AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Jeg er ufør så min økonomi er trang. Jeg har barn så utgiftene er heller ikke små... vi snakker om å flytte sammen og han sier det er litt opp til meg med husleie, men føles som han forventer jeg skal betale. Jeg føler det er feil at jeg skal betale ned på hans lån med å betale leie. Alt av utgifter som strøm andre utgifter man har skal selvfølgelig deles. Jeg betaler selvfølgelig for barna mine selv. Men da lurer jeg jo på hvordan andre gjør det og hva folk her tenker er rettferdig? Anonymkode: f1d36...81e
Sam Jones Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 (endret) Betale minst halvparten av renteutgifter. Ellers påløper en del ekstra kostnader med bolig, så du burde legge på noen tusen til vedlikehold, kommunale avgifter, forsikring. For meg er det åpenbart at du skal betale for å bo. Endret 8. august 2023 av Sam Jones 34 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Klart du skal betale leie Anonymkode: 8a123...de8 26 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 Ikke helt rettferdig at du skal bo gratis kanskje. Du hadde jo måtte betale husleie ett annet sted betale 1/2 av rentene, ikke selve avdraget på lånet, men dele rentene i det minste Anonymkode: 35ff1...abb 18
Topsi Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Tenker som de andre halvparten av rentene og andre avgifter, ikke selve lånet 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Kommunale avgifter osv ja, men hvorfor skal jeg betale for hans lån? Rentene blir jo på hans lån. Jeg mister jo penger av å bli samboer siden jeg er ufør. Anonymkode: f1d36...81e 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: betale 1/2 av rentene, ikke selve avdraget på lånet, men dele rentene i det minste Så hvis lånet er nedbetalt så skal hun bo gratis? Anonymkode: 0080c...4de 5 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 Sam Jones skrev (1 minutt siden): Betale minst halvparten av renteutgifter. Eller påløper en del ekstra kostnader med bolig, så du burde legge på noen tusen til vedlikehold, kommunale avgifter, forsikring. Høres ut som en veldig ulogisk måte å gjøre det på. Hun skal vel ikke dekke kommunale avgifter og forsikring på hans hus! Jeg synes også du bør betale leie. Hva betaler du nå? Det bør ikke være mer enn det. Anonymkode: 9f2f8...1bb 1
norw Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 Hva om du betaler litt under det du betaler nå mtp at det skal lønne seg å bo flere voksne i en husstand? 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Det er klart du skal betale! Det mest naturlige hadde jo vært å kjøpe seg inn, men det har du ikke råd til så da får du heller «leie» hos mannen Anonymkode: 733d9...904 5
Gjest Mysticgirl Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Jeg har aldri tatt leie av noen som har bodd sammen med meg i mitt hus. Vi har bare pengene sammen . Jeg betaler selvsagt lånet selv Siden jeg eier.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Det er feil å betale på hans lån, men det er riktig at du skal bo gratis? Du skal selvsagt ikke betale alt, men deler. Anonymkode: 442a8...b7e 9
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommunale avgifter osv ja, men hvorfor skal jeg betale for hans lån? Rentene blir jo på hans lån. Jeg mister jo penger av å bli samboer siden jeg er ufør. Anonymkode: f1d36...81e Bor du gratis nå eller? Nei, tenkte det! Det blir jo faktisk billigere for deg. Dere deler på faste utgifter du vanligvis har stått for alene Anonymkode: 733d9...904 10 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 norw skrev (Akkurat nå): Hva om du betaler litt under det du betaler nå mtp at det skal lønne seg å bo flere voksne i en husstand? Han har så godt som bodd hos meg gratis og betalt på sitt egent hus han leier ut. Om jeg flytter inn til han forandrer ikke lånet seg, så hvorfor skal han tjene på å ha meg der? Anonymkode: f1d36...81e 1 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 Har han tilbudt deg å kjøpe deg inn? Hvis ikke hadde jeg kun dekket en andel av løpende utgifter. Du blir jo utestengt fra boligmarkedet dersom du ikke får eie med han. Anonymkode: ae4fe...0fb
Hannah80 Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 Selvfølgelig skal du betale. Du bor vel ikke gratis nå? Om han bruker husleien til å nedbetale gjeld, eller bruker pengene på Pokemon-kort er jo opp til han:) 8
Tiuren Skrevet 8. august 2023 #17 Skrevet 8. august 2023 Jeg ville aldri flyttet inn til noen uten å betale for meg, utgifter til hus/husleie har man jo uansett.... Jeg ville foreslått å betale en plass mellom 50 og 100% av det jeg betalte i leie fra før, samt halvparten av strømregning. Da tjener jo begge parter på det, og den andre part har mulighet til å si hva hxn mener.... 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #18 Skrevet 8. august 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så hvis lånet er nedbetalt så skal hun bo gratis? Anonymkode: 0080c...4de Nei, men når det blir nedbetalt får de finne annen løsning. Å betale ned lån tar jo ofte endel tid Anonymkode: 35ff1...abb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #19 Skrevet 8. august 2023 Når man eller så betaler man ned på andres lån. Er da ikke noe galt med det. Du bør også betale mer i strøm og kommunale utgifter da du med dine barn øker bruken av dette. Anonymkode: 8a123...de8 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #20 Skrevet 8. august 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han har så godt som bodd hos meg gratis og betalt på sitt egent hus han leier ut. Om jeg flytter inn til han forandrer ikke lånet seg, så hvorfor skal han tjene på å ha meg der? Anonymkode: f1d36...81e Har han bodd lenge hos deg? Anonymkode: 35ff1...abb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå