Gå til innhold

Da har jeg "endelig" innsett at det blir hele livet som singel og barnløs. Hva med resten av livet nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så klart en mann, som alle skjønte ut ifra trådtittelen.

Helt ufrivillig, så er dette blitt min skjebne. Og det er ingen god skjebne. Singel og barnløshet, altså. Dere frivillige barnløse kan spare dere for å si at et liv uten barn er mye bedre. Da snakker dere med deres eget utgangspunkt, ikke mitt.

Alderen min kan være det samme, det er irrelevant fordi det uansett ikke er det som avgjør. Poenget er at jeg aldri har vært aktuell som partner eller potensiell far noen gang, så hvorfor skal jeg få kommentarer som at "det er ikke for sent", "du kan fremdeles finne noen", "menn kan få barn i alle aldre" osv..? Når man aldri var aktuell som ung?

En sårende ting skjedde i dag, som man selvfølgelig ikke skal legge for mye i, men som likevel gjør vondt fordi den treffer et ømt punkt. Nemlig utseendet mitt. Noen tenåringsjenter (og en gutt) gikk ved siden av hverandre i byen, mens jeg gikk forbi. 10 meter før jeg traff dem dro en opp trynet sitt fra mobilen, og sa "æsj". Jeg tenkte at hun kanskje så noe på mobilen som var ekkelt. I det de passerer meg sier den andre jenta veldig høyt, "stygg". Følte liksom ikke at det var noen tvil om at de mente meg.

Jeg er nok ingen kjekkas, og at jeg er skallet er sikkert nok til at overfladiske jenteunger uten oppdragelse sier slike stygge ting. Må i alle fall være bedre å være barnløs enn å få slike unger, tenker jeg.

Uansett er det ikke dette som satte spikeren i kista og hvor jeg innså at jeg blir singel og barnløs. En lang rekke med avvisninger over lang, lang tid er grunnen til det. Jeg har egentlig aldri fått noen ordentlig indikasjon på at jeg er god nok. For noen. En sannhet med modifikasjoner, for jeg har hatt sex og vært i ett kort forhold (under ett år). Men nei, det blir ikke lettere med årene. Absolutt ingenting blir lettere med årene. Bortsett fra lettelsen over at det blir nærmere og nærmere slutten.

Spørsmålet er om det er mulig å finne en slags mening med livet? Jeg har ikke så mye livslyst når jeg har forstått hvor kynisk verden er, at den bare krever og krever av meg, mens jeg aldri får noe tilbake.

Anonymkode: 8ef6a...b33

• Hjerte 22
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trist utvikling. Desverre er det bare å bite tenna sammen, for dette vil trolig bli et problem som eskalerer, og samfunnet bryr seg ikke nevneverdig om menn som sliter. Å søke svar på et kvinnelig forum er nok ikke riktig sted. Kvinner har omtrent like mye empati for menn som er på bunn av samfunnet som en katt har for mus.

Anonymkode: f63fc...ce4

• Liker 2
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Ganske mange mindre pene menn med dame der ute. De har gjerne humor, glimt i øyet, og tar seg ikke selv så høytidelig. 

Anonymkode: 36c6f...318

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med familie, venner? Alle har behov for noen å prate med.

Anonymkode: f5426...9ae

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Helt ufrivillig, så er dette blitt min skjebne. Og det er ingen god skjebne. Singel og barnløshet, altså. Dere frivillige barnløse kan spare dere for å si at et liv uten barn er mye bedre. Da snakker dere med deres eget utgangspunkt, ikke mitt.

Alderen min kan være det samme, det er irrelevant fordi det uansett ikke er det som avgjør. Poenget er at jeg aldri har vært aktuell som partner eller potensiell far noen gang, så hvorfor skal jeg få kommentarer som at "det er ikke for sent", "du kan fremdeles finne noen", "menn kan få barn i alle aldre" osv..? Når man aldri var aktuell som ung?

En sårende ting skjedde i dag, som man selvfølgelig ikke skal legge for mye i, men som likevel gjør vondt fordi den treffer et ømt punkt. Nemlig utseendet mitt. Noen tenåringsjenter (og en gutt) gikk ved siden av hverandre i byen, mens jeg gikk forbi. 10 meter før jeg traff dem dro en opp trynet sitt fra mobilen, og sa "æsj". Jeg tenkte at hun kanskje så noe på mobilen som var ekkelt. I det de passerer meg sier den andre jenta veldig høyt, "stygg". Følte liksom ikke at det var noen tvil om at de mente meg.

Jeg er nok ingen kjekkas, og at jeg er skallet er sikkert nok til at overfladiske jenteunger uten oppdragelse sier slike stygge ting. Må i alle fall være bedre å være barnløs enn å få slike unger, tenker jeg.

Uansett er det ikke dette som satte spikeren i kista og hvor jeg innså at jeg blir singel og barnløs. En lang rekke med avvisninger over lang, lang tid er grunnen til det. Jeg har egentlig aldri fått noen ordentlig indikasjon på at jeg er god nok. For noen. En sannhet med modifikasjoner, for jeg har hatt sex og vært i ett kort forhold (under ett år). Men nei, det blir ikke lettere med årene. Absolutt ingenting blir lettere med årene. Bortsett fra lettelsen over at det blir nærmere og nærmere slutten.

Spørsmålet er om det er mulig å finne en slags mening med livet? Jeg har ikke så mye livslyst når jeg har forstått hvor kynisk verden er, at den bare krever og krever av meg, mens jeg aldri får noe tilbake.

For noen ufordragelige folk som oppfører seg sluk i offentlighet. Kanskje en mage trøst, men vær den du er med kvalitetene du har. Bruk tiden positiv og felta i arena med voksne mennesker som deler samme interesse som deg. Før du vet ordet av det kan det hende det dukker opp noen det er verdt å bruke lutt ekstra tid på. Mennesker eldes og alle er ikke glansbilder som eldre. De pene blir til rosiner de også. Stå i det og ikke mist motet ☺️

Anonymkode: c5695...c0b

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, senest forrige uke fikk jeg kommentarer av noen unger pga utseendet. Men jeg surver ikke av den grunn.  Hvis du virkelig føler at du får ingengentimg tilbake,trass i at du lever i et velferdssamfunn der det er mat, hus, medisiner, klær, fritidssysler, og massevis av underholdning bør du kanskje vurdere om du er deprimert eller snakke med en psykog om offermentalitet.

Anonymkode: 0acac...0d9

• Liker 10
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trist utvikling. Desverre er det bare å bite tenna sammen, for dette vil trolig bli et problem som eskalerer, og samfunnet bryr seg ikke nevneverdig om menn som sliter. Å søke svar på et kvinnelig forum er nok ikke riktig sted. Kvinner har omtrent like mye empati for menn som er på bunn av samfunnet som en katt har for mus.

Dette var trist svar, og en veldig trist post.

Heldigvis kan jeg avkrefte av alle kvinner er slik. Mange av oss bryr oss mye, og hadde jeg fullført utdanningen min hadde jeg nok ville skrevet en oppgave om psykisk helse for unge menn. Det er en bekymringsfull utvikling som ikke er ønskelig for noen.

TS: jeg er lei for at du måtte oppleve det du opplevde, det må ha vært helt jævlig. Skikkelig ufint av de ungene, har dessverre sett at folk holder på slik på nett; da filmet noen en "feit person" som de lo av. Bare stol på meg når jeg sier at mange IKKE er sånn. 

Jeg skjønner du føler at du ikke har mer tid til å få barn og dame, og som du sier selv har jeg lyst å si: hvordan vet du det? Det kan likevel hende at du har rett. Det er også noe som ingen av oss kan svare på. Spørsmålet er hva du skal ta deg til herfra?

Kanskje fokusere på deg selv?  Gjøre det DU vil?  

Utseendet ditt har i alle fall ingen ting med saken å gjøre. Har sett nok av "ikke-attraktive" menn og kvinner få partner, samt det er en hel rekke som reiser helt til Thailand for å oppfylle dette. 

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei tenåringer er slemme noen ganger, du er et uheldig offer. Trist! 

Hva gjør deg glad? Er jo en grei start 

Anonymkode: 43fb3...4e6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det så mannen min for seg også, sånn helt til han møtte meg da. Jeg sjekket opp han. Forhold til barn vet jeg jo ikke, men med mindre livet ditt er over så hvorfor skulle du mene du må leve alene for resten av livet. Ingen kan spå fremtiden. Vurdert og reise til et annet land og få deg en partner? Se litt utenfor Norges grenser?

Anonymkode: 1912c...29d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er Kvinne og jeg bryr meg om menn som sliter akkurat som jeg bryr meg om kvinner som sliter. 
Det er trist å høre at du føler det sånn, Jeg har selv opplevd at tenåringer kommenterer på hvordan jeg ser ut med stygge kommentarer og tro det eller ei så brukte jeg å være naken modell for mange år siden. Jeg ser derimot helt annerledes ut i dag med tatoveringer og en stil som kanskje er litt spesiell. 

Det jeg synes du skal tenke på og gjøre er å forbedre livet ditt. Ikke for at du skal få dame, men for deg selv. Kanskje begynne med en hobby ( om du ikke allerede har), begynne å trene?? ikke for vekten osv men for deg selv. For at du skal føle deg bra og for at det skal øke selvtilliten. Det at du er skallet, ser jeg ingen problemer med. Har mange venner som er skallet og de ser kjempe fin ut. 

Om det er totalt krise så finnes det muligheten å finne seg en dame i et annet land? *mener ikke at du skal kjøpe noen* Men mener at damer i andre land ser ofte etter andre ting enn hva norske damer ser etter. 

Problemet trur jeg ligger i at du har opplevd så mye avisning osv at selvtilliten din er nede og du må prøve å bygge den opp. 

Håper du finner ut av det. Ikke vær så hard mot deg selv, det er et tøft marked, fleste kvinner har altfor høye forventninger osv enn det som er realistisk. 

Anonymkode: 476c3...66a

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne, senest forrige uke fikk jeg kommentarer av noen unger pga utseendet. Men jeg surver ikke av den grunn.

Så det er ingen som vil ha deg og du kan heller ikke få barn av den grunn?

Anonymkode: 0f600...4c3

• Nyttig 1
Gjest Tycho Urke
Skrevet

Slutt å se på det som et nederlag og være singel og barnløs,  lær deg at man kan leve et lykkelig og tilfredsstillende liv som singel og barnløs.

Man har ikke mislykket bare fordi man er singel og barnløs.  

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du lyst til da TS? 

Hvis du stryker barn og dame vekk? Hva liker du? Hva kunne du tenkt deg å gjøre? Seiling, kano, jogging, reise, meditere i India, se på tog, samle på frimerker? Dra på tur til slekta, og være rare onkel? Fiske? Lære deg fluefiske? 

Det er såå mye jeg kunne tenkt meg å gjøre, men jeg har hatt barn og laget middag, og gått på jobb de siste 20 årene. ...så jeg tenker også at det må være mer.

Du må kanskje finne ut hva som kan gi deg mening og glede. 

Anonymkode: 5747e...b66

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jepp. Blir flere og flere (spesielt blant menn) som er ufrivillig singel og barnløs, og utstøtt i samfunnet. Det er allerede historisk høyt og kommer til å bli verre.

Anonymkode: 94bde...9e7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hund er jo kjekt. De er dessuten mindre slitsomme enn unger..

Anonymkode: 5747e...b66

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre å dytte opp en av de gamle trådene dine enn å lage ny annenhver uke?

Anonymkode: 7cf0f...b59

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp mc og bli med i klubb

Anonymkode: 18191...788

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Til og med høggern har hatt dame.

Jeg tenker at det som er lurt, er å finne på ting du liker å finne litt gleden i livet. Når du er trist og lei, så blir det så synlig på utsiden. 

Jeg har selv vært sammen med en som ikke akkurat var noe glans bilde. Men jeg ble svært sjarmert av det gode humøret, respekten han ga meg og livslysten han hadde. Dog var noe av dette ved han en falsk fasade. Så jeg ble vel litt lurt, og det ble slutt.  Men hadde det vært sant,  så hadde han vært drømme mannen min. 

En kompis av meg, ei heller et glansbilde. Han var utrolig snill og grei. Men han hadde et litt kjipt damesyn, og klagde mye. Så vi sa fra, at ikke rart du sliter med kjærligheten, når du setter opp den største veggen mot kjærlighet å kjøre på med typisk dame klisjeerr , samtidig som du spiller don johan. Han tok det til seg,  ble heller han som han egentlig var, den slille hjelpsomme og morsomme fyren på 150kg. Vipps så møtte han kjærligheten og fikk to fantastiske barn. Desverre dlde han pga vekten, npr barna var tenåringer. Det var vanskelig for oss alle. 

Også må du huske på at uansett hvordan du ser ut, så kommer kjærligheten når du minst aner det.

Men å se deg selv litt fra utsiden og inn, inni deg. Hvirdan har du det, og kan du gjøre noe ? Har du noen gode venner du kan spørre om hjelp å råd, eller tips til hva du kan jobbe med. Så kan du gjøre det. Obs det kan svi hardt, men fra gode venner er det bare tøff kjærlighet.

Feks jeg ser folk med dårlig selvbilde trekke seg litt vekk. Og kan da signalisere at du ikke er så interessert. 

Hvilke komplimenter gir du? Feks turn off er å komentere kropp. Ou u har flotte bryster. Da har du tapt de fleste forsøk.  Damer liker bedre å høre de har et smittede smil  eller spennede øyne, eller at du har sett de er snille med alle. 

Ikke gi opp. Evnt forsøk en sexolog.  Skjønnhet kommer for det meste innenfra. 

Nei kjærligheten finnes der du minst aner det. Og balansen mellom plagsom og prøvsom er vrien. Men det er lov å være bittelitt prøvsom, så lenge du har positiv åpning på en avvisning.  Da går duvet steg tilbake, og ber henne på kino. Sier hun nei til kino  da er det å gi opp. Men iallefall litt forsiktig inngang inn i å bli litt kjent, samtidig som du viser at du er litt interessert.  Blug og sjenert kan være litt sjarmerende.  

Anonymkode: c07dc...821

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det var noen selvfølge at du er mann pga. overskriften. Trodde du var kvinne. Jeg er kvinne og kunne skrevet en del av det samme. Ikke misforstå, det er deprimerende og jævlig uansett hvilket kjønn man er å bli valgt bort og oppleve bare dritt og spydigheter fra andre uansett. 

Anonymkode: 8440c...26d

• Liker 8
  • Nyttig 3
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Tenåringers ufiltrerte kommentarer har liten reel verdi. 

Svært mange menn er skallet/har stort hårtap. 

Jeg vil tro det er mange omstendigheter som spiller inn for at du ikke har funnet noen, ikke bare utseende. Det handler også om flaks, personlighet, utstråling, og å være på rett sted til rett tid. 

Skulle til å si at du er negativ, men det rette ordet er vel resignert. Og det er det nok ikke underlig å bli etter lang tid med uformelle håp. 

Jeg håper du har andre verdifulle ting i livet ditt slik som vennskap, mestringsfølelse på noe område, gode opplevelser og annen følelse av verdsettelse. Om ikke så kan disse fylle opp for det du mangler. Finne noe som gir verdsettelse og ikke utnyttelse. Finne annen glede basert på interessene dine. 

Eller gjøre som noen gjør ; en tur til Thailand. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...