Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Romano mix, salatblanding i pose, har steget fra 19.90 til 31.90 😑😑

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minner meg  om situasjonen i ungarn etter krigen: Between the end of 1945 and July 1946, Hungary went through the highest inflation ever recorded. In 1944, the highest banknote value was 1,000. By the mid of 1946, it was 100,000,000,000,000,000,000.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp den. Behold pengene :)

Anonymkode: a9dba...920

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Blitt lite grønnsaker i sommer. De har sett opp prisen litt vel mye. Mer enn min lønn økte i prosent.

Anonymkode: 79901...890

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Blitt lite grønnsaker i sommer. De har sett opp prisen litt vel mye. Mer enn min lønn økte i prosent.

37 minutter siden, norw said:

Gå på invandrer butikker på Grønland om du bor i Oslo, du får så mye bedre og friskere grønnsaker enn du gjør på noen butikker ellers, og det er SÅ MYE BILLIGERE. De har slike butikker i andre byer også om du ikke bor i Oslo. Handler alle grønnsaker der for uken hver mandag og sparer så sykt med penger. 

Anonymkode: 45e0d...cc3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Redusert kjøpekraft er den beste medisinen mot inflasjon/renteheving er, så det er bare bra.

Anonymkode: 360b7...5eb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gå på invandrer butikker på Grønland om du bor i Oslo, du får så mye bedre og friskere grønnsaker enn du gjør på noen butikker ellers, og det er SÅ MYE BILLIGERE. De har slike butikker i andre byer også om du ikke bor i Oslo. Handler alle grønnsaker der for uken hver mandag og sparer så sykt med penger. 

Med plast? Jeg er stadig der borte, har bare gått forbi og sett grønnsakene utenfor uten plast.

Jeg droppet den salaten. Sykeste prisøkningen jeg har sett.

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Jeg droppet den salaten. Sykeste prisøkningen jeg har sett.

Det er jo fordi salaten har vært på tilbud. Helt normal pris det der hos Extra og Kiwi (i alle fall noen av salatblandingene). 

Anonymkode: 59476...39a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Redusert kjøpekraft er den beste medisinen mot inflasjon/renteheving er, så det er bare bra.

Anonymkode: 360b7...5eb

Bruker like mye penger, bare ikke på grønnsaker. Blitt mer usunn rett og slett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Bor 2 timer unna Oslo, er ingen invandrerbutikker her jeg bor desverre.

AnonymBruker
Skrevet

Det svinger jo enormt mye, selv fra uke til uke.

Denne uka er blomkål rimelig mat fra Rema. 12,8 kroner etter Æ rabatt og Ikano. Blomkålsuppe en dag (og ekstra for fryser), og en blomkålpizza en annen dag

Norsk hjertesalat har også vært rimelig i det siste. 

Går aldri på butikken uten å ha litt fleks i hva som kjøpes. 

Anonymkode: db9d1...c11

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det er jo fordi salaten har vært på tilbud. Helt normal pris det der hos Extra og Kiwi (i alle fall noen av salatblandingene). 

Anonymkode: 59476...39a

I hvor lang tid har den vært på tilbud? Jeg har kjøpt den for 19.90 en god stund, ikke bare de siste ukene.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (1 time siden):

I hvor lang tid har den vært på tilbud? Jeg har kjøpt den for 19.90 en god stund, ikke bare de siste ukene.

Det høres ut som en unaturlig lav pris.

Må ha vært på tilbud, eller en vare de har solgt med tap.

Ferdig salatmix hos Coop extra har ligget på 35-40 kr i sommer, litt avhengig av type.

Sammenlikne med hva det koster for salat som ikke er kuttet. 30 kr for en romano salat hos Oda f.eks.

Anonymkode: 04f5a...684

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres ut som en unaturlig lav pris.

Må ha vært på tilbud, eller en vare de har solgt med tap.

Ferdig salatmix hos Coop extra har ligget på 35-40 kr i sommer, litt avhengig av type.

Sammenlikne med hva det koster for salat som ikke er kuttet. 30 kr for en romano salat hos Oda f.eks.

Jeg vet at for eksempel Coop Extra har ligget på 30+, men altså 19.90 hos Rema, i hvert fall i sommer.

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (5 minutter siden):

Jeg vet at for eksempel Coop Extra har ligget på 30+, men altså 19.90 hos Rema, i hvert fall i sommer.

Høres ut som en typisk sommerkampanje :)

Rema har endel slikt på sommermat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Chomsky89 said:

Minner meg  om situasjonen i ungarn etter krigen: Between the end of 1945 and July 1946, Hungary went through the highest inflation ever recorded. In 1944, the highest banknote value was 1,000. By the mid of 1946, it was 100,000,000,000,000,000,000.

Jeg må flire litt, ingenting med dagens situasjon minner meg om det jeg har lest fra de tidene der. Men nå forsto jeg hva '89 står for!

Anonymkode: 712e6...9cc

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (3 timer siden):

Er Putin sin skyld.

Anonymkode: 8b623...172

Skrevet

Disse var på prispresset kampanje hos Kiwi, tror den kampanjen varte til 1 august? Sikkert derfor den har gått opp til «normal» pris hos lavpriskjedene igjen.

Husker jeg ikke feil, lå de på 29,90 før kampanjen startet, så i teorien har det blitt 2 kr økning

Skrevet
4 hours ago, norw said:

19,90 var nok et sommertilbud.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo så vi har ikke masse innvandrerbutikker, men har en her. Jeg handler der ofte fordi de har rett og slett bedre utvalg og tomater fra Tyrkia smaker bedre enn tomater fra drivhus på Rogaland. Jeg ble skikkelig paff da jeg så at de har justert prisen kraftig. Løsvekt løk hos Rema var 31,90 - jammen koster det ikke 25 hos innvandrerbutikken også! Jeg kjøpte en 5 kg sekk med løk for under 50lapp i mai. Flere stive prisøkninger på de fleste andre grønnsaker, men ok, det er fremdeles billigere og de har grønnsaker jeg ikke får andre steder.

Anonymkode: f5594...aad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...