Gå til innhold

Litt smålei folk som higer etter likes i sosiale medier for hverdagslige situasjoner med barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F.eks: "Sykkel tur med verdens beste Erik. 25 km gikk lett som en lek. ❤️❤️❤️"

Eller: "Brettspill gir anledning til de gode samtaler. ❤️❤️❤️"

Eller: "Fineste Erik bakte sjokoladekake til meg i dag. ❤️❤️❤️

Særlig når ungen er verdens største ramp som knuser vinduer, mobber, kaller lærerne de styggeste ting, og ødelegger læringsmiljøet på hele trinnet. 
Kjenner bare jeg blir småirritert. 

Anonymkode: 21afe...149

• Liker 17
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

F.eks: "Sykkel tur med verdens beste Erik. 25 km gikk lett som en lek. ❤️❤️❤️"

Eller: "Brettspill gir anledning til de gode samtaler. ❤️❤️❤️"

Eller: "Fineste Erik bakte sjokoladekake til meg i dag. ❤️❤️❤️

Særlig når ungen er verdens største ramp som knuser vinduer, mobber, kaller lærerne de styggeste ting, og ødelegger læringsmiljøet på hele trinnet. 
Kjenner bare jeg blir småirritert. 

Jeg synes at slike innlegg er teit. Allikevel synes jeg at det siste avsnittet ditt er smålig. Hva skulle du ønske? At gutten har det kjipt hjemme? At han ikke fortjener hygge med folk som elsker ham? 

Anonymkode: 6531e...9e2

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Har det ikke vært slik allerede for 10 år siden? Slett facebook, instagram og snapchat og du vil oppdage at du får mer tid og bedre humør.

Anonymkode: 1d121...52f

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er enda verre med de som skryter hemningsløst av det ene barnet på sosiale medier og så godt som aldri nevner det andre barnet sitt. Tanta mi var en sånn. Stakkars fetter ble bare inkludert i innleggene hennes de gangene han tilfeldigvis var i bakgrunnen på bildene hun tok av kusine.

Anonymkode: c9694...899

• Liker 3
  • Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig. 

Anonymkode: 78d36...b76

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er man på SoMe om man ikke tåler å se det som blir lagt ut der? 

Hva er så korrekt med det du deler?

Jeg er selv barnløs, men er da bare hyggelig å se at venner/familie og bekjente gjør noe kjekt med barna sine, og er stolte over dem. 

Anonymkode: ecb8a...ad0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så siden barnet er en ramp, skal ikke foreldrene vise frem at barnet faktisk har en annen side også?

Det er jo bare scrolle forbi, avfølge vedkommende eller slutte å benytte seg av SoMe om en irriterer seg over hva andre mennesker legger ut.

Anonymkode: 7e3c3...d05

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende jeg er smålig, men jeg finner det faktisk litt provoserende «å reklamere» sånn for ungen mtp at han gjør livet så surt for så mange. To har byttet skole pga ham, og på 5 år har klassen hatt 6 hovedlærere. Ts

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan godt hende jeg er smålig, men jeg finner det faktisk litt provoserende «å reklamere» sånn for ungen mtp at han gjør livet så surt for så mange. To har byttet skole pga ham, og på 5 år har klassen hatt 6 hovedlærere. Ts

Når du ser ting som provoserer deg på sosiale medier så bruker du de knappene du har tilgjengelig for deg. Sette bruker på pause, fjerne venn, blokkere, trykke "jeg vil se mindre av dette", alt ettersom hvilken plattform du er på.

Anonymkode: 2f6cd...5a4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe skjønner det må være irriterende ja. Det er en grunn til at jeg ikke har facebook. 

Anonymkode: 104ba...835

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet du kan slutte å følge folk på fb selv om du ikke sletter dem som venn. Det gjør jeg. Irriterer jeg meg av folk som stadig oppdatere Facebook, så slumrer jeg dem for en periode 

Anonymkode: a5e40...fac

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du vet du kan slutte å følge folk på fb selv om du ikke sletter dem som venn. Det gjør jeg. Irriterer jeg meg av folk som stadig oppdatere Facebook, så slumrer jeg dem for en periode 

Anonymkode: a5e40...fac

Ja, det vet jeg at jeg kan. Syns likevel det er rart av foreldrene å hige sånn etter likerklikk når de vet at gutten deres er et såpass stort «problem» for så mange. Jeg ville aldri gjort det - det er rent provoserende. Han plager ikke meg eller mitt barn, men for nabogutten gjør han livet direkte ubehagelig. Da er det merkelig å holde på sånn i sosiale medier, syns jeg. Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, det vet jeg at jeg kan. Syns likevel det er rart av foreldrene å hige sånn etter likerklikk når de vet at gutten deres er et såpass stort «problem» for så mange. Jeg ville aldri gjort det - det er rent provoserende. Han plager ikke meg eller mitt barn, men for nabogutten gjør han livet direkte ubehagelig. Da er det merkelig å holde på sånn i sosiale medier, syns jeg. Ts

Hva legger du ut, da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hva legger du ut, da? 

Ingenting. Jeg er der kun fordi det er en arena for klassene til barna mine der ulike beskjeder gis. Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ingenting. Jeg er der kun fordi det er en arena for klassene til barna mine der ulike beskjeder gis. Ts

Da er du jo ikke på SoMe, men på en informasjonskanal.

Hvorfor i alle dager har du ikke da tilpasset innstillingene dine, for hva du vil se, for varsel, for view, med mer? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er du jo ikke på SoMe, men på en informasjonskanal.

Hvorfor i alle dager har du ikke da tilpasset innstillingene dine, for hva du vil se, for varsel, for view, med mer? 

Det har jeg, men det bryr ikke Facebook seg om. De pøser på med det de måtte finne for godt uansett. Reklame, at en perifer eks-kollega har trykket liker på noe helt ubetydelig for fire dager siden, disse foreldrenes stadige oppdateringer, eller en nabo som har lagt ut bilde av vegetarmiddagen sin. Igjen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har jeg, men det bryr ikke Facebook seg om. De pøser på med det de måtte finne for godt uansett. Reklame, at en perifer eks-kollega har trykket liker på noe helt ubetydelig for fire dager siden, disse foreldrenes stadige oppdateringer, eller en nabo som har lagt ut bilde av vegetarmiddagen sin. Igjen. 

Har du ikke tilpasset innstillingene dine, skal ikke du få opp dette i det hele tatt. Det er bare å trykke avfølg, så får du ikke opp noe som helst venner på lista legger ut. 

Anonymkode: 4d33c...471

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja for barnet er jo aldri grei, alltid bare slem og ufyselig. Gud forny at man legger ut noe hyggelig om barnet

Anonymkode: a6b40...ba3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du ikke tilpasset innstillingene dine. Jeg har mange personer jeg aldri ser oppdateringer fra, med mindre det er i spesifike grupper der jeg trenger å se meldingene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes egentlig at det er ganske hyggelig å følge med på venners barn. Litt skryt er lov :)  Jeg legger imidlertid ingenting ut selv. Det hender jeg har lyst, men så lar jeg være fordi jeg ikke vet hvordan de vil reagere som ungdom eller voksen.

Anonymkode: 57018...664

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...