AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg tror ikke det er noen aktører i Norge som driter i kundene sine så mye som VY gjør. Jeg har ventet i kø på chat i 2 timer for å få svar ang reise med tog i morgen, på tlf legger de bare på fordi det er for stor pågang. Nettsiden deres er så dårlig opplyst og oppdatert at der er det lite å hente, selv om de stadig henviser til at man skal finne informasjon der. Ikke bare er det med "Hans" nå, men hele tiden er det forsinkelser og prisene stiger mer og mer. Det er ikke mulig nesten å reise med tog i Norgen, likevel oppfordrer de oss til å tenke grønt. Hvor blir det av alle penger som gis til dem, regner med de går til høye lønninger og bonuser, og vi bare finner oss i det, kanskje fordi det ikke er noe alternativ enn VY når det gjeler tog. Vet ikke hva jeg vil med dette her men måtte bare lufte når gubben ba meg "ta det med ro" Anonymkode: e0145...465 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Del Skrevet 8. august 2023 Ta det med ro. Anonymkode: 11ba8...c02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Del Skrevet 8. august 2023 Prøvde å finne ut av alternativ transport hvis togene fortsetter å stå. Men selv om både tog og buss kaller seg vy, vil de ikke ha noe med hverandre å gjøre. Fra deres spørsmål og svar-side: Kan jeg få billetten på SMS? Nei. Jeg har en bussbillett. Kan jeg bruke den på tog? Nei. Jeg har en togbillett. Kan jeg bruke den på buss? Nei. Kan jeg bytte bussbilletten til togbillett eller vice versa? Nei, det er foreløpig ikke samarbeid om billetter mellom tog og buss i Vy. Kan jeg kjøpe periodebillett på bussen? Nei. Anonymkode: 68f8f...527 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Del Skrevet 8. august 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Prøvde å finne ut av alternativ transport hvis togene fortsetter å stå. Men selv om både tog og buss kaller seg vy, vil de ikke ha noe med hverandre å gjøre. Fra deres spørsmål og svar-side: Kan jeg få billetten på SMS? Nei. Jeg har en bussbillett. Kan jeg bruke den på tog? Nei. Jeg har en togbillett. Kan jeg bruke den på buss? Nei. Kan jeg bytte bussbilletten til togbillett eller vice versa? Nei, det er foreløpig ikke samarbeid om billetter mellom tog og buss i Vy. Kan jeg kjøpe periodebillett på bussen? Nei. Anonymkode: 68f8f...527 ler meg skakk nå Anonymkode: e0145...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Del Skrevet 8. august 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Ta det med ro. Anonymkode: 11ba8...c02 OH NO YOU DIDNT Anonymkode: e0145...465 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Prøvde å finne ut av alternativ transport hvis togene fortsetter å stå. Men selv om både tog og buss kaller seg vy, vil de ikke ha noe med hverandre å gjøre. Fra deres spørsmål og svar-side: Kan jeg få billetten på SMS? Nei. Jeg har en bussbillett. Kan jeg bruke den på tog? Nei. Jeg har en togbillett. Kan jeg bruke den på buss? Nei. Kan jeg bytte bussbilletten til togbillett eller vice versa? Nei, det er foreløpig ikke samarbeid om billetter mellom tog og buss i Vy. Kan jeg kjøpe periodebillett på bussen? Nei. Anonymkode: 68f8f...527 Grumpy cat 🥰 Anonymkode: 9b001...4d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Del Skrevet 8. august 2023 Vy er noe av det mest ubrukelige som finnes.. Få tilbake NSB på togene og la buss være buss.. hjelper ikke at Vy skal samle kollektivtransport når de er udugelig Anonymkode: 917ac...a1a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg tror ikke det er noen aktører i Norge som driter i kundene sine så mye som VY gjør. Jeg har ventet i kø på chat i 2 timer for å få svar ang reise med tog i morgen, på tlf legger de bare på fordi det er for stor pågang. Nettsiden deres er så dårlig opplyst og oppdatert at der er det lite å hente, selv om de stadig henviser til at man skal finne informasjon der. Ikke bare er det med "Hans" nå, men hele tiden er det forsinkelser og prisene stiger mer og mer. Det er ikke mulig nesten å reise med tog i Norgen, likevel oppfordrer de oss til å tenke grønt. Hvor blir det av alle penger som gis til dem, regner med de går til høye lønninger og bonuser, og vi bare finner oss i det, kanskje fordi det ikke er noe alternativ enn VY når det gjeler tog. Vet ikke hva jeg vil med dette her men måtte bare lufte når gubben ba meg "ta det med ro" Anonymkode: e0145...465 Pga av "Hans" er det sikkert stor pågang hos VY nå. Det er ikke VY sin skyld. Anonymkode: 4bf76...5d2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 8. august 2023 #9 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Prøvde å finne ut av alternativ transport hvis togene fortsetter å stå. Men selv om både tog og buss kaller seg vy, vil de ikke ha noe med hverandre å gjøre. De KAN ikke ha noe med hverandre å gjøre: tog er gjennomregulert, buss uregulert: hadde de kunnet blande kortene, kunne de kjørt buss for tog på rutedeler og brutt premissene i kontrakten for å være transportoperatør på tog. