Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg har kjent i over 15 år. Vi møtes av og til og snakker mye sammen på sms daglig. Nå vil hun ikke feire jul med sin familie pga noe uenigheter. Hun har ikke mann eller barn. Hun har hintet om at hun gjerne vil feire med oss.

Men min samboer vil ikke det. Hun er litt spesiell og han takler det ikke. Og barna har ikke møtt henne så mye heller. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det blir bare jeg, mann, 2 tenåringer og mamma her i julen.  Men jeg er litt usikker. Kan bli bli rar stemning når jeg vet at min mann ikke vil 

Anonymkode: 15aae...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, det er en stund til jul enda. Mye kan skje før den tid. Tror jeg bare hadde latt det ligge noen mnd. Sagt til henne at kan vi ikke vente litt å se hva som skjer. 

Hadde sannsynligvis vært ærlig og sagt at min samboer foretrekker å bare være oss og mamma på julaften. Men jeg kan jo snakke litt mer med han. Det ordner seg nok. Jeg synes det hadde vært koselig å ha deg. Vi venter og ser.

Endret av exictence
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Akkurat julen er veldig familietid,  så her hadde jeg faktisk hørt på samboer. Og å ha et menneske han ikke er så begeistret for i huset i ferien skjønner jeg blir veldig slitsomt for ham. Har du veldig lyst på besøk av henne? Hvis ikke så setter du deg selv og din familie sine behov først.

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Ut_på_tur skrev (10 minutter siden):

Akkurat julen er veldig familietid,  så her hadde jeg faktisk hørt på samboer. Og å ha et menneske han ikke er så begeistret for i huset i ferien skjønner jeg blir veldig slitsomt for ham. Har du veldig lyst på besøk av henne? Hvis ikke så setter du deg selv og din familie sine behov først.

Egentlig vil jeg kun være med familien. 

Hun er veldig for tradisjoner. Vi har ikke samme tradisjoner som henne. Blant annet maten på julaften. 

Anonymkode: 15aae...900

Skrevet

Jeg hadde nok vært ærlig med hun, og sagt at samboer ønsker kun jul med familie. Hvis ikke så vil du føle på dette i hele førjulstiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville hatt gjester som gjester fra før hadde blitt brydd av.

Har gått på en smell der og det ble dritkleint.

Anonymkode: 6df46...c24

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på overskriften din, og at mannen ikke vil, og det er det. Dette er ikke et godt forhold. 

Når vi har uenigheter så snakker vi, ofte lenge. Og så tar vi en beslutning som vi står for felles. 

Anonymkode: 12993...c2b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt rimelig irritert om samboer kom drassende med en snål kompis til julefeiring. 
Vil han ikke så respekterer du det 

Anonymkode: d2561...2cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt lov å ta opp temaet igjen dere imellom på en god måte og forsøke å komme til en enighet, og det er fortsatt lenge til jul. Men å gå direkte imot når siste beskjed fra ham er nei, begrunnelsen for neiet er at han sliter med å forholde seg til henne og hendelsen er julefeiring i en familie han er like viktig i som deg, det virker helt ugreit på meg. Ikke bare i form av at det kan gi "rar stemning", men at han da har god grunn til å være misfornøyd og føle seg forbigått/overkjørt.

Anonymkode: 20c45...8ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg inviterte ei eldre dame i blokka som ellers satt alene julaften i noen år til mannen til slutt satte ned foten og det var naturlig for meg å respektere.

Anonymkode: ca005...bc4

AnonymBruker
Skrevet

Så hjerteløse dere er! 
har dere opplevd å være alene på julaften for dere selv mangler familie ?

Det har jeg, det er jævlig å bli ekskludert på slike dager. 
Den dagen jeg har min egen familie, vil høytider være åpent for alle. 
hadde mannen min protestert, og heller ville at noen skulle sitte alene. Vel da har jeg giftet meg med feil man. 

hvorfor tror du at venninnen din forventer hennes tradisjoner hos dere? :klo: 

Min tradisjon er pinnekjøtt, men har opplevd å få ribbe hos andre, ble jul for det! Var bare glad jeg ble inkludert. 

og hun stakkars naboen, hun sitter alene på julaften pga manne «ville ikke» hvordan føles det å feire når dere vet det sitter noen ensomme og alene ? 

Anonymkode: 4a768...012

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kan vel samboer dra til sin egen familie da. Hadde ikke utestengt en venn nei. Så hjerteløst. 

Anonymkode: 06807...42e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...