Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreldre kan gjøre som de vil med sine verdier når de er i livet. Det er jo bare for den eiendommen er registrert på å skrive det over til den de ønsker skal overta den.

Anonymkode: 80541...8a4

Det praktiske er greit, men skjønner fortsatt ikke hvordan foreldre får seg til å så såpass mye splid mellom barna ved å gjøre dette. 

Anonymkode: e8cc4...902

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2023 den 17.02):

Både jeg og andre søskenet mitt har kuttet kontakt med søsteren våres. Føles ikke som et tap, heller noe positivt. 

Grunnen er jo at hun ikke er snill med de rundt seg og behandler andre dårlig. Veldig manipulerende, sjefete og kontrollerende. Men det verste er at hun drar dette veldig langt. Involverer politiet, advokater, setter ut skadelige og usanne rykter og gjør det hun kan for å få det hun vil.

Slike mennesker vil man aldri kunne ha et sunt forhold til, og det beste er å ikke ha noe kontakt. 

Anonymkode: 98094...98b

Hvorfor engasjerer hun politi og advokater? Noe hun har opplevd som dere ikke har fått med dere kanskje? 

Anonymkode: c6bf7...88a

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor engasjerer hun politi og advokater? Noe hun har opplevd som dere ikke har fått med dere kanskje? 

Nope. Hun har litt livlig fantasi og veldig manipulerende. Har aldri kommet noen vei med noe. Får hun ikke viljen sin tar hun det ekstremt langt desverre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nope. Hun har litt livlig fantasi og veldig manipulerende. Har aldri kommet noen vei med noe. Får hun ikke viljen sin tar hun det ekstremt langt desverre. 

Hvordan vet du at det hun kommer med er fantasi? 

• Nyttig 3
Skrevet
Kaisada skrev (2 timer siden):

Hvordan vet du at det hun kommer med er fantasi? 

Fordi ting hun anmelder og sier ikke er sant. Aldri skjedd. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel, jeg anmeldte seksuelle overgrep jeg opplevde som barn. Familien min tror meg ikke og tenker som deg. Jeg har distansert meg helt følelsesmessig og sluttet å fortelle noe som helst. 

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, jeg anmeldte seksuelle overgrep jeg opplevde som barn. Familien min tror meg ikke og tenker som deg. Jeg har distansert meg helt følelsesmessig og sluttet å fortelle noe som helst. 

Nettopp slike historier er grunnen til at jeg tenker mitt når noen beskriver et søskens narrativ som «livlig fantasi». 

Noen har ikke evne til å sette seg inn i det faktum at man ikke har lik oppvekst selv om man er søsken. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Kaisada skrev (12 minutter siden):

Nettopp slike historier er grunnen til at jeg tenker mitt når noen beskriver et søskens narrativ som «livlig fantasi». 

Noen har ikke evne til å sette seg inn i det faktum at man ikke har lik oppvekst selv om man er søsken. 

Jepp. Deres versjon er jo at dette ikke har skjedd. Jeg har livlig fantasi, vrangforestillinger og "setter andre i en vanskelig situasjon" ved å anmelde. Ingen støtte, ingen "vi tror deg", heller "vi tror ikke dette har skjedd" og tysting til andre familiemedlemmer som sier seg enig i at de ikke tror jeg har noe sak. Søsken har ikke uttalt seg, foreldre derimot…lever i en slags naiv boble om at slike ting ikke foregår og klarer ikke å ta inn at jeg har blitt sviktet av både kommune , overgriperne og helsevesen som barn, som er grunn for at flere advokater/politi er involvert. De mener enten at ting ikke har skjedd, at det er synd på de som har traumatisert meg, tror egt ikke på at jeg er traumatisert heller og mener jeg bare "må tilgi" og slutte å saksøke/anmelde. Som sagt har jeg sluttet å si noe som helst. Er veldig veldig såret

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Veldig trist at du har oplevd det ❤️

Nå er det ikke seksuelle overgrep det er snakk om her. Hun har anmeldt meg, eksen, andre søsken, tidligere venner etc for div ting. Samt anklaget andre for ting som aldri har skjedd. Søkt om utallige besøksforbud. Vold, trusler, innbrudd, forfølgelse......

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jepp. Deres versjon er jo at dette ikke har skjedd. Jeg har livlig fantasi, vrangforestillinger og "setter andre i en vanskelig situasjon" ved å anmelde. Ingen støtte, ingen "vi tror deg", heller "vi tror ikke dette har skjedd" og tysting til andre familiemedlemmer som sier seg enig i at de ikke tror jeg har noe sak. Søsken har ikke uttalt seg, foreldre derimot…lever i en slags naiv boble om at slike ting ikke foregår og klarer ikke å ta inn at jeg har blitt sviktet av både kommune , overgriperne og helsevesen som barn, som er grunn for at flere advokater/politi er involvert. De mener enten at ting ikke har skjedd, at det er synd på de som har traumatisert meg, tror egt ikke på at jeg er traumatisert heller og mener jeg bare "må tilgi" og slutte å saksøke/anmelde. Som sagt har jeg sluttet å si noe som helst. Er veldig veldig såret

Er meg som skrev om søsteren min, se svar over.

Jeg ble også seksuelt misbrukt som barn og har mye av samme erfaring som deg. Det er helt grusomt. Jeg vant saken mot overgriperen, men måtte stå i hele rettsaken alene, kun med advokater. 

Men det er ikke snakk om dette her. Så fort man ikke gjør som hun sier så gjør hun alt for å skade de rundt. Og hun går langt. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 15.14):

Er det ikke en mellomting?

Må dere være så nære? Enten bryte eller være nære?`Gå i terapi sammen? Hvorfor må det være så mye drama? Kan dere ikke se at det er historie, respektere at dere har voksne liv, og lev og la leve?

Anonymkode: 16dba...fdd

Prøvde i lang tid og ‘se stort på det’, glatte over og omgås som om vi hadde en ok selv om fjern familierelasjon. Etter hvert orket jeg som sagt, ikke lenger være den eneste som tok initiativ til kontant og da døde kontakten helt ut. Nå er det flere år siden jeg traff dem. Jeg oppfatter ikke dette som ‘å lage drama , eller å tenke veldig enten/eller. 

Mer som en trist realitetsorientering, disse relasjonene gikk bare en vei og jeg ønsker noe annet. Jeg lever godt og lar dem leve sine liv, som de ønsker. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har ikke kuttet kontakten, men har på en måte gitt opp. Har forsøkt i flere tiår å ha en god kontakt men min søster, uten hell. Når det blir veldig énveis føler jo man seg som dritt, og gir opp til slutt. Men ønsker henne alt godt, jeg orker bare ikke å trygle noen om å være i livet mitt, når jeg har så mange bra mennesker hvor det går begge veier. ♥️

Anonymkode: ff7bf...a31

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke kuttet kontakten, men har på en måte gitt opp. Har forsøkt i flere tiår å ha en god kontakt men min søster, uten hell. Når det blir veldig énveis føler jo man seg som dritt, og gir opp til slutt. Men ønsker henne alt godt, jeg orker bare ikke å trygle noen om å være i livet mitt, når jeg har så mange bra mennesker hvor det går begge veier. ♥️

Anonymkode: ff7bf...a31

Nettopp, det er akkurat det❤️

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er meg som skrev om søsteren min, se svar over.

Jeg ble også seksuelt misbrukt som barn og har mye av samme erfaring som deg. Det er helt grusomt. Jeg vant saken mot overgriperen, men måtte stå i hele rettsaken alene, kun med advokater. 

Men det er ikke snakk om dette her. Så fort man ikke gjør som hun sier så gjør hun alt for å skade de rundt. Og hun går langt. 

Må bare spørre, var det du som hadde en søster som flyttet i nabohuset til overgriperen din?❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Må bare spørre, var det du som hadde en søster som flyttet i nabohuset til overgriperen din?❤️

Nei ❤️ Jeg aner ikke hvor hun bor nå. Hun har flyttet på hemmelig adresse 😅 Hadde hun flyttet til nabohuset til overgriperen hadde hun helt klart gjort det hun kunne for at jeg skulle visst det. Men uten tvil kunne hun nok ha gjort noe slikt bare fir å såre meg. Hun er ond. 

Skrevet

Nei ikke kuttet ut selv om jeg har fått beskjed i terapi om at det hadde vært det beste. Jeg er veldig glad i henne men relasjonen er veldig skadelig desverre. Kanskje om hun en gang i fremtiden innser hun trenger terapi kan det bli bedre. 

Vi er oppvokst i en dysfunksjonell familie.  Jeg tok vare på henne da vi var barn, da de voksne ikke gjorde det. 

Desverre var det ingen til å ta vare på meg. Jeg er utsatt for seksuelle overgrep av flere familie medlemmer men ikke trodd på. Dagbøkene mine osv er brent av familie for å "skjule bevis" jeg var tilstede da det ble brent av vår felles forelder. 

Jeg har vell egentlig nådd ett punkt i voksen alder hvor jeg ikke lenger klarer være "flink pike". Finner meg ikke lenger i å bli behandlet dårlig. Tar heller avstand. 

Desverre trur jeg min søsters atferd bunner i ubehandlede traumer da hun alltid har unngått terapi. Derfor klarer jeg ikke kutte for jeg har et håp om at hun vil forstå meg den dagen hun innser sannheten om vår barndom. 

Anonymkode: 5351e...386

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men saksøker/anmelder du mange? Siden du sier at andre sier du må slutte å saksøke/anmelde? Ble du ikke sviktet av foreldrene dine å? I og med alt rundt sviktet deg? Hvor var de oppi dette? 

Jeg har også blitt sviktet av helsevesenet, skolen, foreldrene mine osv. Men jeg vet også at ting var anerledes før og man hadde ikke like mye kunnskap som nå.

Etter jeg gikk igjennom rettsaken ang overgrepene så jeg hvor belastende og ødeleggende det var for meg. Kanskje de ikke vil at du skal ha denne belastningen og legge deg bak deg mens du jobber med deg selv, selvfølgelig med hjelp? Jeg forsvarer ikke det de sier, for sånt sier man ikke til andre, men hvis du anmelder mange kan det kanskje være sunt for deg å jobbe fremover i stede for bakover? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Nei ❤️ Jeg aner ikke hvor hun bor nå. Hun har flyttet på hemmelig adresse 😅 Hadde hun flyttet til nabohuset til overgriperen hadde hun helt klart gjort det hun kunne for at jeg skulle visst det. Men uten tvil kunne hun nok ha gjort noe slikt bare fir å såre meg. Hun er ond. 

Så fryktelig, skjønner mer hva du mener når du forteller om henne💔

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men saksøker/anmelder du mange? Siden du sier at andre sier du må slutte å saksøke/anmelde? Ble du ikke sviktet av foreldrene dine å? I og med alt rundt sviktet deg? Hvor var de oppi dette? 

Jeg har også blitt sviktet av helsevesenet, skolen, foreldrene mine osv. Men jeg vet også at ting var anerledes før og man hadde ikke like mye kunnskap som nå.

Etter jeg gikk igjennom rettsaken ang overgrepene så jeg hvor belastende og ødeleggende det var for meg. Kanskje de ikke vil at du skal ha denne belastningen og legge deg bak deg mens du jobber med deg selv, selvfølgelig med hjelp? Jeg forsvarer ikke det de sier, for sånt sier man ikke til andre, men hvis du anmelder mange kan det kanskje være sunt for deg å jobbe fremover i stede for bakover? 

Er i gang med å saksøke kommunen pga svikt fra barnevern og skole. Søkt pasientskadeerstatning for 11 års feilbehandling. Anmeldt vold og seksuelle overgrep, samt brudd på opplæringsloven og helsepersonelloven. I tillegg til et mindre tyveri og dyremishandling/hensettelse i hjelpeløs tilstand. Alt har blitt vurdert til å være straffbart, men mange saker henlagt pga foreldelse/ukjent gjerningsperson osv. De groveste overgrepene ble også henlagt, men påklaget av bistandsadvokaten. På mld fra støttesenteret kan det virke som at Statsadvokaten har gjenopptatt saken. Får vite i neste uke.

Har blitt en del, men når man har opplevd grov omsorgssvikt, vold, seksuelle overgrep av flere personer, svikt i skole (mobbing) og i helsevesenet, vært i et voldelig forhold, så blir det en del… Skulle så gjerne ønske at familien kunne støtte meg.(Nei, er ikke samme folk som har utsatt meg for omsorgssvikt og overgrep). Innviklet historie 💔

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 15.01):

Hvordan er det mulig? Å overta barndomshjemmet uten å betale en krone for det? Og ikke noe testamente som godskriver dere andre søsken for dette?

Hun må jo være uten sosiale evner. Det samme med foreldre som legger til rette for en slik forskjellsbehandling mellom søsken. 

Anonymkode: e8cc4...902

Foreldre kan gi bort gaver når de lever.  Mulig det er noe begrensing om at alle livsarvinger skal ha en minstearv, men her er jeg usikker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Så fryktelig, skjønner mer hva du mener når du forteller om henne💔

Er i gang med å saksøke kommunen pga svikt fra barnevern og skole. Søkt pasientskadeerstatning for 11 års feilbehandling. Anmeldt vold og seksuelle overgrep, samt brudd på opplæringsloven og helsepersonelloven. I tillegg til et mindre tyveri og dyremishandling/hensettelse i hjelpeløs tilstand. Alt har blitt vurdert til å være straffbart, men mange saker henlagt pga foreldelse/ukjent gjerningsperson osv. De groveste overgrepene ble også henlagt, men påklaget av bistandsadvokaten. På mld fra støttesenteret kan det virke som at Statsadvokaten har gjenopptatt saken. Får vite i neste uke.

Har blitt en del, men når man har opplevd grov omsorgssvikt, vold, seksuelle overgrep av flere personer, svikt i skole (mobbing) og i helsevesenet, vært i et voldelig forhold, så blir det en del… Skulle så gjerne ønske at familien kunne støtte meg.(Nei, er ikke samme folk som har utsatt meg for omsorgssvikt og overgrep). Innviklet historie 💔

Men er det ikke bedre å fokusere på fremtiden og jobbe mot et bedre liv? Jeg skjønner at du ønsker å anmelde overgrep og vold, men når man heletiden skal anmelde alle som har gjort en vondt kan det kanskje være greit å stoppe opp å tenke over om det gjør det mer vondt enn godt. Kanskje det de rundt deg tenker? 

Blir man hengende i fortiden vil man bruke enormt med krefter og energi på noe man ikke får gjort noe med, i stede for å fokusere på seg selv og skape et godt liv for seg selv. Da vil man også havne fortere i vonde situasjoner igjen fordi man er sårbar og ikke klart å bygge seg opp. En ond sirkel. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...