AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #21 Skrevet 8. august 2023 Svennis skrev (1 minutt siden): Er det ikke 9 mnd? Om jeg sier ifra skriftlig at jeg vil flytte ut i Mai, så slipper jeg vel og betale leie for de siste tre mnd? Hvis du sier at du vil flytte ut i mai så kan det være at hun heller leier ut til andre som godtar kontrakten som den er. Jeg er selv utleier og hadde ikke godtatt leie på under 1 år. Da prioriterer jeg langtidsleie. Anonymkode: f6338...fb0
Eloise12345 Skrevet 8. august 2023 #22 Skrevet 8. august 2023 Jeg har opplevd at i leiekontrakten så står det at vi kan bo der i 1 år, og derretter avtale forlengelse, men at det er 3 måneders oppsigelse hele tiden. Altså helt fra vi flyttet inn. Sikker på at det ikke bare er tidsbegrenset leie, og ikke betaling?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #23 Skrevet 8. august 2023 37 minutter siden, AnonymBruker said: Man må ikke bo der, men man må betale leie hver mnd til 2026. Du kan altså bo hvor du vil, men du må fortsatt betale leie til 2026. Anonymkode: f6338...fb0 EH NEI!!!! DET betyr det ikke. Det betyr at leiligheten er satt til leie til året 2026, men etter vanlig kontrakt standard man partene si opp etter 9 mnd. Kjære vene, det er jo ingen som har slike kontrakter som du nevner, hva er det for noe tull du kommer med Anonymkode: c8159...ff1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #24 Skrevet 8. august 2023 Svennis skrev (6 minutter siden): Er det ikke 9 mnd? Om jeg sier ifra skriftlig at jeg vil flytte ut i Mai, så slipper jeg vel og betale leie for de siste tre mnd? Du kan si opp etter 9 mnd, men fra du sier opp er det 3 mnd oppsigelsestid, som betyr at du må betale for de 3 mnd. Anonymkode: bab86...fc7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #25 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): EH NEI!!!! DET betyr det ikke. Det betyr at leiligheten er satt til leie til året 2026, men etter vanlig kontrakt standard man partene si opp etter 9 mnd. Kjære vene, det er jo ingen som har slike kontrakter som du nevner, hva er det for noe tull du kommer med Anonymkode: c8159...ff1 Ganske mange som har slike kontrakter jo. At man leier tidsbestemt i 3 år uten mulighet for oppsigelse i løpet av denne tiden. Den leieavtalen TS har er en kombinasjon mellom tidsbestemt og tidsubestemt, derfor kan TS si opp avtalen etter 9 måneder, og må betale leie i 1 år fordi det er 3 måneders oppsigelse etter disse 9 måneder. Anonymkode: b5cdc...155
Snublefot62 Skrevet 8. august 2023 #26 Skrevet 8. august 2023 Stusser ikke så mye over at den er tidsbegrenset til tre år. Det er en relativt vanlig tidshorisont. Stusser mer på klausulen om at du må godta reparasjoner som oppsigelsesgrunn. Her prøver utleier å gi seg en legitim oppsigelsesgrunn. I praksis slik kontrakten ser ut nå kan utleier si "vi må fikse dørene i leiligheten" og bruke det som en gyldig oppsigelsesgrunn. Det er ikke gyldig i henhold til husleieloven.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå