Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med angst og depresjon siden 2013, men i det  siste så har det vært intenst. Jeg har også pådratt meg invalidiserende helseangst. Noen dom sliter med det samme, eller har noen tips? Alt jeg ønsker er å sove, men ikke alltid jeg får til det heller. Finner ikke glede i noen verdens ting, og bruker mye av dagene mine i senga. 

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 9269a...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde det sånn, en periode. Det er helt jævlig.. og det tok meg dritmye jobbing og gråting for å få livet på stell igjen. Angsten tok over livet mitt..  

Jeg vet det er ille- men hold ut ❤️ finnes så mye man kan gjøre. Dessverre er det virkelig en jobb.  Jeg har kommet meg nesten helt tilbake fra før jeg fikk angst. Depresjonen vil gå over av seg selv.. mest sannsynlig. Ellers hjelper er det mye man kan gjøre for det også.

AnonymBruker
Skrevet

Hei du, jeg kjenner meg godt igjen i dette. Skal sies at jeg har ikke helseangst, da jeg er så deprimert at jeg kunne ikke brydd meg mindre om jeg ble syk av noe som kunne tatt livet mitt. Det har hendt at jeg har innbilt meg at jeg har en klump i brystet, kjenner at noe ikke er helt som det skal være der, men jeg orker ikke dra til legen. Er det kreft, så får det bare ta meg. 

Det å finne et eller annet som gir glede er kjempe viktig. Jeg fant noe, for et halvt år siden, som hjelper meg litt i hverdagen. Noe så enkelt som dataspill. Jeg står opp om morgenen på fridagene mine fordi jeg gleder meg til å spille. Skal derimot sies at jeg noen ganger kan gå lei, og at jeg enkelte dager ikke spiller når det står på som verst, men det er ikke så ofte lenger. Spillingen er til tider meningsløs og føles bortkastet, samtidig ser jeg ikke for meg et annet liv uansett eller har motivasjon eller driv til å gjøre noe annet. 

Du trenger å finne en hobby eller noe å gjøre. Samme hva det er! Om det er å fargelegge, spille dataspill, gå tur eller gjøre noe som gir deg gode følelser. Du må lete. Jeg er sikker på at du finner noe. 

Anonymkode: 4c2a3...d57

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, jeg lager spillelister på Spotify, det er livet hah

Anonymkode: 73cae...8ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at når du har såpass med plager så er det på høy tid å prøve ut medisiner. Det er mitt tips!

Anonymkode: 6fc40...d24

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har slitt med angst og depresjon siden 2013, men i det  siste så har det vært intenst. Jeg har også pådratt meg invalidiserende helseangst. Noen dom sliter med det samme, eller har noen tips? Alt jeg ønsker er å sove, men ikke alltid jeg får til det heller. Finner ikke glede i noen verdens ting, og bruker mye av dagene mine i senga. 

Noen som kjenner seg igjen?

Jeg ville anbefalt en psykolog asap, jeg hadde det slik og klarte ikke håndtere det selv. De sier man skal være snill mot seg selv og gjøre gode ting, men det er ikke slik psykisk sykdom virker. Jeg fikk ganske raskt en psykolog og ble lagt inn etter eget ønske på DPS i 3 uker og fikk skikkelig god behandling, en plan for hva og hvordan jeg skulle gjøre ting etter jeg kom ut og skikkelig oppfølging og jeg har det kjempe bra, er i full jobb med ansvar og fått det så mye bedre. Nå er det bare å hoppe i det og be om hjelp så fort som mulig. 

Anonymkode: a022c...a78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg ville anbefalt en psykolog asap, jeg hadde det slik og klarte ikke håndtere det selv. De sier man skal være snill mot seg selv og gjøre gode ting, men det er ikke slik psykisk sykdom virker. Jeg fikk ganske raskt en psykolog og ble lagt inn etter eget ønske på DPS i 3 uker og fikk skikkelig god behandling, en plan for hva og hvordan jeg skulle gjøre ting etter jeg kom ut og skikkelig oppfølging og jeg har det kjempe bra, er i full jobb med ansvar og fått det så mye bedre. Nå er det bare å hoppe i det og be om hjelp så fort som mulig. 

Anonymkode: a022c...a78

Jeg har vært i behandling et år hos dps og kognetiv terapi. Får ikke noe som helst ut av dette..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært i behandling et år hos dps og kognetiv terapi. Får ikke noe som helst ut av dette..

Du må ville det selv, er det noe du liker å drive med i livet? Hva som helst.

Selv kunne jeg tenke meg ufør, så jeg kunne styre min egen tid. Slippe å tenke på/forholde meg til arbeidslivet.

Anonymkode: 08c95...d59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...