AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Hei Vi skal ut å fly snart hele familien. ca 5 timers tur. flyet går kl 06.00 så tviler på jeg får i ungene noe serlig mat før vi drar. De er ganske kresne, så vi valgte å droppe flymaten, som de skjelden spiser uansett. Men hva burde jeg ha med til mat, som er lett å ha i håndbagasjen, lett å spise, og lov å ta med gjennom sikkerhetskontrollen? Alle tips motas med takk:) Anonymkode: 56016...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Litt vanskelig å gi tips hvis de er veldig kresne, det viktigste er jo at maten blir spist. Men påsmurte baguetter/rundstykker, oppskåret frukt, nøtter er jo enkelt å ta med. Dersom barna er små er det tillatt å ta med f.eks smoothie på klemmeposer og lignende selv om de er over 100 ml. Anonymkode: 3b880...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 Pizzahorn er en slager her. Anonymkode: 7d9d3...fb8 3
Rucula Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Vi skal ut å fly i morgen. Smører sandwicher, har med frukt, smoothieposer og litt godis
Kjetil E Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei Vi skal ut å fly snart hele familien. ca 5 timers tur. flyet går kl 06.00 så tviler på jeg får i ungene noe serlig mat før vi drar. De er ganske kresne, så vi valgte å droppe flymaten, som de skjelden spiser uansett. Men hva burde jeg ha med til mat, som er lett å ha i håndbagasjen, lett å spise, og lov å ta med gjennom sikkerhetskontrollen? Alle tips motas med takk:) Anonymkode: 56016...3e9 Av hensyn til medpassasjerer, ikke ta med mat som lukter. 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Rucula skrev (2 timer siden): Vi skal ut å fly i morgen. Smører sandwicher, har med frukt, smoothieposer og litt godis Smoothieposer får du ikke igjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 311e5...5ab 2
Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei Vi skal ut å fly snart hele familien. ca 5 timers tur. flyet går kl 06.00 så tviler på jeg får i ungene noe serlig mat før vi drar. De er ganske kresne, så vi valgte å droppe flymaten, som de skjelden spiser uansett. Men hva burde jeg ha med til mat, som er lett å ha i håndbagasjen, lett å spise, og lov å ta med gjennom sikkerhetskontrollen? Alle tips motas med takk:) Anonymkode: 56016...3e9 Please ikke nøtter eller ting som lukter, vær forsiktig med sitrus 3 1
tirben Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 (endret) Tortillalefser med ting de liker. Sandwich med pålegg de liker. Kylling og pasta. Frukt og kjeks. Endret 8. august 2023 av tirben 3
Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt vanskelig å gi tips hvis de er veldig kresne, det viktigste er jo at maten blir spist. Men påsmurte baguetter/rundstykker, oppskåret frukt, nøtter er jo enkelt å ta med. Dersom barna er små er det tillatt å ta med f.eks smoothie på klemmeposer og lignende selv om de er over 100 ml. Anonymkode: 3b880...e4d Nøtter bør en ikke ta med på fly, trodde det var allmenkunnskap 3
Rucula Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Smoothieposer får du ikke igjennom sikkerhetskontrollen. Anonymkode: 311e5...5ab Joda! Vann også.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 19 minutter siden, Fru Uperfekt said: Please ikke nøtter eller ting som lukter, vær forsiktig med sitrus Jo jo man tar med seg død mann på boks eller makrell i tomat på skivene og ser hvor lang tid det tar før flyet må nødlande og man blir hevet av det Fra spøk til alvor, verste jeg vet er folk som ikke tar hensyn til andre og tar med seg det du nevner på fly. Anonymkode: 7b8d3...29b 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 Rucula skrev (23 minutter siden): Joda! Vann også. Jeg reiste til Gardermoen med tog i flere timer så hadde med en del mat og drikke, glemte ta ut smoothiepose, vannflaske og joghurt, alt ble tatt i sikkerhetskontroll. Hvilken flyplass fikk du beholde det? Anonymkode: 19480...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg reiste til Gardermoen med tog i flere timer så hadde med en del mat og drikke, glemte ta ut smoothiepose, vannflaske og joghurt, alt ble tatt i sikkerhetskontroll. Hvilken flyplass fikk du beholde det? Anonymkode: 19480...a2e Til småbarn får man lov til å ta med smoothieposer, barnemat og vann. Ikke du som voksen. Anonymkode: 41bc3...6f0 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til småbarn får man lov til å ta med smoothieposer, barnemat og vann. Ikke du som voksen. Anonymkode: 41bc3...6f0 Jeg har ikke fått selv med barn under året, så hvilken flyplasser? Anonymkode: fa1ce...1a9 1
Fru Uperfekt Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jo jo man tar med seg død mann på boks eller makrell i tomat på skivene og ser hvor lang tid det tar før flyet må nødlande og man blir hevet av det Fra spøk til alvor, verste jeg vet er folk som ikke tar hensyn til andre og tar med seg det du nevner på fly. Anonymkode: 7b8d3...29b Vet Var noen sist jeg fløy langt som hadde med stinke mat, skjønner ikke hvordan folk kan bli så hjernedøde 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #17 Skrevet 8. august 2023 Kjøp mat på flyet! Utrolig harry og lite omteksomt ovenfor medpassasjerer. Kresne barn bør dessuten lære og ikke være kresne. Kult og bli voksen og ikke like noen ting! Nyttig i sosiale sammenhenger 🫠 Anonymkode: eb10a...9d5 2
tirben Skrevet 8. august 2023 #18 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg reiste til Gardermoen med tog i flere timer så hadde med en del mat og drikke, glemte ta ut smoothiepose, vannflaske og joghurt, alt ble tatt i sikkerhetskontroll. Hvilken flyplass fikk du beholde det? Anonymkode: 19480...a2e Du kan jo kjøpe det på flyplassen etter at du har gått gjennom sikkerhetskontrollen.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #19 Skrevet 8. august 2023 -Påsmurte baguetter som noen over her nevnte -noen kjeks i en boks og oppskåret frukt i en annen boks til snacks, eventuelt også babybell eller mozarellasticks -pizzasnurrer -knekkebrød og enkelt pålegg man kan ta på (usikker på om man får gjennom tubeost??) -fylte pitabrød (fyll med det dere liker, del de i to og pakk inn i alluminiumsfolie og legg i en matboks, så holder de seg fine og er lette å spise) Anonymkode: 82ab7...c02
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #20 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke fått selv med barn under året, så hvilken flyplasser? Anonymkode: fa1ce...1a9 Vi fikk med barnemat og smoothieposer på flyplasser i Porto og Frankfurt, i tillegg til Gardermoen. Anonymkode: 22b91...0af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå