AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 De er det jaggu mange av. Virker ikke som folk oppdaterer seg i det hele tatt på hva varen de selger koster ny. Blir bare tatt utgp i hva de selv betalte. Feks kattnakken er ofte på tilbud på nett. Nå får man foret helårsdress til 599 nye på kattnakken.no. Likevel ligger dressene ute til rundt 500 på Finn. De er slitte og mangler gjerne en strikk på foten etc. Vil gjerne kjøpe brukt, men syns ikke det er greit når slitte klær blir lagt ut til blodpris. Samme gjelder ull og dyrere merker typ Hust and claire osv. stadig på tilbud nytt på nett, blodpris for utbrukte plagg på Finn. Flere som har merket seg dette? Anonymkode: fec53...76c 37 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er det jaggu mange av. Virker ikke som folk oppdaterer seg i det hele tatt på hva varen de selger koster ny. Blir bare tatt utgp i hva de selv betalte. Feks kattnakken er ofte på tilbud på nett. Nå får man foret helårsdress til 599 nye på kattnakken.no. Likevel ligger dressene ute til rundt 500 på Finn. De er slitte og mangler gjerne en strikk på foten etc. Vil gjerne kjøpe brukt, men syns ikke det er greit når slitte klær blir lagt ut til blodpris. Samme gjelder ull og dyrere merker typ Hust and claire osv. stadig på tilbud nytt på nett, blodpris for utbrukte plagg på Finn. Flere som har merket seg dette? Anonymkode: fec53...76c Men kjære deg. Blir de ikke solgt så setter de nok ned prisen eller gir det bort til noen de kjenner i stedet. De kaster det nok ikke. Det er grenser for hvor billig jeg gidder å selge noe på Finn. Da er det lettere å gi til Fretex. Anonymkode: 7e4e2...b7e 17 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men kjære deg. Blir de ikke solgt så setter de nok ned prisen eller gir det bort til noen de kjenner i stedet. De kaster det nok ikke. Det er grenser for hvor billig jeg gidder å selge noe på Finn. Da er det lettere å gi til Fretex. Anonymkode: 7e4e2...b7e Kjære deg 🤮🤢 Anonymkode: fec53...76c 63 19
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men kjære deg. Blir de ikke solgt så setter de nok ned prisen eller gir det bort til noen de kjenner i stedet. De kaster det nok ikke. Det er grenser for hvor billig jeg gidder å selge noe på Finn. Da er det lettere å gi til Fretex. Anonymkode: 7e4e2...b7e For en hersketeknikk🙄 Anonymkode: 1e700...e0a 34 9
Tjoheiii Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Er ikke sikkert selgeren er klar over hva de koster i butikk. Men er jo bare å prute da, si at den ligger ut for salg og by halvparten eller noe 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjære deg 🤮🤢 Anonymkode: fec53...76c Syns du ditt innlegg var så veldig høflig da? Folk står fritt til å legge ut på Finn til den prisen de vil. Prisen blir justert ved manglende etterspørsel eller så blir varene fjernet. En selger ikke på Finn for å tjene deg eller miljøet. En gjør det for å tjene penger. Miljømessig er det like greit å gi det til Fretex. Enklere er det og Anonymkode: 7e4e2...b7e 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Jeg ser at både Tise og Finn bugner av brukte barneklær, så akkurat der er det kjøpers marked. Synes jeg noe er for dyrt, så blar jeg videre, enkelt og greit. Regner med at selges tar hintet og senker prisen etterhvert Anonymkode: 39726...7ea 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syns du ditt innlegg var så veldig høflig da? Folk står fritt til å legge ut på Finn til den prisen de vil. Prisen blir justert ved manglende etterspørsel eller så blir varene fjernet. En selger ikke på Finn for å tjene deg eller miljøet. En gjør det for å tjene penger. Miljømessig er det like greit å gi det til Fretex. Enklere er det og Anonymkode: 7e4e2...b7e Innlegget mitt var min generelle mening og ikke rettet mot enkeltperson med full hersketeknikk anno 1995 henter rett ut fra læreboka til Berit Ås. Null stress at du er uenig og mener noe annet. «Kjære deg»-responsen er og blir superteit. Anonymkode: fec53...76c 29 1 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 Har reagert på det samme. Ofte lønner det seg faktisk å handle barneklær på salg. Barnas hus har stort salg på barneklær 2 ganger i året. Anonymkode: 9379d...a74 8 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Akurat dette har jeg og stusset på. Spesielt kattnakken. Skal selv legge ut og da tar jeg 300 når dressene er strøkne. Brukt er brukt! Anonymkode: e8032...f65 12 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Helt enig med TS. Jeg vil gjerne kjøpe brukt også, men det er grenser for hvor mye tid man kan bruke på å bla seg gjennom annonser med overprisede plagg, ofte med diverse skavanker i tillegg. "Litt flekker, går sikkert vekk i vask, men har ikke prøvd" 😅 Anonymkode: 7006e...3f0 10
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Innlegget mitt var min generelle mening og ikke rettet mot enkeltperson med full hersketeknikk anno 1995 henter rett ut fra læreboka til Berit Ås. Null stress at du er uenig og mener noe annet. «Kjære deg»-responsen er og blir superteit. Anonymkode: fec53...76c Men det er en helt ekstremt rar ting å reagere på. Fordi markeder fungerer jo sånn at hvis det er for dyrt så justeres jo prisen ned! Derfor ingenting å irritere seg over. Men det det kan tyde på er at det finnes folk der ute som ikke er oppdatert på hva ting koster eller vil ha akkurat det ene utgåtte printet på kattnakken og derfor er villig til å betale det som er bedt om og da kan en ikke klandre de som legger det ut til «blodpris» som du kaller det. Det er lov å prøve seg. Selv har jeg solgt barneutstyr for billig på Finn to ganger nå. det merker man når det plutselig er 5 stk med en gang som vil ha den…neste gang legger jeg ut til litt mer enn jeg mener det er verd og justerer meg ned etterhvert. Anonymkode: 7e4e2...b7e 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig med TS. Jeg vil gjerne kjøpe brukt også, men det er grenser for hvor mye tid man kan bruke på å bla seg gjennom annonser med overprisede plagg, ofte med diverse skavanker i tillegg. "Litt flekker, går sikkert vekk i vask, men har ikke prøvd" 😅 Anonymkode: 7006e...3f0 Men da blar du forbi da. Og så blir det ikke solgt. Ordner seg Anonymkode: 7e4e2...b7e 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 Ja enig. Kjøpte noen billige klespakker til baby, men brukte bare en brøkdel, så fant ut at det var bedre å kjøpe på salg og da får man faktisk det jeg vil ha og trenger. Anonymkode: 05186...990 5 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 Veldig rart. Jeg pleier å gi bort brukte klær på finn. Da blir man kvitt dem raskt. Orker ikke sitte å diskutere prisen på hvert enkelt plagg. Tar bare betalt hvis det er kvalitetsplagg som er veldig strøkne.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 Akkurat Kattnakken kan du selge dyrt hvis det er et populært print. Mange liker de gamle mønstre bedre en de nye. For eksempel reve print går fort. Eller grønn hval kunne jeg lett betalt 1000 kr for. Anonymkode: 20f57...c11 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #17 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De er det jaggu mange av. Virker ikke som folk oppdaterer seg i det hele tatt på hva varen de selger koster ny. Blir bare tatt utgp i hva de selv betalte. Feks kattnakken er ofte på tilbud på nett. Nå får man foret helårsdress til 599 nye på kattnakken.no. Likevel ligger dressene ute til rundt 500 på Finn. De er slitte og mangler gjerne en strikk på foten etc. Vil gjerne kjøpe brukt, men syns ikke det er greit når slitte klær blir lagt ut til blodpris. Samme gjelder ull og dyrere merker typ Hust and claire osv. stadig på tilbud nytt på nett, blodpris for utbrukte plagg på Finn. Flere som har merket seg dette? Anonymkode: fec53...76c Har sett det ja. Og dette sier noe om hvor gjerrige og egoistiske mange er.De skal selge alt til blodpris. Sikkert samme typene som på død og liv skal prute varer ned og kommer med skambud når de selv trenger noe. Vi har kun kjøpt kvalitetsklær til våre barn, og alt som er helt og pent vaskes og gis videre til den veldedige organisasjonen Juleflyet når barna har vokst ut av det. Da får barn på barnehjem og i fattige familier i Øst-Europa klærne. Jeg har gitt bort regndresser fra Kattnakken, Reima og Tiny Trolls of Norway, klær fra Hust&Claire, Wheat, NoaNoa, og dyrere merker som Ralph Lauren Baby, Boss og Gant. Kunne jeg forsøkt å selge det på Finn til blodpris? Ja, det kunne jeg nok. Men mye mye bedre at mennesker som faktisk trenger gode barneklær får det. Og av regntøy og annet yttertøy sjekker jeg alltid at reflekser , glidelåser og knapper er i orden, og skifter til nye strikk under foten før jeg sender det avgårde. Det var nylig en reportasje om at folk leverer inn hullete møkkete plagg til veldedige organisasjoner. Blir helt sjokkert over hva enkelte får seg til å gjøre. Har også lest her inne om foreldre med dårlig råd som har brukt sine siste kroner på kjøp av klespakke/sekker med barneklær på Finn, for så å oppdage etterpå at sekken er full av møkkete og ødelagte plagg. De som selger sånt burde skamme seg noe så inn i h******. Anonymkode: 53f7c...7b7 9 7 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #18 Skrevet 8. august 2023 Jeg legger brukte barneklær (som selvsagt fortsatt er hele og greie) i uff container uansett merke. Det er jo salg hele tiden, følger man litt med trenger man ikke betale fullpris for barneklær, ull og yttertøy. Jeg gidder ikke betale det samme for klær som er brukt. Anonymkode: 9bbde...cc0 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #19 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg legger brukte barneklær (som selvsagt fortsatt er hele og greie) i uff container uansett merke. Det er jo salg hele tiden, følger man litt med trenger man ikke betale fullpris for barneklær, ull og yttertøy. Jeg gidder ikke betale det samme for klær som er brukt. Anonymkode: 9bbde...cc0 Jeg er enig i dette. Vi selger ikke brukte barneklær. Vi bruker det om igjen til nr to nå og etterpå så gir vi bort det som er brukenes enten til familie og venner eller til Fretex etc. dette fordi styret med å selge på Finn blir for mye fordi folk hele tiden skal prute, mase etc og det er det ikke verd for noen skarve femtilapper. Vi har derimot solgt lite brukt annet utstyr på Finn og det er generelt god etterspørsel. Men jeg selger ikke ting som er verd under 500 kr. De gir jeg bort. Anonymkode: 7e4e2...b7e 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #20 Skrevet 8. august 2023 30 minutter siden, AnonymBruker said: Akkurat Kattnakken kan du selge dyrt hvis det er et populært print. Mange liker de gamle mønstre bedre en de nye. For eksempel reve print går fort. Eller grønn hval kunne jeg lett betalt 1000 kr for. Anonymkode: 20f57...c11 Jepp. Rosa og gul bie selger for 600+ på en dag eller to. Anonymkode: 0c0c2...92a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå