AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Jeg vurderer operasjon hos Memira. Har noen erfaring å dele? Er det vondt? Og hvor godt ble resultatet for deg? Anonymkode: 3cd8d...899
Spanky Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Jeg gjorde det for noen år siden. Ikke vondt på noe tidspunkt, bare litt ubehagelig å ikke kunne blunke mens de holder på 😅 Så fint lite de første timene, bare konturer og lys, så du bør ikke kjøre bil selvsagt, og heller ikke tenke at du skal jobbe etterpå. Dagen etter var det mye bedre, men jeg må advare deg om at du må være tålmodig, for det tar tid før synet blir optimalt. Så om du trenger skarpsyn, dybdesyn, godt syn i mørket i forbindelse med jobb, bør du vente til du har ferie, eller ta fri et par-tre uker iallfall. Ellers går det fint i hverdagen. Ellers var det skikkelig kjedelig å dryppe øynene x antall ganger for dag i 3 uker, og ikke få lov å vaske øynene. For det blir klissete og ekkelt rundt vippene. Noen sliter litt med haloer rundt lys den første tiden, det gjorde jeg, og det kan være irriterende å kjøre bil i mørket når alle gatelys får en ekstra ring rundt seg, eller møtende bilers lys. Mørkesynet blir ikke det samme etterpå, men jeg klarer meg fint. Det er jo noe som også ville kommet med alderen. En stund etter fikk jeg falsk grå stær (tror jeg det heter), det skjer med x antall stk, men det fikser de raskt med en laser. Ikke den laseren de bruker når de justerer synet altså, men en annen type. Og da sitter en bare i en stol og titter inn i et slags apparat, og de lager bittesmå hull, slik at den forsvinner. Jeg har ikke perfekt syn enda, men er innenfor garantitiden, så jeg skal tilbake for at de skal justere den siste lille resten. Bare å spørre om det er noe du lurer på, som jeg ikke har tenkt på.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Tusen takk, Spanky! Anonymkode: 3cd8d...899
Ronja_8 Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 Jeg vurderer også veldig sterkt en sånn operasjon, men er livredd! Har ennå ikke turd å prøve linser engang, for jeg har helt noja for å være borti øyet 🫣 Men jeg er litt nysgjerrig på om trådstarter har gjort det ennå? Og jeg har hørt om flere som har gjort det og som har opplevd det samme som @Spanky i forholdt til lys. Men hvordan går det nå?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #5 Skrevet 8. juni 2024 Jeg har gjort det men på Ullevål med narkose (pga medfødt defekt i linsene og uviklet grå stær). Godt resultat, jeg våkner med nesten perfekt avstandsyn og så blir det +1 utover dagen når øyet blir mer slitent, og alltid +3 på lesebriller ca Men var litt vondt etterpå. Ganske vondt i noen dager og så irritasjon i noen uker. Mulig den raskere varianten man er våken gir mindre smerter i ettertid, hos meg var de jo inne og skar og styra i nesten 2 timer.. Skjønner ikke helt hvordan de klarer å gjøre samme operasjon privat uten narkose men det er kanskje litt forskjellig hva de gjør da 😄 Ca. 6 uker før synet stabiliserte seg og man kunne tilpasse briller. I perioden før nye briller ble jeg veldig sliten i hodet av å se på skjerm og lese. Jeg tok bare 1 øye av gangen da så hadde heldigvis det andre øyet til å kompansere litt for det så bilkjøring og slikt gikk ganske bra for meg. Men var lyssensitiv i noen uker. Anonymkode: bd055...ac8
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 Hei, jeg har operert øynene mine, og det gikk kjempefint. Det var ikke vondt. Jeg var veldig lyssensitiv det første døgnet omtrent, men så godt allerede dagen etter operasjonen. Har et glimrende syn på alle avstander i dag. Anbefaler det varmt. TS Anonymkode: 3cd8d...899
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 Jeg har hørt at mange er optimistisk og fornøyde med å skifte linser. Men syns det er bortkastet penger etter noen år når synet blir dårlig igjen. Anonymkode: 24538...2db
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #8 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg har hørt at mange er optimistisk og fornøyde med å skifte linser. Men syns det er bortkastet penger etter noen år når synet blir dårlig igjen. Anonymkode: 24538...2db Jeg fikk beskjed om at aldri får dårlig syn igjen. Jeg kan såklart få sykdommer som alle andre, men ikke vanlige synsfeil. Trenger ikke operasjon for stær som eldre heller, for linsen er jo skiftet. Anonymkode: 3cd8d...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå