AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Med alle episodene med skyting, vold osv? Jeg er litt usikker på om jeg tør bestille tur med barna. Har aldri vært nervøs for å reise dit før, men kjenner litt på det nå. Anonymkode: 67580...893
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Det har alltid vært mye masseskyting i USA. Dette er ikke noe som begynte det siste året. Anonymkode: a3d26...946 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Just now, AnonymBruker said: Med alle episodene med skyting, vold osv? Jeg er litt usikker på om jeg tør bestille tur med barna. Har aldri vært nervøs for å reise dit før, men kjenner litt på det nå. Anonymkode: 67580...893 Dette er jo bare paranoia du har og det at du kommer fra et veldig fritt land med lite av den slags. Du skal jo ikke akuratt ta med deg barna til en ghetto med gjenger og mørke bakgater regner jeg med, du skremmer jo bare ungene dine til å tro at et helt land er farlig, helt idiotisk. Trenger ikke dra lenger enn til oslo s så finner du mer skyting og vold der også enn tidligere. Anonymkode: 4d7a9...9be 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 Ser ingen grunn til å være mer redd enn tidligere. Anonymkode: 55cf4...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med alle episodene med skyting, vold osv? Jeg er litt usikker på om jeg tør bestille tur med barna. Har aldri vært nervøs for å reise dit før, men kjenner litt på det nå. Anonymkode: 67580...893 Slik har det jo vært i alle år? Ser du på de siste tiårene har jo kriminaliteten gått ned, selv om amerikanerne fortsatt skyter hverandre langt oftere enn i noe annet land. Men ja, jeg tør. Jeg er i USA 3-4 ganger i året. Synes imidlertid det har mistet mye av sin sjarm som feriedestinasjon . Dyrt er det også. Anonymkode: 2bd93...75a 1
Hensatt Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med alle episodene med skyting, vold osv? Jeg er litt usikker på om jeg tør bestille tur med barna. Har aldri vært nervøs for å reise dit før, men kjenner litt på det nå. Anonymkode: 67580...893 Masseskytingene er jo ikke noe nytt. De skjer uansett ikke på typiske turistdteder, men på skoler og arbeidsplasser (ansatte og elever som klikker), eller i belastede miljøer. Ville ikke vært så bekymret som turist. 1
Hensatt Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Men ville aldri flyttet til Usa. Skjønner godt at mange ikke tør å sende ungene sine på skolen lenger. Skoleskytinger skjer nesten ukentlig. 1
Tiuren Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Med alle episodene med skyting, vold osv? Jeg er litt usikker på om jeg tør bestille tur med barna. Har aldri vært nervøs for å reise dit før, men kjenner litt på det nå. Anonymkode: 67580...893 Hvor ønsker du å reise i USA? De fleste turister drar til "normale" områder der det er veldig liten risiko for å komme ut for noe slikt. De fleste "masseskytinger" er vel enten gjengrelatert i forsteder, eller en som "skal ta et oppgjør" med noe han opplever som urettferdighet på jobb eller skole. Men turen blir ikke noe fin for barna om de må ha med en "paranoid" mor, så da er det bedre å holde seg hjemme.
Gjest Tycho Urke Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 Kunne fint reist på ferie til USA, men ville aldri ha bodd der.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 https://www.gunviolencearchive.org/reports/mass-shooting Det er helt vanvittig med skytepisoder i det landet! Anonymkode: 584cf...489 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Der er så utrolig mange andre nydelige steder å reise til nå, at USA står sinnsykt langt nede på min liste å reise til. En ting er masseskytingene, men måten landet er delt på nå (mentaliteten), det man risikere om en havner på sykehus (uansett grunn). Fra UDs reiseråd om USA: Sitat Trafikkdødeligheten er høyere enn vi er vant med i Norge, samtidig er det større dødstall som følge av skytevåpen og overdoser. Sitat Legebehandling og sykehusopphold i USA er svært dyrt. Kun øyeblikkelig hjelp behandles uten forsikringsgaranti, og videre behandling kan nektes uten forsikringsgaranti eller depositum. Anbefalte vaksiner for hele Amerika fremgår av sidene til Folkehelseinstituttet. Sitat Det er stort sett god tilgang til medisiner, både uten resept og foreskrevet av lege. Prisnivået er vanligvis høyere enn i Norge. Sykdommer som i Norge er utryddet kan forekomme. Det er vanligvis ikke helsefarlig å drikke vann fra springen, men drikkevannet er tilsatt klor og smaker mange steder ikke spesielt godt. For ytterligere informasjon om mulige sykdomsutbrudd, se Centers for Disease Control and Prevention. Sitat USA er et stort land med variert geografi, og ulike naturkatastrofer opptrer i forskjellige deler av landet, og varierer med årstid. I USA er naturkatastrofer mer vanlig enn i Norge. Lokalbefolkningen er gjerne vant til, og forberedt på slike hendelser. De vanligste naturkatastrofene er tornadoer, orkan, skogbranner, jordskjelv og flom. Varsel om forestående hendelser må tas alvorlig, og lokale myndigheters råd og anvisninger bør følges. Under og etter en naturkatastrofe er lokale tv-sendinger, radio og internett gode kilder til informasjon fra amerikanske myndigheter. Anonymkode: 7fca6...b72 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Ja, uten bekymringer. Sjansen for at noe skjer er veldig liten. Anonymkode: 704e3...131 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 Det er mye som ikke er bra i USA, men statistisk er risikoen for at jeg utsettes for blind vold eller tilfeldig skyting på en USA-ferie så ubetydelig at det ikke er en faktor i det hele tatt. Anonymkode: f8561...99e 2
Topsi Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 Kunne godt reist til Florida på ferie, men de har mye ekle maur, så jeg er litt skeptisk
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 Det har jo "alltid" vært sånn, så det er ikke større risiko nå enn før. Men når man ser bort fra det, så har jeg ikke lyst til å reise til USA nei.... (og ja, har vært der flere ganger og bodd der et år) Anonymkode: f40d6...68a 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 Det bor jo en god del mennesker der borte. Hvor ofte har man hørt at en norsk turist har blitt skutt der, liksom. Anonymkode: 9aeb4...9ac 2
Gjest takinova Skrevet 8. august 2023 #17 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Med alle episodene med skyting, vold osv? Jeg er litt usikker på om jeg tør bestille tur med barna. Har aldri vært nervøs for å reise dit før, men kjenner litt på det nå. Anonymkode: 67580...893 Dit du og barna skal(regner jeg med) er det like trygt som i Europa.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 Ja. Var der senest i juni. Som turist skal man ha ekstrem uflaks for å bli skutt. Anonymkode: a2855...9f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå