Gå til innhold

Interrail- noen som gjort det? Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi sitter allerede å legger planer for neste år. Vi har veldig lyst til å dra på interrail! Tenker at målet er feriehus i alicante. 1 uke der, samt og toge til og fra. Max 14 dager borte. Ikke de dyreste turistfellene. Vi er 5 pers, ungene er 9, 11 og 16 neste sommer.

Jo jeg har google, og jeg har lest.  Men vil fortsatt ha masse tips, råd osv! 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å melde deg inn i gruppen «togferie» på facebook, der er det utrolig mange tips & tricks

Skrevet

Har ingen råd, men jeg tenker at den tidsrammen du tenker på, er ganske knapp. Det vil jo «kun» bli tid til å toge ned og opp, dere må jo legge inn litt mer tid til ulike opplevelser på reisen?

AnonymBruker
Skrevet

Enig i det - det er ikke noe poeng hvis dere kun skal reise Oslo-Alicante i ett strekk. Dere blir bare dauslitne og lei av tog. Stopp underveis, det er hele sjarmen! Det er forresten ganske så langt fra Oslo til Alicante med tog….. jeg hadde aldri gjort det selv uten å stoppe på veien. Og jeg har reist på interrail mange ganger. 

Anonymkode: 9f114...bc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Enig i det - det er ikke noe poeng hvis dere kun skal reise Oslo-Alicante i ett strekk. Dere blir bare dauslitne og lei av tog. Stopp underveis, det er hele sjarmen! Det er forresten ganske så langt fra Oslo til Alicante med tog….. jeg hadde aldri gjort det selv uten å stoppe på veien. Og jeg har reist på interrail mange ganger. 

Husk at Spania er det minst interrailvennlige landet i Europa. Nesten alle tog krever plassreservasjon og har du interrailbilett er eneste måten å reservere plass på ved personlig oppmøte på en spansk togstasjon.

Skrevet
Kjetil E skrev (På 9.8.2023 den 21.30):

Husk at Spania er det minst interrailvennlige landet i Europa. Nesten alle tog krever plassreservasjon og har du interrailbilett er eneste måten å reservere plass på ved personlig oppmøte på en spansk togstasjon.

Godt mulig, Spania er et av de få landene i Europa jeg ikke har vært på interrail i. Plassreservasjoner og ekstra betaling for hurtigtog (hvis de også har det) kan fort bli dyrt. Og tungvint, hvis toget er fullt. 
Hvis målet kun er å dra til Alicante, er det både enklere og billigere å ta fly! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...