Gå til innhold

Hjelp til forrett og dessert , eventuelt vin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Salat med gulrotlaks (finner oppskrift på gulrotlaks på internett, falsk laks altså) evt en lett salat med tomat og mozzerella. 

Til dessert feks panna cotta, tiramisu, eller iskrem

Anonymkode: 861f2...175

Må legge til at jeg regner med det finnes en eller annen type vegetarisk mozzerella 🤔 om ikke tomat og basilikum salat 😅

Anonymkode: 861f2...175

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Parmesan er ikke vegetar ;) 

Anonymkode: 7f8f4...a65

Er vel mulig å få tak i parmesan uten denne løpen?

Endret av Butter
  • Liker 1
Skrevet
Butter skrev (1 time siden):

Er vel mulig å få tak i parmesan uten denne løpen?

Nei. All parmesan inneholder animalsk løpe,men det finnes plantebasert alternativ.

Anonymkode: 7f8f4...a65

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 20.48):

Hovedretten er italiensk vegetarisk pizza (surdeig, gjestene kan velge mellom sopp, spinat & gorgonzola,  artisjokk etc ).  Nå lurer jeg litt på hva jeg kan servere som forrett og dessert. Det bør være relativt lett.

Vil veldig gjerne ha tips om vin også.

Anonymkode: 323a9...61f

Du har allerede fått mange gode tips til forretter, men jeg vil foreslå å prøve en Lambrusco til pizzaen, f.eks. denne. Et familiemedlem som er svært interessert i og har mye kunnskap om vin, sverger til den til italiensk pizza :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville absolutt anbefale å ikke bare ta en vin som "passer til pizza" når du skal ha slike ting som gorgonzola og artisjokk som topping. Sånt er tricky råvarer og krever kompetanse for å bli godt, så spør på polet! Da får du garantert tipp topp anbefalingerger. 

Og skal du ha vin til desserten, ikke bruk den samme som til hovedretten, det passer aldri på grunn av alt for lav sødme. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...