AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Har vært på overtidskontroll og det ble avtalt tid for induksjon/igangsetting om en uke. Tror ikke det skjer noe før den tid da det ikke var et eneste tegn til å være moden og i tillegg mistanke om trangt bekken.. Noen med erfaring om å bli satt i gang uten å være moden? Anonymkode: 7739d...8ac
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Ble satt i gang med ballong kl.12 dag 1, ballongen kunne dras ut neste morgen. Så fulgte vaginaltabletter hver 4(?) time helt til det var nok åpning, tror klokka var borti 20 på kvelden dag 2 før det var nok åpning til å ta vannet. Først da startet noe rier å snakke om, jeg fikk også riestimulerende drypp. Baby kom til slutt kl.8 dag 3. Var nok ikke særlig moden siden det tok såpass lang tid. Anonymkode: 1cba6...192
myMa Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Ble satt i gang før tiden. Fikk ballong (som var litt vondt). Dro hjem. Ballongen datt ut neste morgen. Dro tilbake på sykehuset og ble lagt inn. Fikk vagitorier ca hver 6 time i 2 døgn. Kl. 12 på dag 4 tok de vannet og ga meg drypp. Hadde stormrier og etter ganske kort tid full åpning. Ble keisersnitt kl 00.30 pga treg fremgang. Hadde da fått epidural i mellomtiden som sikkert ikke gjorde saken noe bedre. Ikke den beste fødselsopplevelsen. Kroppen min var fullstendig mørbanket. Fødsel nr 2 ble også igangsatt på samme vis før tiden. Der rakk jeg kun 1 vagitorie før vannet gikk av seg selv og ut kom ungen ca 2 timer etterpå. Helt fantastisk opplevelse. Så ja. Det ble 2 veldig ulike fødsler.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 To ganger. Med ballong og vannet ble tatt. Trengte ikke mer enn del. Mer intense rier og raskere fødselsforløp enn spontanfødsel, men helt ok. Anonymkode: 66aa3...69c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Jepp, etter to døgn med ballong og tablett gikk vannet. Så tok det 23 timer i aktiv fødsel før han måtte tas med vakuum. Tror ikke kroppen min hadde tenkt å bli med på de greiene der, strittet i hvert fall nok imot 😄 Anonymkode: 0334c...177
Arkana Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Jeg har blitt satt i gang to ganger. Med nr 2 var jeg moden og da kunne de bare ta vannet, så startet riene av seg selv og han var født etter to timer. Med nr 3 var jeg ikke moden. Det var i tillegg fullt på føden så jeg fikk en modningstablett da jeg kom på morgenen og måtte vente på obsposten til ledig fødestue. Dette fikk jeg først på kvelden og da diskuterte de om de skulle starte med drypp eller om de kunne ta vannet og mens de diskuterte dette gikk vannet av seg selv og riene kom som kastet på meg. 24 minutter etter var hun født. Så det kan gå veldig fort og greit selv om man ikke er moden.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #7 Skrevet 9. august 2023 Ville forberedt meg selv på alle utfall om jeg var deg🫶🏻 For noen går det ganske raskt. Selv opplevde jeg å gå 24t med ballong uten noen som helst virkning, 24 timer med piller med minimal virkning - men med smerter hele veien. Når jeg endelig hadde 3 cm etter 52 timer, fikk jeg riedrypp og epidural. Holdt på 16 timer før det endte i KS.. Kroppen min var ikke klar for å føde, og babyen lå skjevt i bekkenet 😂🙈 Anonymkode: ba706...2e1 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #8 Skrevet 9. august 2023 Min andre fødsel ble igangsatt da jeg lekket forstervann. Var ikke moden. Fikk en modningstablett, og tre timer senere var ungen ute. Tok vel 2 timer fra jeg fikk tabletten til jeg hadde 2 cm åpning, og deretter var fødselen over på en time. Hadde styrtfødsel med førstemann også, så det var ikke en overraskelse. Anonymkode: 9d7f2...eb0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #9 Skrevet 9. august 2023 Vet noen om de setter i gang folk som har tidligere hatt keisersnitt? De vurderer å sette meg i gang tidligere dersom ungen ligger rett vei for å unngå At den skal snu seg til seteleie de siste dagene (skjedde sist og derfor Ks) men så leser jeg at sannsynligheten er større for livmorruptur ved igangsettelse? Så høres jo ikke i utgangspunktet ut som en god ide. Anonymkode: e8101...3ca
Gjest EmKay Skrevet 9. august 2023 #10 Skrevet 9. august 2023 Ble satt i gang før termin, og kroppen min var ikke klar selv om jeg hadde hatt litt åpning et par uker. Fikk ballong kl 11, som falt ut kl 22 og var da offisielt i aktiv fødsel. Etter det skjedde ingenting av seg selv, og pga setefødsel ville de ikke ta vannet. Ble liggende med riestimulerende drypp på max så og si gjennom hele fødselen, for hver gang de prøvde å skru ned dabbet riene av. Vannet gikk rundt kl 06 morgenen etter, og klokken ble 1230 før hun var ute. Var helt på grensen til haste-ks fordi det tok lang tid, men med klipp og tang kom hun til slutt. Kjenner andre som har brukt både lenger og kortere tid ved igangsettelse. Håper ting skjer av seg selv denne gang 🤞
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vet noen om de setter i gang folk som har tidligere hatt keisersnitt? De vurderer å sette meg i gang tidligere dersom ungen ligger rett vei for å unngå At den skal snu seg til seteleie de siste dagene (skjedde sist og derfor Ks) men så leser jeg at sannsynligheten er større for livmorruptur ved igangsettelse? Så høres jo ikke i utgangspunktet ut som en god ide. Anonymkode: e8101...3ca Jeg har blitt satt i gang 2 ganger etter KS. Det mer risiko knyttet til livmorruptur og man kan f.eks ikke bruke vaginaltabletter som igangssettelsesmetode. Anonymkode: 66aa3...69c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg har blitt satt i gang 2 ganger etter KS. Det mer risiko knyttet til livmorruptur og man kan f.eks ikke bruke vaginaltabletter som igangssettelsesmetode. Anonymkode: 66aa3...69c Så kun ballong da? Anonymkode: e8101...3ca
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 Ble satt i gang med oxytosin drypp eller hva det heter, pga 3 døgn med rier. Det var ekstremt vondt, vet ikke om det bare var kroppen min som ikke tålte det, men det gjorde riene mine nesten uutholdelige, jeg hadde bare 2 cm åpning eller noe, og ingen effekt av drukket, men de skrudde bare opp og jeg fikk bare mer smerter… Om de gjør det samme med deg så si ifra, de holdt på slik i hvertfall 1 døgn på meg, ALDRI igjen Anonymkode: 10e72...eb0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble satt i gang med oxytosin drypp eller hva det heter, pga 3 døgn med rier. Det var ekstremt vondt, vet ikke om det bare var kroppen min som ikke tålte det, men det gjorde riene mine nesten uutholdelige, jeg hadde bare 2 cm åpning eller noe, og ingen effekt av drukket, men de skrudde bare opp og jeg fikk bare mer smerter… Om de gjør det samme med deg så si ifra, de holdt på slik i hvertfall 1 døgn på meg, ALDRI igjen Anonymkode: 10e72...eb0 Dryppet* Anonymkode: 10e72...eb0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #15 Skrevet 9. august 2023 Ballong 3 dager etter termindato. Kom inn på sykehuset morgenen etter for å fjerne ballongen. 5cm åpning og vannet ble tatt. Baby født noen timer etterpå var ikke spesielt moden i forkant og ikke åpning. Anonymkode: 40fd3...043 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #16 Skrevet 9. august 2023 Her ble fødselen satt i gang i uke 35, så jeg var absolutt ikke moden. Likevel ble babyen født ca 20 timer senere, så det kan gå veldig kjapt og greit selv uten noe tegn til modning altså. Anonymkode: 02349...a5c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har vært på overtidskontroll og det ble avtalt tid for induksjon/igangsetting om en uke. Tror ikke det skjer noe før den tid da det ikke var et eneste tegn til å være moden og i tillegg mistanke om trangt bekken.. Noen med erfaring om å bli satt i gang uten å være moden? Anonymkode: 7739d...8ac Jeg hadde ingen åpning, altså 1 cm og ble først satt i gang med ballong. Måtte på do ca 30 min etterpå, da falt den ut når jeg trykket. De satt da modningstablett rundt kl 14 og neste kl 20 (tror jeg). Begynte å få smerter og bli sliten i 16 tiden, men ingen åpning kl 23:30. Sovner og våknet av at jeg fikk veldig vondt rett etterpå, rundt kl 01:00. Da hadde jeg plutselig 6 cm, ble hevet inn på fødestuen og rakk kun gå inn der før babyen var på veg ut. Presset i rundt 50 min, men de måtte bruke vakuum tilslutt. Vakuum var det beste med hele fødselen, var så glad når de sa at de skulle ta baby ut og den ble født innen minutter. Hadde vell aktiv fødsel på rundt en time, og før dette var smertene helt grei men selvfølgelig slitsomt. Gruet meg veldig til å bli satt i gang da jeg fikk høre at dette var mye tøffere, vondere etc. Men for meg var det kun uutholdelig vondt de siste 3-4 riene og under pressing. Hadde ingen smertestillende Anonymkode: 6fc8f...726
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 Jeg ble satt igang før tiden pga stor baby. Var ikke litt moden engang. Først fikk jeg ballong, som datt ut ganske raskt. Ble så lagt inn på observasjon på føden hvor jeg fikk modningspiller hver fjerde time i ca 48 t. Det ga ingen resultater, så fikk riedrypp i enda et døgn. Det funket heller ikke, og endte med keisersnitt. Var en rolig og hyggelig opplevelse det da. Anonymkode: 14299...ce3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #19 Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ble satt i gang med oxytosin drypp eller hva det heter, pga 3 døgn med rier. Det var ekstremt vondt, vet ikke om det bare var kroppen min som ikke tålte det, men det gjorde riene mine nesten uutholdelige, jeg hadde bare 2 cm åpning eller noe, og ingen effekt av drukket, men de skrudde bare opp og jeg fikk bare mer smerter… Om de gjør det samme med deg så si ifra, de holdt på slik i hvertfall 1 døgn på meg, ALDRI igjen Anonymkode: 10e72...eb0 Samme her, det var 20 timer med mareritt 🙈 Anonymkode: 0334c...177
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #20 Skrevet 9. august 2023 Ballong- tablett (mener jeg)- tok vannet- drypp- KS. Anonymkode: bfb74...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå