Gå til innhold

Hva tenker du om foreldre som sender med barna sine sjokoladepålegg i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks sjokade, nugatti osv.

Observerte et barn som spiste det på tilvenning idag med mitt eget barn.

Jeg tenker personlig at dette er produkter som ikke burde være i bhg. At det hører mer til fritiden (ikke så ofte)

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at noen barn går gjennom vanskelige faser, og foreldre rett og slett når et punkt der de bare ønsker at barnet får i seg noe mat i løpet av de mange timene de er i barnehagen. De orker ikke å krangle noe mer, og gir noe de vet at barnet spiser.

Anonymkode: ae2bc...38c

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tenkt noenting, er da et pålegg som mye annet. Hva man spiser på brødskiva sier ingenting om hva man spiser ellers. 

Anonymkode: 16f2c...1cb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har tre barn. De to første spiste absolutt alt, og jeg sendte stolt med matpakker med frukt, grønnsaker og grove kornprodukter i bhg. De spise alt av kjøtt, fisk, korn, frukt og grønt. Trodde det var jeg som var en formidabel forelder og et godt forbilde, men det viste seg at det var bare flaks.

Attpåklatten er vokst opp med akkurat samme mat, men har slitt med ordentlig matfobi. Jeg måtte bite i det sure eplet, og innse at det handler mer om at barn er ulike enn at jeg er en forelder av verdensklasse. Dermed måtte det bli loff med syltetøy eller nugatti. Alternativet var å ikke spise. 

Nå er de alle sammen blitt eldre, og de spiser de meste alle sammen. Men man må ha rom for at enkelte barn kan ha trøbbel med mat, og da er det bedre at de spiser noe enn ingenting. 

Anonymkode: e7852...0f2

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Var nylig en tråd om dette. Barna som spiste Nugatti til hverdags gjorde det visst pga spiseforstyrrelser og diverse andre diagnoser som gjorde at de trengte sjokolade for å overleve. (Ja, konsensusen var at grensesetting, foreldrenes egne vaner eller faktorer man faktisk kan gjøre noe med, hadde null påvirkning på barnets kosthold). Var ingen som kunne svare på hvordan man havnet der at barn i barnehagealder så på det som et alternativ å spise sjokolade eller ingenting.

Anonymkode: bec4f...4d9

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (11 minutter siden):

Feks sjokade, nugatti osv.

Observerte et barn som spiste det på tilvenning idag med mitt eget barn.

Jeg tenker personlig at dette er produkter som ikke burde være i bhg. At det hører mer til fritiden (ikke så ofte)

Ingenting, du vet ingenting om grunnen til det

Anonymkode: acc58...531

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Hvis foreldrene har fått beskjed om at sjokoladepålegg er forbudt i barnehagen, så må de jo minnes på det av barnehagen.  Andre foreldre har ikke noe med det. Da må dere heller ta det opp med barnehagen.

Skrevet

Vi tillater ikke nugatti hos oss. Det er ingen grunn til at barna skal spise rent sukker på brødet i bhg. Da kan du ta syltetøy istedenfor. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (Akkurat nå):

Hvis foreldrene har fått beskjed om at sjokoladepålegg er forbudt i barnehagen, så må de jo minnes på det av barnehagen.  Andre foreldre har ikke noe med det. Da må dere heller ta det opp med barnehagen.

Barnehagen har ikke mandat til å forby lovlige varer.

Anonymkode: 2da22...f28

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer på om disse trådene bare skal være til å provosere. 🤦🏼‍♀️

Barn er ulike, har tre stk- og gjett HVA, alle er FORSKJELLIGE. Har to unger som spiser det meste, samt en som er ekstremt kresen, og nekter

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tenkt noe. Du kan diktere så mye du vil ang ditt eget barn, men hva andre gjør med sine barn skal du ikke legge deg oppi.

Anonymkode: 6e54e...7ce

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (6 minutter siden):

Vi tillater ikke nugatti hos oss. Det er ingen grunn til at barna skal spise rent sukker på brødet i bhg. Da kan du ta syltetøy istedenfor. 

Gleder meg til den dagen sukkerhysteriet tar slutt. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor skal du henge deg opp i hva andre smører på brødskivene? det har vel ikke du noe med. di får mat så da er vel ikke det noe og lage noe drama over er værre med dem som ikke får noe mat i det hele tatt

Anonymkode: 557c3...c3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvorfor skal du henge deg opp i hva andre smører på brødskivene? det har vel ikke du noe med. di får mat så da er vel ikke det noe og lage noe drama over er værre med dem som ikke får noe mat i det hele tatt

Anonymkode: 557c3...c3f

Henger meg ikke opp i det, men jeg syntes det var rart da bhg opererer med 0 sukker, foruten om spesielle anledninger. Det virker jo også som veldig mange andre bhg gjør det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gleder meg til den dagen sukkerhysteriet tar slutt. 

Det er ikke noe sukkerhysteri, men nugatti er bare rent sukker. Det er ingen næring i det. Så dermed ingen grunn til å spise det i bhg. Hva foreldre propper i barna hjemme er irrelevant, men i bhg bør man ha en viss standard for maten barna får. Barna bør få ting i matpakken som gir dem energi, ikke bare kjeks nugatti og boller

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (1 minutt siden):

Henger meg ikke opp i det, men jeg syntes det var rart da bhg opererer med 0 sukker, foruten om spesielle anledninger. Det virker jo også som veldig mange andre bhg gjør det samme.

0 sukker er faktisk ikke bra det heller. Var to barn på min sønns avd som hadde nugatti på maten hver dag. Av en eller annen idiotisk grunn så barnehagen seg nødt til å forklare på foreldremøte at det var den maten de likte. Sikkert ei trollkjerring som har uffet seg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (3 minutter siden):

Det er ikke noe sukkerhysteri, men nugatti er bare rent sukker. Det er ingen næring i det. Så dermed ingen grunn til å spise det i bhg. Hva foreldre propper i barna hjemme er irrelevant, men i bhg bør man ha en viss standard for maten barna får. Barna bør få ting i matpakken som gir dem energi, ikke bare kjeks nugatti og boller

Er næring i brødet og de fleste barn har med frukt. Begrunnelsen din holder ikke mål. Pålegget er faktisk det som betyr aller minst i matboksen.

Om de spiser med skje rett fra boksen kan jeg si meg enig i at det er næringsfattig.

• Liker 4
Skrevet

Tenker ingenting. Utenom litt misunnelse kanskje, der jeg sitter med servelatpølsa mi. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (7 minutter siden):

Sukker gi faktisk energi. Også legger du på grovbrød et og vips nok energi til å holde noen timer

Anonymkode: 16f2c...1cb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er næring i brødet og de fleste barn har med frukt. Begrunnelsen din holder ikke mål. Pålegget er faktisk det som betyr aller minst i matboksen.

Om de spiser med skje rett fra boksen kan jeg si meg enig i at det er næringsfattig.

Helt greit at du er uenig. Alle barnehager jeg har jobbet i har forbud mot nugatti,kjeks, kaker osv i matpakken

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...