Sophie-Ann Skrevet 8. august 2023 #1 Del Skrevet 8. august 2023 Har en del spørsmål om 2 gangs giftemål. Vi har begge vært gift før, og vi snakker om å gifte oss, ingen hast, men vi er godt voksne mennesker som ønsker på sikt å dele livet sammen. Men hva gjorde dere med ringer, antrekk, vielse og sted? Jeg vet at han tenker at jeg skal ha en enstensring, noe jeg syns er veldig fint, men hva med han? Jeg ønsker at han skal ha en ring også. Gifteringer skal vi kjøpe sammen. Hvilken ring hadde din mann når dere var forlovet? Og hvilket antrekk gikk dere jenter for? Hvit kjole på nytt? Og gikk dere for kirke og hele den tradisjonelle pakken en gang til? Vi ønsket egentlig å stikke av bare vi to, men har fått ganske kraftige reaksjoner fra nærmeste familie som ønsker å delta, så vi tenker å invitere alle våre. Ingen venner eller slekt utenfor barn. Takker for innspill ♥️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Del Skrevet 8. august 2023 Sophie-Ann skrev (1 minutt siden): Vi ønsket egentlig å stikke av bare vi to, men har fått ganske kraftige reaksjoner fra nærmeste familie som ønsker å delta, så vi tenker å invitere alle våre. Ingen venner eller slekt utenfor barn. Takker for innspill ♥️ Stikk av og gift dere, følg drømmen, og gift dere "igjen" med alle de nærmeste 😉 en venninne og mannen giftet seg på et slott i utlandet, og så hjemme med familien og venner til stede, kom først ut flere år senere at vielsen i Norge bare var for show 😅 Anonymkode: 2ce61...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Del Skrevet 8. august 2023 Ikke meg, men jeg har flere i omgangskretsen som er gift for andre gang. (Sånn er det når man har fylt 50.) De har gjort det på flere slags måter: Kirkebryllup med hvit bløtkakekjole og stor fest. Nærmest reprise av bryllup nr 1. Utebryllup med prest på naturskjønt sted som er godkjent for formålet, med de nærmeste til stede og stor vennefest senere. Både brud og brudgom kledd i bunader. Borgerlig bryllup på et sted med selskapslokaler og nydelig uteområde. Kommunal vigsler. Selskap på samme sted som vielsen. Brud i lang brudekjole, brudgom i dress. Vielsen foregikk utendørs, men de hadde innendørsbryllup som plan B hvis det skulle bli dårlig vær. Ambassadebryllup med forloverne til stede, flott restaurantmiddag i den byen de var, men uten noe selskap når de kom hjem. Bruden hadde brudekjole av kort type istedenfor tradisjonell fotsid kjole. Praktisk når man er i en storby. Så vidt jeg husker i farten har alle de jeg kjenner valgt glatte gullringer til begge to. Minst to av parene har brukt forlovelsesringen som giftering. Hva med å gjøre en variant av punkt 3, med både vielse og en bedre middag med de aller nærmeste på et fint sted? Gjerne et sted med overnattingsmuligheter så dere også kan tilbringe bryllupsnatten der. Anonymkode: 003db...ddc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-09 Skrevet 8. august 2023 #4 Del Skrevet 8. august 2023 No har jeg giftet meg to ganger med samme mann. På den tiden så tok vi det på tinghuset. Bare oss og forlovere. Setter så stor pris på den dagen. Var så intimt og fint. Jeg angrer litt på den med hvit kjole og i kirken bryllupet. Men det var for familien sin del. Men har kunna vært meg foruten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 9. august 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 9. august 2023 Tusen takk for tips og innspill ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #6 Del Skrevet 9. august 2023 Syns det er harry/upassende å hå hvit kjole og fullt familie og slekt kalas når man gifter seg med nr 2 Anonymkode: 42edc...4b3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #7 Del Skrevet 9. august 2023 Det kommer veldig mye an på omstendighetene, men som oftest (med svak sannsynlighetsovervekt) synes jeg det er litt kleint med «big white weddings» når det er ekteskap nr. 2 for begge. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg synes bare det bør være et «voksent bryllup» i stedet for et «prinsessebryllup». Anonymkode: 3d77a...15e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #8 Del Skrevet 10. august 2023 Vi hadde enkel seremoni på rådhuset med kun vitner og noen fra nær familie. Så hadde vi en liten fest en måned senere, men veldig enkel. Leide et utested, en streetfood-truck, serverte litt alkohol og hadde ikke taler, toastmaster eller fast bordsetting. Vi ønsket oss heller ikke gaver. Vi er i 40 åra begge to. Han har vært gift før, jeg var samboer med en annen i 20-åra. Begge har barn fra før, men ingen felles. Hadde vært sammen i godt over 10 år da vi giftet oss. Anonymkode: 71ed4...ed4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #9 Del Skrevet 10. august 2023 Jeg giftet meg for andre gang, han for første gang. Han fridde med diamantring. Hadde ikke forlovelsesring selv. Vi har like gifteringer. Jeg brukte bunad, følte ikke for å stå hvit brud og slapp å betale høye summer. Veldig fornøyd med det valget. Vi var enige i et lite bryllup, hvis han hadde ønsket stort hadde jeg såklart vært med på det. Skal ikke gå ut over han at jeg var gift før. Bryllupet vårt ble bittelite pga covid, men det var en perfekt dag for oss. Vielse tinghuset da ingen av oss er kristne, ut og spise med noen få familiemedlemmer, kaker og kaffe hjemme. Gjør akkurat hva dere to vil. Det er deres dag, og deres ekteskap. Anonymkode: d1646...76a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 10. august 2023 #10 Del Skrevet 10. august 2023 Ser ikke egentlig poenget med å gifte seg for andre gang. Da har man jo lært at det ofte ikke fungerer, selv om man trodde det kom til å holde livet ut. Å love å være sammen resten av livet en gang nummer to (uten at man er enke/enkemann) er litt rart synes jeg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 10. august 2023 #11 Del Skrevet 10. august 2023 Gjør det dere føler er riktig for dere. Jeg har vært gift før, han har ikke det. Vi gifter til neste år, det blir stort kirkebryllup og fest. Både han og jeg har forlovelsesringer, og vi valgte gifteringer i gult gull. For meg er dette det "ordentlige" bryllupet, og vi gjør det som om ingen av oss har vært gift før. Jeg elsket aldri min eksmann, så det er dette bryllupet som føles riktig. Skal sies jeg giftet meg borgerlig første gang. Vi bruker nok rundt 400 000 på hele greia (varer en helg), men det er det verdt. Jeg skal selvfølgelig ha hvit kjole, han i sin nye bunad. Gleder meg! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2023 #12 Del Skrevet 11. august 2023 Tvist skrev (23 timer siden): Ser ikke egentlig poenget med å gifte seg for andre gang. Da har man jo lært at det ofte ikke fungerer, selv om man trodde det kom til å holde livet ut. Å love å være sammen resten av livet en gang nummer to (uten at man er enke/enkemann) er litt rart synes jeg. Du om det. For meg var det mannen som var feil (endret seg etter bryllupet, ble voldelig), ikke selve ekteskapet. Når min kjæreste ønsket å gifte seg var ikke valget vanskelig for meg. Anonymkode: d1646...76a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #13 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 9.8.2023 den 18.26): Syns det er harry/upassende å hå hvit kjole og fullt familie og slekt kalas når man gifter seg med nr 2 Anonymkode: 42edc...4b3 Ja, vært gjest to ganger i bryllup nr. 2. De av oss som var gjester i første bryllup husker jo kjoler, mat, taler, forrige gaver etc. Foreslår et lite bryllup, også en fin middag med de som sier de blir sure hvis de ikke blir bedt. Penklær, ikke den hvite kjolen. Dropp taler, si det til hverandre i stedet💕 Anonymkode: f5f2f...cd1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #14 Del Skrevet 12. august 2023 «Det er deres dag», «gjør der dere føler for»… Dette gjelder jo ikke om man har f.eks barn, familie og venner. Da involveres jo de i høyeste grad om de må delta på lik linje som forrige gang. Spesielt barna sine… skal de høre taler om at mamma/ pappa aldri har vært så lykkelig f.eks…? Mange man kan såre her. Anonymkode: f5f2f...cd1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 12. august 2023 #15 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, vært gjest to ganger i bryllup nr. 2. De av oss som var gjester i første bryllup husker jo kjoler, mat, taler, forrige gaver etc. Foreslår et lite bryllup, også en fin middag med de som sier de blir sure hvis de ikke blir bedt. Penklær, ikke den hvite kjolen. Dropp taler, si det til hverandre i stedet💕 Anonymkode: f5f2f...cd1 Hvilken rolle spiller dette egentlig? Jeg må innrømme at jeg virkelig ikke skjønner hvorfor det er så farlig. AnonymBruker skrev (5 timer siden): «Det er deres dag», «gjør der dere føler for»… Dette gjelder jo ikke om man har f.eks barn, familie og venner. Da involveres jo de i høyeste grad om de må delta på lik linje som forrige gang. Spesielt barna sine… skal de høre taler om at mamma/ pappa aldri har vært så lykkelig f.eks…? Mange man kan såre her. Anonymkode: f5f2f...cd1 Man kan velge å takke nei om man ikke orker/takler bryllup nummer to. Ingen forventer å være involvert utover å være vanlig gjest (stort sett da, de fleste brudepar vil aldri pålegge gjester å skulle gjøre masse greier for deres bryllup). Og ja, man kan såre andre, men som regel har man jo snakket om bryllupet i forkant. Og er det voksne barn, bør de takle at foreldrene gifter seg på nytt. Er det yngre barn involvert, er det selvfølgelig lurt å tenke gjennom hva man sier, og forberede dem. Samtidig, jeg tror ikke nødvendigvis det er negativt å se at mamma eller pappa viser at de er lykkelige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Del Skrevet 13. august 2023 Vi giftet oss i en ambassade i utlandet, jeg hadde knekort kremfarget sommerkjole og han dress. Følte ikke for å ha typisk brudekjole i og med dette var bryllup nr 2, samt vi var over 40 år. Valgte begge glatte gifteringer. Anonymkode: f5822...358 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Del Skrevet 13. august 2023 Vi dro til utlandet, kun med barna, og giftet oss ved ambassade. Spiste på byens fineste og mest spesielle restaurant. Helt strålende, det beste bryllupet jeg kunne tenke meg! Hadde ikke hvit kjole, men kort festkjole i lys rosa/nude fra norsk designer som jeg hadde på hele dagen. Vi har vanlige gifteringer i hvitt gull, min har innsatte diamanter. Anonymkode: 0e253...e4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 13. august 2023 #18 Del Skrevet 13. august 2023 Er vel uansett om det er nummer 1 eller 2 det samme som avgjører. Hvor man er i livet Hvor man er i forholdet Hva man føler er riktig (som selvfølgelig påvirkes av det øvrige) Hva man har penger til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2023 #19 Del Skrevet 29. august 2023 Tvist skrev (På 10.8.2023 den 13.19): Ser ikke egentlig poenget med å gifte seg for andre gang. Da har man jo lært at det ofte ikke fungerer, selv om man trodde det kom til å holde livet ut. Å love å være sammen resten av livet en gang nummer to (uten at man er enke/enkemann) er litt rart synes jeg. Sånn tenkte jeg også før… Men så traff jeg samboeren min som var skilt. Han ville egentlig ikke skilles da, men ekskona ønsket det. Jeg har aldri vært gift, så det blir jo mitt første bryllup. Syns det er kjipt å ikke skulle ha drømmebryllupet pga mannen har vært gift før. Dessuten tenker jeg at hans første ekteskap ikke var med «den rette», siden det ikke varte. Da må det være liv å gjøre det ordentlig når rett person dukker opp😇 Anonymkode: 6bf17...20c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2023 #20 Del Skrevet 5. september 2023 SPOCA skrev (På 12.8.2023 den 22.37): Hvilken rolle spiller dette egentlig? Jeg må innrømme at jeg virkelig ikke skjønner hvorfor det er så farlig. Man kan velge å takke nei om man ikke orker/takler bryllup nummer to. Ingen forventer å være involvert utover å være vanlig gjest (stort sett da, de fleste brudepar vil aldri pålegge gjester å skulle gjøre masse greier for deres bryllup). Og ja, man kan såre andre, men som regel har man jo snakket om bryllupet i forkant. Og er det voksne barn, bør de takle at foreldrene gifter seg på nytt. Er det yngre barn involvert, er det selvfølgelig lurt å tenke gjennom hva man sier, og forberede dem. Samtidig, jeg tror ikke nødvendigvis det er negativt å se at mamma eller pappa viser at de er lykkelige. Ikke lett å takke nei hvis man forventes å stille (barn, søsken, annen nør familie). Det blir veldig fokus på de som ikke er der. Har prøvd, Anonymkode: f5f2f...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå