deg bare hele ansiktet. Det eneste som fungerer i dybden i porene er syre som «glycolic» anbefaler md formulations facial cleanser Anonymkode: 9e440...734 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå