Gå til innhold

Time hos psykiater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har en time hos en psykiater som jeg lurer på om jeg bør utsette.

Det var litt dumt at han ikke hadde time igjen før en måned senere.

Den eneste grunnen jeg har til å utsette er at jeg har en periode med mye migrene nå, at timen er dyr og at jeg er bekymret for at jeg ikke vil klare å forberede tilstrekkelig til timen.

Ellers så har jeg mye behov for hjelp.

Bare lurer på hva dere hadde gjort i en lignende situasjon. 

Anonymkode: 05700...944

AnonymBruker
Skrevet

Man forbereder seg vel ikke til slike timer? Er der ofte, aldri forbredt noe. Men psykiateren min driver med medisin, psykologen min har jeg samtale med, mener du kanskje psykolog?

Anonymkode: f3b0c...5ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei.

Jeg har en time hos en psykiater som jeg lurer på om jeg bør utsette.

Det var litt dumt at han ikke hadde time igjen før en måned senere.

Den eneste grunnen jeg har til å utsette er at jeg har en periode med mye migrene nå, at timen er dyr og at jeg er bekymret for at jeg ikke vil klare å forberede tilstrekkelig til timen.

Ellers så har jeg mye behov for hjelp.

Bare lurer på hva dere hadde gjort i en lignende situasjon. 

Kommer litt an på hva slags behandling du får og hvor ofte du har time. Hvor dårlig blir du når du har migrene? Kan du evt ta migrenemedisin tidlig og ha tlf time? 

Anonymkode: 00acc...96b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man forbereder seg vel ikke til slike timer? Er der ofte, aldri forbredt noe. Men psykiateren min driver med medisin, psykologen min har jeg samtale med, mener du kanskje psykolog?

Psykiatere kan og ha terapibehandling. Det er vanlig å tenke gjennom hva man vil snakke om i forkant av timen. 

Anonymkode: 00acc...96b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange psykiatere som driver med samtaleterapi 😊 

TS: dersom migrenen er såpass dominerende at du ikke tror du får utbytte av timen (klarer du 45 min med «intens» samtale?), så ville jeg utsatt. Er det kun forarbeidet, så ville jeg nok gått uansett tror jeg, bare forklart..

Anonymkode: cfd04...45c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Takk for svar alle sammen :)

Det er en time til full utredning. Ba om å sjekkes for ADD blant annet, men blir behandlet for depresjon per i dag og spurte også om han kunne følge opp medisinering av det på grunn av litt avvikende prøvesvar.

Timen er om en uke, neste mulighet var om 4 uker. 

Migrenen er veldig sterk når den står på og det har vært en dårlig periode, men det kan jo hende at det blir bedre innen den tid og jeg kommer kanskje ikke til å forberede mer enn et par dager uansett. 

Som dere sier så vet jeg ikke helt hva jeg skal forberede meg på egentlig, men tror at det for meg bare blir å tenke litt gjennom hele historikken min siden vi sannsynligvis også vil snakke om ting som har skjedd en stund tilbake i tid.

Jeg får tenkte på det litt i dag og bestemmer meg i morgen.

Jeg hadde ikke tenkt så mye på det om det ikke var for at førstegangskonsultasjonen er så dyr, selv om jeg absolutt har råd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 17.35):

Hei.

Takk for svar alle sammen :)

Det er en time til full utredning. Ba om å sjekkes for ADD blant annet, men blir behandlet for depresjon per i dag og spurte også om han kunne følge opp medisinering av det på grunn av litt avvikende prøvesvar.

Timen er om en uke, neste mulighet var om 4 uker. 

Migrenen er veldig sterk når den står på og det har vært en dårlig periode, men det kan jo hende at det blir bedre innen den tid og jeg kommer kanskje ikke til å forberede mer enn et par dager uansett. 

Som dere sier så vet jeg ikke helt hva jeg skal forberede meg på egentlig, men tror at det for meg bare blir å tenke litt gjennom hele historikken min siden vi sannsynligvis også vil snakke om ting som har skjedd en stund tilbake i tid.

Jeg får tenkte på det litt i dag og bestemmer meg i morgen.

Jeg hadde ikke tenkt så mye på det om det ikke var for at førstegangskonsultasjonen er så dyr, selv om jeg absolutt har råd. 

Ville utsatt. Bedre å være fokusert på hva du vil si enn å sitte med hodepine og være redd for å glemme noe. 4 uker er ikke så lenge i et litt større perspektiv. Masse lykke til !

Anonymkode: 18469...cbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...