AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Dæven døtte, så bra system vi har. Først fikk vi gult varsel. Så fikk vi rødt. Det gjorde fylker og kommuner og alle berørete etater fikk da foberedt en klar krisestab. Som har bare kastet seg på den ene krisa etter den andre. Ikke alle steder har vært mulig å redde. Men de har jammen fått redda mye. De har varslet oss, jeg er iallefall i beredskap på egen tomt, og lek med å lage bekker og demninger som liten har vært til stor nytte nå. Utrolig lite som skal til her og der, for å redde en gårdsplass. De har varslet og evakuert folk i fare områder, fordi de har oversikt og kontroll. Heldigvis bor jeg også i en komune med mange bønder og grave firmaer. Begge har maskiner og rydder avløp, grøfter og veier som er oversvømt, slik at skader blir mindre og veier åpnes raskt igjen. Det det er mulig da. De er super menn, og ikke trollmenn da. De kjenner alle store og små veier her godt. Og ikke minst veinettet. Så de vet jo på forhånd mange av stedene det kan bli litt kritisk. Så mange av dem begynte gravingen før regnet kom Jeg er så glad og takknemlig for at vi ar et system som sier at vi nå er i rød faresone, slik at vi kan bidra å minske skadene så godt vi kan. Heldigvis har vi også en lang tradisjon på at all bebyggelse skal over en viss høyde og minst 100 meter fra vann. Det finnes jo noen litt tettere . Men pga lite bebyggelse helt inntil vann, så ser vi ikke hus og bygninger som velter ut i bekker og elver. Så takk for alle de som kan jobben sin. Jeg tror dette hadde blitt så mye værre uten dere alle sammen ❤️😘 Så får de som syntes alt er så overdrevet, mene hva dere vil. Jeg ser de som super helter som redder oss. Anonymkode: c20ff...020 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Har du et rosende ord om berdeskapen? Del den gjerne, fordi de fortjener det Anonymkode: c20ff...020
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå