AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Jeg vil gjøre hagen mer lettstelt, og ser for meg å grave ned stein langs pallekarmer og bed slik at gressklipperen klarer å ta alt gresset uten at kantklipperen må fram. Men hva slags stein? Heller? Belegningsstein? Murstein? Hva ville *du* valgt, og hvorfor? 😃 Anonymkode: abf33...008
Amossa Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Uansett hvilken stein du velger, så er grunnarbeidet viktig hvis du ønsker minst mulig vedlikehold. Vi har mange hagestier rundt bed og opphøyde bedkanter. Brukte ugressduk som underlag. På stiene valgte vi singel. Det er fordi jeg synes det er koselig med nettopp singelstier i hagen På grillplassen har vi lagt store heller av villskifer. Brukte spesialsand mellom fugene, men det er bare tull. De gror til med ugress fra oven uansett. Jeg synes det er viktig at stein og heller passer til naturen rundt. I vår hage har vi bergknauser og store, grå steiner. En nabo har lagt små hvite rullesteineri hele innkjørselen. Det passer i Hellas, men ikke i en norsk hage hvor gråstein dominerer. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå