Gå til innhold

Hvem hadde du reddet?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vel, det er straffbart å etterlate mennesker i hjelpeløs tilstand

Anonymkode: 8af3f...67a

Det er straffbart å etterlate dyr i hjelpeløs tilstand også 🙂

Anonymkode: 730a4...619

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ella-2 skrev (9 timer siden):

😳 Så du hadde latt et barn drukne?

Jeg hadde selvsagt prøvd å redde alle om jeg kunne, men som sagt: andre sine barn er andre sitt ansvar. Om det hadde vært 10 druknede barn der kunne jeg bare hjulpet 2-3 og latt 7 drukne. Hvordan velger man hvilke man redder?

Mine dyr er mer verdt enn andre sine barn, slik er det bare for meg. De er mine pelsbarn. Jeg elsker dem, jeg elsker ingen andre barn utenom mine egne.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Da dør nok dine barn hvis alle tenker likt som deg, naboen redder kanarifuglen sin før dine unger.

Anonymkode: 81104...6ab

Jeg redder mine barn. Mine barn er mitt og min partners ansvar, ingen andre sitt. Naboen må prioritere hva som er viktigst for han. Mine barn hadde uansett dødd i det scenarioet, siden naboen nok hadde valgt å redde egne barn over mine.

Anonymkode: 0c1a6...7ee

• Liker 2
Skrevet

Mine barn, mannen min. Barn i familien og voksne. Ville valgt familien min fremfor noen fremmede. Og hadde prioritert fremmede barn fremfor fremmede voksne. Dyr til slutt. Forhåpentligvis hadde en klart redde alle.

Anonymkode: 0366e...058

Skrevet

1.Barn

2.Partner

3.Kjæledyr

4.Partners uønskede barn fra tidligere forhold 

Anonymkode: 4f00b...d9a

Skrevet
Ella-2 skrev (9 timer siden):

😳 Så du hadde latt et barn drukne?

Hva med et eksperiment for deg.

To barn holder på å drukne. Du kjenner ingen av de. Det ene er fra Norge, det andre fra Afrika. Du kan bare redde ett. Hvem velger du? 

Anonymkode: 1382c...949

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med et eksperiment for deg.

To barn holder på å drukne. Du kjenner ingen av de. Det ene er fra Norge, det andre fra Afrika. Du kan bare redde ett. Hvem velger du? 

Dette har ikke noe med mennesker kontra dyr å gjøre

• Liker 1
Skrevet
Ella-2 skrev (2 minutter siden):

Dette har ikke noe med mennesker kontra dyr å gjøre

Det er et tankeeksperiment. Det har noe med valg å gjøre. Men du liker det ikke om det rokker ved dine følelser? For du skjønner at slike urealistiske scenarioer er kun for at folk skal kritisere andres valg da det er kun et riktig svar på det? Sånn at slike som det kan bære seg over andre mennesker. 

Sannheten er faktisk at de aller, aller fleste kommer til å stå hjelpesløst å se på.

Forøvrig er ingen pliktig å sette sitt egent liv i fare for å redde andre. Du kan ikke dømmes for å ikke løpe inn i et brennende hus eller hoppe etter noen i Sjoa. 

• Nyttig 1
Skrevet

For meg, så kommer det veldig an på hvilken type nødsituasjon det var snakk om, hvem man ser/finner først, tid/mulighet etc. Jeg ville f.eks instinktivt gått for å prøve å redde dyret mitt først om jeg så det lå og bakset i vannmassene. Men i et brennende hus ville jeg nok ha forsøkt å få ut de jeg fant først, spesielt om det var barn.

Anonymkode: 742e0...70f

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er et tankeeksperiment. Det har noe med valg å gjøre. Men du liker det ikke om det rokker ved dine følelser? For du skjønner at slike urealistiske scenarioer er kun for at folk skal kritisere andres valg da det er kun et riktig svar på det? Sånn at slike som det kan bære seg over andre mennesker. 

Sannheten er faktisk at de aller, aller fleste kommer til å stå hjelpesløst å se på.

Forøvrig er ingen pliktig å sette sitt egent liv i fare for å redde andre. Du kan ikke dømmes for å ikke løpe inn i et brennende hus eller hoppe etter noen i Sjoa. 

Nei, det er riktig. Hvis det er sikkert at man selv vil dø, så er man inne pliktig

Skrevet
Ella-2 skrev (Akkurat nå):

Nei, det er riktig. Hvis det er sikkert at man selv vil dø, så er man inne pliktig

ikke pliktig*

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne reddet min kjære bror 

Anonymkode: ad104...3bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

1.Barn

2.Partner

3.Kjæledyr

4.Partners uønskede barn fra tidligere forhold 

Anonymkode: 4f00b...d9a

Så du bryr deg så lite om din partner at du redder dyr fremfor hans barn? 🤢🤮

Anonymkode: 10086...491

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så du bryr deg så lite om din partner at du redder dyr fremfor hans barn? 🤢🤮

Anonymkode: 10086...491

Vel, i følge flere her inne er det viktigere for dem å redde dyr enn andres barn.
Ja; det er virkelig sjokkerende! 

Anonymkode: 88ca6...ec7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...