Gå til innhold

Er jeg en vanskelig mor? Barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 14 hadde tre dager tilvenning sist uke. Jeg var der med han de to første dagene også sov han der på 3. Han hadde grått en del og stått ved ytterdøren.

Så var det helg, tok vaksine så i går kom han ikke, og i dag var det 3 faste ansatte (inkludert kontaktpersonen) som var syk. Var kun vikarer i barnehagen og sønnen min kjente ingen. Fant derfor ut at jeg ikke kunne gå fra han, så var der sammen med han i dag noen timer før jeg tok han med hjem.

Rekner med de muligens er syk i morgen også. Kommer de sper det jo bra, men jeg føler også at tilvenningen starter helt på nytt og han må bli kjent på ny. Dvs at jeg må være der med han i morgen også. 

Det går fint for meg, jeg har fått ordnet meg med tanke på jobb , men blir jeg sett på som vanlig når jeg har flere enn 4 dager tilvenning?

Anonymkode: 97a66...8a0

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hønemor. Bjørnetjeneste

Anonymkode: 69308...100

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare positivt! Oppegående ansatte vil også synes det er positivt, det blir mer og mer vanlig med mye lenger tilvenning enn 3 dager som jo er hårreisende kort. 

Anonymkode: 272d3...c5a

• Liker 39
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Nei. Jeg hadde gjort akkurat det samme ❤️

• Liker 19
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sønnen min på 14 hadde tre dager tilvenning sist uke. Jeg var der med han de to første dagene også sov han der på 3. Han hadde grått en del og stått ved ytterdøren.

Så var det helg, tok vaksine så i går kom han ikke, og i dag var det 3 faste ansatte (inkludert kontaktpersonen) som var syk. Var kun vikarer i barnehagen og sønnen min kjente ingen. Fant derfor ut at jeg ikke kunne gå fra han, så var der sammen med han i dag noen timer før jeg tok han med hjem.

Rekner med de muligens er syk i morgen også. Kommer de sper det jo bra, men jeg føler også at tilvenningen starter helt på nytt og han må bli kjent på ny. Dvs at jeg må være der med han i morgen også. 

Det går fint for meg, jeg har fått ordnet meg med tanke på jobb , men blir jeg sett på som vanlig når jeg har flere enn 4 dager tilvenning?

Vanskelig skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor?

Han kjenner jo så vidt kontaktpersonen. 

• Liker 21
Skrevet

De fleste bhg har nå ikke regel om tre dagers tilvenning lengre, men så lenge barnet trenger det. Heldigvis!!

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke vanskelig. Barnet skal bli trygg i barnehagen, og det er vanskelig når det er ukjente / forskjellige på jobb under tilvenning. Du kan snakke med barnehagen om de syns det er best at dere kommer og at du er der med han, eller at dere skal vente til de faste er tilbake 😊 

Anonymkode: 3f5db...fd6

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Neida, ts er ingen hønemor! Hun gjør helt rett i å være der når det bare er ukjente på jobb!

Anonymkode: 14cbe...755

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei

Anonymkode: 44b32...3b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det blir du ikke.

hilsen ansatt i bhg

Anonymkode: 44b32...3b2

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi var der flere uker i forkant for å bli kjent. Er det feil å gi barne trygghet og nå..  tar jo mye lenger tid enn tre dager for et barn å få tilknytning til fremmede

Anonymkode: a5019...617

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han må venne seg til at det er andre voksne innimellom

Anonymkode: 725c5...2b5

AnonymBruker
Skrevet

Flink mamma, la poden bli skikkelig trygg på lokalene og de faste ansatte før han må settes igjen hos fremmede.

Anonymkode: 57e44...824

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes det er helt innafor. Når fast personale er tilbake så kan du jo bare si du synes det er riktig at tilvenningen varer litt til siden hun ikke rakk å å bli trygg/tryggere på noen. Og spørre de hvordan de tenker de neste dagene kan være.

Synes det er sløvt av barnehagen og ikke informere ved så mye fravær. En ting er om en fast ansatt er syk, men resten er der. Men når det kun er vikarer under tilvenningsfase burde foreldre fått beskjed så foreldre feks kunne fått sjans å ordne med jobben om å kunne ha barnet i barnehagen kortere dag, være tilstede i barnehagen den tiden barnet er der (selvsagt forsøke å trekke seg litt unna), ha barnet hjemme e.l. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på barnehagen, så det må du spørre de om. Jeg fikk ikke lov. Er fortsatt irritert på meg selv at jeg ikke turte å "være plagsom", for tilvenningstiden var pyton. Det er så klart ikke heldig å dra det ut i det evinnelige, men mener du selv at det beste er at du er der et par dager ekstra, så synes du skal stole på deg selv. Men hør også gjerne med barnehagen hva de mener. Det er ikke alle som er så firkantet. 

Anonymkode: 5992f...067

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han må venne seg til at det er andre voksne innimellom

Anonymkode: 725c5...2b5

Selvsagt. Men det viktigste er at barnet blir trygg på de faste, avdelingen, de andre barna, omgivelsene, lekene, hvordan dagen er lagt opp osv. Når barnet er blitt mye tryggere på det, så er det ikke like krise om det kommer vikar her og der. Selv om det selvsagt kan oppleves som en utrygghet. Men fortsatt ikke total utrygghet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Tre dager er ingenting. 
Hun er en god mor. 

Anonymkode: f21e4...6eb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din på 14??

Anonymkode: 66676...3f2

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det samme.

Anonymkode: 118ca...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...