Gå til innhold

Seier du alltid fra hvor du drar til partneren ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Seier du alltid ifra til partneren hvor du skal, og når du regner med å kome hjem.  ? Eller har dere ingen meldeplikt overfor hverandre, og frihet til å  "gjøre som ein vil" ?

Anonymkode: dc006...98c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pleier ikke gi beskjed hvis jeg drar inn til jobb, men utover det, ja. Det føles helt naturlig å dele hva man gjør.

Anonymkode: 27c52...e3c

• Liker 8
Skrevet

Vi deler, mest fordi noen må være hjemme med ungene. Selv når ungene ikke er hjemme ville det føltes rart å bare dratt uten å si «jeg går på butikken/legen/trening». Vi deler jo liv. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo helt normalt å fortelle hvor man er og hva man gjør. Om jeg f.eks drar og treffer en veninne vil jeg gjerne fortelle om hva vi gjorde og hvordan det var. Å ikke ville fortelle er svært suspekt. Da tenker jeg at man gjør ting som man ikke vil dele - typ er utro, spiller bort penger, driver med noe ulovlig etc. 
 Man har da frihet til å gjøre som man vil selv om man liker å dele ting med partneren sin. Jeg har ikke behov for å holde noe hemmelig, å ha hemmeligheter i et samboerskap/ekteskap er ikke et sunnhetstegn. Han har ingen behov for å kontrollere meg, men vi deler liv sammen og da er det naturlig å fortelle hvor man drar. 

Anonymkode: 55ab6...285

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier at jeg skal lufte hunden, men forteller ikke hvor jeg har tenkt å gå tur (med mindre han spør). Han hadde nok forstått av seg selv at jeg luftet hunden om  jeg tok den med ut, men hadde føltes veldig passivt aggressivt. Mye koseligere å si «da går Bobby og jeg ut på kveldstur», enn å bare smelle igjen døra.

Skal mannen ut å handle middag så hadde jeg og stusset om jeg bare plutselig så han og bilen var borte. Jeg trenger ikke å vite om han er på Rema eller Kiwi, men er jo greit å vite at han er i butikken å handler middag.

Deler man liv så er det jo naturlig å dele hvor man er. Har en av oss vært ute å spist så er man jo også interessert i å høre om kvelden var hyggelig, maten god osv. 

Så ja, vi deler hvor vi er, men ikke på detaljnivå om det er snakk om hverdagslige ting.

Anonymkode: 7673b...5cf

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi barn så da er det ganske naturlig å spørre den andre om det er okei å stikke ut en tur, f eks på trening eller ut å møte venner. Men har alltid pleid å gi beskjed før det, syns det er merkelig om samboer bare hadde reist ut å vært borte i flere timer 😅 Har ikke noe med meldeplikt å gjøre, men trygghet. Tror han hadde begynt å lure om jeg dro ut en lørdag kveld uten å si fra, også ikke kommet hjem før 3 på natten og han ikke ante hvor jeg var eller hva jeg gjorde..

Anonymkode: 5d648...633

• Liker 5
Skrevet

Vi har ikke felles barn, eller hjemmeboende barn, men gir likevel beskjed. Ikke for at jeg føler jeg har meldeplikt, men greit at han vet hvor jeg er. Sier aldri hvor lenge jeg blir om jeg drar til en venninne, eller hvilken butikk jeg handler på. 

Hadde en samboer tidligere som bare dro uten å si noe. Visste aldri om han var borte i 10 min eller 5 timer, og det var frustrerende. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En av grunnene til at jeg gjorde det slutt. 

Men, han opplyste aldri om at han hadde vært enkelte steder da, nektet for det.

Anonymkode: 0a96f...a1b

AnonymBruker
Skrevet

Ja vi pleier si hvor vi skal. Men ikke detaljert alltid. Og mest om begge er hjemme eller det gjør at man kommer senere enn vanlig hjem. Men feks om jeg jobber hjemme og han på kontoret sier jeg ikke ifra om jeg går ut et ærend. Også om den ene sover vekker vi ikke men sender kanskje en melding. 

Anonymkode: 0876b...d71

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke ut døren uten å nevne hva jeg skal på veien ut, med mindre kjæresten f.eks. sitter i et videomøte e.l. og jeg bare skal ut en kjapp tur. Men det er nå ikke fordi jeg føler meldeplikt overfor kjæresten eller at jeg ellers setter tilliten på prøve, bare fordi det er kunstig for meg å plutselig forsvinne ut døren fra noen uten å si fra. 

Anonymkode: 987b8...957

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg sier at jeg skal lufte hunden, men forteller ikke hvor jeg har tenkt å gå tur (med mindre han spør). Han hadde nok forstått av seg selv at jeg luftet hunden om  jeg tok den med ut, men hadde føltes veldig passivt aggressivt. Mye koseligere å si «da går Bobby og jeg ut på kveldstur», enn å bare smelle igjen døra.

Skal mannen ut å handle middag så hadde jeg og stusset om jeg bare plutselig så han og bilen var borte. Jeg trenger ikke å vite om han er på Rema eller Kiwi, men er jo greit å vite at han er i butikken å handler middag.

Deler man liv så er det jo naturlig å dele hvor man er. Har en av oss vært ute å spist så er man jo også interessert i å høre om kvelden var hyggelig, maten god osv. 

Så ja, vi deler hvor vi er, men ikke på detaljnivå om det er snakk om hverdagslige ting.

Anonymkode: 7673b...5cf

Her og. Vært gift i mange år vi og. Og vi har ikke direkte meldeplikt ovenfor hverandre, men det er bare naturlig for oss å si i fra.  Sønnen vår stikker ut uten å si i fra. Selv om han nå er atten, så syns jeg det er greit at han bare gir beskjed at han stikker ut (jeg trenger ikke hver detalj). Datteren våres gjør det samme, for henne er det naturlig å gi beskjed at hun stikker ut (og kommer gjerne med masse detaljer om hvem og hvor og når hun kommer hjem ) 

Anonymkode: 85e2f...2c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor ikke sammen så småting (trening, jobb (jeg har litt forskjellig arb.tider) å litt sånnt blir ikke alltid nevnt nei, med mindre vi planlegger å gjøre noe sammen. Ellers sier jeg fra om jeg drar til datteren min eller på hytta da dette er mer enn dagstur. 

Hadde vi bodd sammen hadde jeg fortalt «alt» og jedde forventet å visst «alt»

Anonymkode: 3ec89...571

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor ikke sammen så det går gjerne i når og hvor/hvordan vi jobber, hobbyer, trening + såklart detaljer rundt når vi skal møtes. Feks i dag sa jeg fra at jeg dro innom leiligheten fra hytta noen timer før jeg skulle synge på konsert. Og han sa at han hadde nattevakt- søvn å ta igjen (vi hadde snakkes om å kanskje møtes i dag). Så ønsket vi hverandre lykke til med det vi skulle gjøre. 

Da jeg hadde samboer sa vi ofte fra hvor vi dro men om han var ute antok jeg jo at han var enten på trening eller butikken (begge deler lå på kjøpesenteret nær oss). 

Anonymkode: 3bb81...d38

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke jeg partner da, men da jeg hadde partner delte jeg hvor jeg dro og hvem jeg skulle henge med og når jeg kom hjem. Ikke fordi det var forventet, men i respekt for partner. (Vi har barn også, derfor ekstra viktig for meg å opplyse om at jeg går tur der og der, kommer hjem ca kl 1730) 

Jeg satte pris på at han gjorde det samme, og ble det endringer ila kvelden eller mens jeg/han var ute så gav vi beskjed. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sier fra ja, ikke kjempe detaljert nødvendigvis, feks kan lufteturene mine med bikkja ta alt fra 20 min til 3 timer uten at noen av oss stusser over det. Blir turen lenger enn en timer sier jeg forresten stort sett fra om forventa rute eller tidsbruk men ikke nødvendigvis på forhånd. 
Om en av oss skal ut med venner har vi heller ikke meldeplikt men da blir det gjerne litt snakk om hvem og hva, ofte da fordi den andre da bare lager middag til seg selv mer enn for å ha info om hva den andre skal.

Anonymkode: beb39...a6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler. Tenker at det er helt naturlig og hører hjemme i ett forhold der man bor sammen. Det samme gjør han. Greit å vite tid den andre kommer hjem, sånn at man kan legge planer selv. Gidder ikke vente med middag feks. Også er det litt betryggende å vite at noen vet hvor jeg er, om noe skulle skje. En gang gikk jeg og ei venninne oss vill i skogen, da var det bra at han slo alarm etter noen timer og kunne hjelpe oss.. 

Nå har vi barn da og da må ting planlegges, men var sånn før barn og. 

Anonymkode: 33c79...026

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føles helt naturlig å gi beskjed om hvor jeg er om jeg avviker fra å komme hjem etter jobb. Om jeg må jobbe overtid, skal trene rett etter jobb, drar til ei venninne uten å dra hjemom først osv., så sier jeg i fra. Om jeg bare ikke dukket opp hjemme til middag uten å si i fra ville han nok blitt veldig bekymret. Samme andre veien selvsagt.

Anonymkode: aaa1f...a56

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er en selvfølge for alle i familien å si i fra hvor vi er. Det ville være veldig underlig å bare dra ut av huset eller ikke komme hjem etter jobb uten at noen andre i familien vet hvor man er, selv om alle har mobiltelefon og er (eller burde være) tilgjengelige. Man trenger ikke fortelle detaljer, men å si at man stikker på butikken/storsenteret, drar på middag med kollegaer etter jobb eller stikker ut til en venninne på kvelden er en selvfølge, men man trenger ikke si hvem som er til stede eller ringe og si i fra at middagen ble forlenget med en tur på en bar. Barna sier selvsagt også hvor de er. Det handler om respekt for sine familiemedlemmer og om trygghet. Det ville være utrolig frustrerende å ikke ane om noen er borte i fem minutter eller mange timer og når skulle man i så fall begynne å bekymre seg for om noe har skjedd? Jeg synes også det er litt rart å blande frihet inn i dette. At det forventes at man sier i fra om hvor man er er ikke det samme som at man har mindre frihet eller at man må spørre om lov før man gjør noe. 

• Liker 1
Skrevet

Om begge er hjemme, så ja. Han kan være borte i 1-2 uker med jobben og da varierer det. Vi snakker jo sammen selv om han er borte, så da kan jeh nevne at jeg skal møte en venninne eller planlegger en lengre tur med hundene, men jeg melder ikke fra hvor jeg går til ethvert tidspukt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Arkana skrev (41 minutter siden):

Det ville være utrolig frustrerende å ikke ane om noen er borte i fem minutter eller mange timer og når skulle man i så fall begynne å bekymre seg for om noe har skjedd? Jeg synes også det er litt rart å blande frihet inn i dette. At det forventes at man sier i fra om hvor man er er ikke det samme som at man har mindre frihet eller at man må spørre om lov før man gjør noe. 

Alt er relativt. Men med ene eksen følte jeg at det ble forventinger om veldig detaljert info hele tida. Om jeg kom hjem 15 min etter planlagt tid var det krise. For det kunne jo ha hendt noe osv. Da blir det litt tullete.

Anonymkode: 3bb81...d38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...