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 8. august 2023 #10 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pga av "Hans" er det sikkert stor pågang hos VY nå. Det er ikke VY sin skyld. Anonymkode: 4bf76...5d2 Det er faktisk det eneste som faktisk ER VY sin skyld. Været kan de ikke gjøre noe med, den defekte tog-infrastrukturen i Norge kan de ikke gjøre noe med, men responstiden og servicen på kundeservice er det absolutt ingen andre som kan gjøre noe med, og det er ikke sånn at ikke VY sitter med de mest utsatte toglinjene i landet, så dette er normalsituasjonen deres. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Del Skrevet 8. august 2023 Jeg opplevde elendig kundeservice sist gang jeg dro med vy. Det var nydelig vær, og jeg skulle sjekke evt forsinkelser mens jeg ventet på taxi fra hotellet. Der ser jeg at toget er innstilt, men at det er buss for tog. Jeg klarer å finne buss holdeplass, og venter en time. Snakker med andre reisende som også er fortvilet. Det kommer noen busser, men ingen som skal til Gol(jeg hadde bilen min der). Får beskjed om å gå til kundeservice. Etter 45 min i kø der endte det med ombooking til neste dag. Jeg hadde ikke spist da frokost på hotellet ikke åpnet før jeg dro-og jeg skulle spise på kafeen på toget. I tillegg har jeg moderat++ ME og annen sykdom, så etter 6 timer på beina måtte jeg utsette reisen til dagen etter. Helvetes vy. Og det var bare en ledning som var grunnen til kaoset. De kunne som et minimum sendt sms med informasjon, eller noe. Hvis man kommer gjennom på tlf er det ingen som vet noe. Chat robot skriver jeg stort sett “fuck off” til🫤 Anonymkode: fe75d...ea5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 8. august 2023 #12 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vy er noe av det mest ubrukelige som finnes.. Få tilbake NSB på togene og la buss være buss.. hjelper ikke at Vy skal samle kollektivtransport når de er udugelig Anonymkode: 917ac...a1a Nettbuss var under NSB. Eneste forskjell nå er at de begge heter vy. Er samme organisasjonsstruktur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Del Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tror ikke det er noen aktører i Norge som driter i kundene sine så mye som VY gjør. Jeg har ventet i kø på chat i 2 timer for å få svar ang reise med tog i morgen, på tlf legger de bare på fordi det er for stor pågang. Nettsiden deres er så dårlig opplyst og oppdatert at der er det lite å hente, selv om de stadig henviser til at man skal finne informasjon der. Ikke bare er det med "Hans" nå, men hele tiden er det forsinkelser og prisene stiger mer og mer. Det er ikke mulig nesten å reise med tog i Norgen, likevel oppfordrer de oss til å tenke grønt. Hvor blir det av alle penger som gis til dem, regner med de går til høye lønninger og bonuser, og vi bare finner oss i det, kanskje fordi det ikke er noe alternativ enn VY når det gjeler tog. Vet ikke hva jeg vil med dette her men måtte bare lufte når gubben ba meg "ta det med ro" Anonymkode: e0145...465 På myhetene har de sagt at noen ruter kan åpnes i morgen. Men at det meste av det som er stengt i dag også er stengt i morgen. De jobber på spreng nå med å reparere skader. De vet ikke når se er ferdig og de vet ikke om et kommer flere skader. Grunnen er generelt ganske svak og dårlig. Så etter min gjetning, blir jeg overasket om alt er som normalt innen lørdag. Busser kommer heller ikke frem overalt. Så ville ha sett etter andre pivate muligheter Anonymkode: b2e2f...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Del Skrevet 8. august 2023 Har null respekt for det overprisede selskapet. Søkte på tur-retur for to voksne og to barn fra Tønsberg til Trondheim feks, og det ble mer enn 5000 kr!!! Helt sykt. Vi sparer vel rundt 4000kr på å kjøre, så blir biltur istedet. Hvem gidder å bruke mange ganger så mye på en «miljøvennlig» reise når bilen sparer deg masse penger?! Idioti dette. Anonymkode: fe66a...35c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #15 Del Skrevet 9. august 2023 Er godt å se at flere har piggene ute her og ikke bare meg Toget er kansellert til Bergen og de setter ikke opp buss, da jeg var flink denne gangen og kjøpte billetter i god tid for å få den beste prisen, 1800 kr tur retur oslo Bergen, så får jeg heller ikke noe tilbake da det er "billig" billetter. Så det var penger rett ut av vinduet og på kundeservice er det fortsatt mega kø og ingen som vet noe som helst annet enn igjen å henvise meg til nettsiden sin med null informasjon. Aldri vært borti en mer elendig bedrift. Har tatt toget i tjukkeste Afrika i ingenmannsland og der gikk det på minuttet og de hadde kjempe godt system for å ordne når det var noe som ikke stemte, her er man heldig om man får en sms engang, gjerne flere timer etter man har funnet ut infoen selv. Anonymkode: e0145...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 9. august 2023 #16 Del Skrevet 9. august 2023 Jeg er også drittlei VY og hater å være pendler. Nå har jeg lidd meg gjennom nok en sommer med buss for tog-driten. Da måtte jeg ta buss buss-tog-buss hver vei for å komme til og fra jobb. Litt bedre nå når det "bare" er buss-tog-buss hver vei. Betaler tett på kr 3000,- for månedsbillett og har aldri på mine 6 år som pendler opplevd å få noe igjen når togene er forsinket eller innstilt. Prøver aktivt å bytte jobb til nærmere bosted, men dessverre ikke lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #17 Del Skrevet 9. august 2023 53 minutter siden, Janina1 said: Jeg er også drittlei VY og hater å være pendler. Nå har jeg lidd meg gjennom nok en sommer med buss for tog-driten. Da måtte jeg ta buss buss-tog-buss hver vei for å komme til og fra jobb. Litt bedre nå når det "bare" er buss-tog-buss hver vei. Betaler tett på kr 3000,- for månedsbillett og har aldri på mine 6 år som pendler opplevd å få noe igjen når togene er forsinket eller innstilt. Prøver aktivt å bytte jobb til nærmere bosted, men dessverre ikke lett. Det høres fryktelig slitsomt ut og føler med deg. Bodde en periode på Skøyen og pendlet mellom Oslo og Skøyen, som er en veldig kort tur, men det gikk aldri som den skulle stort sett og noen ganger satt man fast på toget i 40 minutter på en reise som skal ta 7 minutter. Håper du finner deg noe jobb nærmere snart. Det er forferdelig at det ikke er noe mer tog valg her i landet, da kan VY som de vil og ta de prisene de ønsker, for vi har ikke noe valg. Anonymkode: e0145...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Del Skrevet 9. august 2023 Hater kollektivtransport, spesielt i Norge. Elbil funker og går som regel 2-3 ganger raskere. Anonymkode: 286a2...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #19 Del Skrevet 9. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er godt å se at flere har piggene ute her og ikke bare meg Toget er kansellert til Bergen og de setter ikke opp buss, da jeg var flink denne gangen og kjøpte billetter i god tid for å få den beste prisen, 1800 kr tur retur oslo Bergen, så får jeg heller ikke noe tilbake da det er "billig" billetter. Så det var penger rett ut av vinduet og på kundeservice er det fortsatt mega kø og ingen som vet noe som helst annet enn igjen å henvise meg til nettsiden sin med null informasjon. Aldri vært borti en mer elendig bedrift. Har tatt toget i tjukkeste Afrika i ingenmannsland og der gikk det på minuttet og de hadde kjempe godt system for å ordne når det var noe som ikke stemte, her er man heldig om man får en sms engang, gjerne flere timer etter man har funnet ut infoen selv. Anonymkode: e0145...465 Hæ, så dårlig! Jeg skulle ta SJ på Dovrebanen mandag, siden det ble kansellert fikk jeg sms om å ta kontakt med kundeservice, neste dag var pengene både for tur- og returbillett refundert. Og det var på en ikke-refunderbar billett. Anonymkode: 2f09e...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #20 Del Skrevet 9. august 2023 52 minutter siden, AnonymBruker said: Hæ, så dårlig! Jeg skulle ta SJ på Dovrebanen mandag, siden det ble kansellert fikk jeg sms om å ta kontakt med kundeservice, neste dag var pengene både for tur- og returbillett refundert. Og det var på en ikke-refunderbar billett. Anonymkode: 2f09e...0ea Oi så utrolig bra service, det er jo slik det skal være, glad på dine vegne Anonymkode: e0145...465 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå