Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vi skal ut å fly snart hele familien. ca 5 timers tur.

flyet går kl 06.00 så tviler på jeg får i ungene noe serlig mat før vi drar.

De er ganske kresne, så vi valgte å droppe flymaten, som de skjelden spiser uansett.

Men hva burde jeg ha med til mat, som er lett å ha i håndbagasjen, lett å spise, og lov å ta med gjennom sikkerhetskontrollen?

Alle tips motas med takk:)

Anonymkode: 56016...3e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baguetter/rundstykker?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å gi tips hvis de er veldig kresne, det viktigste er jo at maten blir spist. Men påsmurte baguetter/rundstykker, oppskåret frukt, nøtter er jo enkelt å ta med. Dersom barna er små er det tillatt å ta med f.eks smoothie på klemmeposer og lignende selv om de er over 100 ml.

Anonymkode: 3b880...e4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pizzahorn er en slager her. 

Anonymkode: 7d9d3...fb8

• Liker 3
Skrevet

Vi skal ut å fly i morgen. Smører sandwicher, har med frukt, smoothieposer og litt godis

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei

De er ganske kresne, så vi valgte å droppe flymaten, som de skjelden spiser uansett.

Men hva burde jeg ha med til mat, som er lett å ha i håndbagasjen, lett å spise, og lov å ta med gjennom sikkerhetskontrollen?

Av hensyn til medpassasjerer, ikke ta med mat som lukter.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (2 timer siden):

Vi skal ut å fly i morgen. Smører sandwicher, har med frukt, smoothieposer og litt godis

Smoothieposer får du ikke igjennom sikkerhetskontrollen.

Anonymkode: 311e5...5ab

• Liker 2
Skrevet

Hei

Please ikke nøtter eller ting som lukter, vær forsiktig med sitrus

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tortillalefser med ting de liker. Sandwich med pålegg de liker.  Kylling og pasta.  Frukt og kjeks. 

Endret av tirben
  • Liker 3
Skrevet

Litt vanskelig å gi tips hvis de er veldig kresne, det viktigste er jo at maten blir spist. Men påsmurte baguetter/rundstykker, oppskåret frukt, nøtter er jo enkelt å ta med. Dersom barna er små er det tillatt å ta med f.eks smoothie på klemmeposer og lignende selv om de er over 100 ml.

Anonymkode: 3b880...e4d

Nøtter bør en ikke ta med på fly, trodde det var allmenkunnskap

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Smoothieposer får du ikke igjennom sikkerhetskontrollen.

Anonymkode: 311e5...5ab

Joda! Vann også.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Please ikke nøtter eller ting som lukter, vær forsiktig med sitrus

Jo jo man tar med seg død mann på boks eller makrell i tomat på skivene og ser hvor lang tid det tar før flyet må nødlande og man blir hevet av det :nigo: 

Fra spøk til alvor, verste jeg vet er folk som ikke tar hensyn til andre og tar med seg det du nevner på fly. 

Anonymkode: 7b8d3...29b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (23 minutter siden):

Joda! Vann også.

Jeg reiste til Gardermoen med tog i flere timer så hadde med en del mat og drikke, glemte ta ut smoothiepose, vannflaske og joghurt, alt ble tatt i sikkerhetskontroll. Hvilken flyplass fikk du beholde det?

Anonymkode: 19480...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg reiste til Gardermoen med tog i flere timer så hadde med en del mat og drikke, glemte ta ut smoothiepose, vannflaske og joghurt, alt ble tatt i sikkerhetskontroll. Hvilken flyplass fikk du beholde det?

Til småbarn får man lov til å ta med smoothieposer, barnemat og vann. Ikke du som voksen. 

Anonymkode: 41bc3...6f0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Til småbarn får man lov til å ta med smoothieposer, barnemat og vann. Ikke du som voksen. 

Anonymkode: 41bc3...6f0

Jeg har ikke fått selv med barn under året, så hvilken flyplasser?

Anonymkode: fa1ce...1a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo jo man tar med seg død mann på boks eller makrell i tomat på skivene og ser hvor lang tid det tar før flyet må nødlande og man blir hevet av det :nigo: 

Fra spøk til alvor, verste jeg vet er folk som ikke tar hensyn til andre og tar med seg det du nevner på fly. 

Anonymkode: 7b8d3...29b

Vet

Var noen sist jeg fløy langt som hadde med stinke mat, skjønner ikke hvordan folk kan bli så hjernedøde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp mat på flyet! 
Utrolig harry og lite omteksomt ovenfor medpassasjerer. 

Kresne barn bør dessuten lære og ikke være kresne. 
Kult og bli voksen og ikke like noen ting! Nyttig i sosiale sammenhenger 🫠

Anonymkode: eb10a...9d5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kan jo kjøpe det på flyplassen etter at du har gått gjennom sikkerhetskontrollen.  

AnonymBruker
Skrevet

-Påsmurte baguetter som noen over her nevnte

-noen kjeks i en boks og oppskåret frukt i en annen boks til snacks, eventuelt også babybell eller mozarellasticks

-pizzasnurrer

-knekkebrød og enkelt pålegg man kan ta på (usikker på om man får gjennom tubeost??)

-fylte pitabrød (fyll med det dere liker, del de i to og pakk inn i alluminiumsfolie og legg i en matboks, så holder de seg fine og er lette å spise)

Anonymkode: 82ab7...c02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke fått selv med barn under året, så hvilken flyplasser?

Anonymkode: fa1ce...1a9

Vi fikk med barnemat og smoothieposer på flyplasser i Porto og Frankfurt, i tillegg til Gardermoen.

Anonymkode: 22b91...0af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...