Gå til innhold

Samboer og jeg er ikke enig, er dette å sladre/mase, eller å bry seg? Ang bekjent som muligens sliter..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjenner henne ikke så veldig godt, så vi vet ikke hvor mye vi skal "bry" oss, evt engasjere oss..

Hun bor rett bortenfor her, og har vært borte i ca 4 uker. Naboen hennes tok kontakt med oss da hn visste at vi kjenner(?) henne, og sa at hun var borte og at strømmen var tatt. Jeg sendte en mld til henne, litt sånn tilfeldig og hørte hvordan det gikk og om hun hadde en fin sommer. (Vi hadde selv vært på ferie da, så hadde ikke sett eller snakket med noen) 

Hun svarte at det gikk sånn passe og at hun lånte en campingvogn av besteforeldrene, sånn som står på fast plass, og at hun skulle komme hjem om noen dager, dette er for ca 3 uker siden. Hun fortalte også litt forskjellig annet, bla ang strømmen som var tatt, men det skulle nav hjelpe henne med. Samt litt andre ting som ikke er like relevant for saken.

Men, hun har vinduer stående åpen i flere rom, og nå med dette været så kan det umulig være bra. Og strømmen er tilsynelatende fremdeles borte.

Jeg er redd hun sliter, kanskje prøver å "stikke av" om økonomi eller andre ting har blitt for overveldende, men jeg kjenner henne ikke godt nok til å vite. Men jeg bekymrer meg litt etterhvert, det vil jo bli skader på leiligheten. Samboer mener at jeg overtenker. 

Saken er at jeg føler at jeg skal ta kontakt på nytt, høre hvordan det går. Fortelle at det kan være lurt å komme og lukke vinduene i det minste. (Hun kommer ikke til å ha råd til å fikse evt skader.) Sambo mener da at jeg "maser" på henne.

Eller rett og slett kontakte huseier, men det mener sambo er å sladre.. Jeg vil jo ikke sladre på henne, det er i beste mening.

Så, noen som har noen tanker? Vi er som sagt ikke særlig nære, men slik jeg har forstått det, så har hun ikke mange rundt seg. Hun er ufør og fremstår generelt tilbaketrukket og for seg selv. Tanken min er todelt, jeg vil vise henne at hun ikke er alene, og jeg er redd hun pådrar seg mye ekstra kostnader. 

Anonymkode: cfdd1...b9d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare gå dit å forøke lukke vinduene utenfra?

Anonymkode: 170bf...d51

• Liker 1
Skrevet

Dette er ett tilfelle jeg vil si det ikke er sladring for å kontakte huseier. DU kan spare huseier og leietaker for veldig mye om du varsler. Hvordan kan leietaker vite at det er du som har varslet hus eier? 

Samboeren din virker jo helt konfliktsky, selv om jeg ikke vil kalle dette en konflikt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville enten ha gitt beskjed til huseier, siden han allerede har vært i kontakt med dere. Sagt om vinduene. Eller så er det ikke så mye som skal til for å skyve igjen vinduer om det er på bakkeplan. Dytte litt hardt igjen eller feste en lite skyveanordning så det holder seg igjen. 

Anonymkode: 2a572...a6e

AnonymBruker
Skrevet

Ville sendt henne en melding og sagt "Hei! Jeg ser at noen av vinduene dine står åpne og det er ganske dårlig vær her. Vil du at jeg skal lukke de for deg? Regner med du ikke er kommet hjem enda."

Anonymkode: e840b...f2e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Send en melding og minn henne på at vinduene står åpne (fort gjort å glemme når man er bortreist), men uten å belære om at det kan være lurt å lukke dem. Ut over det tenker jeg at hun er et voksent menneske som tilsynelatende er klar over egen situasjon, da er det begrenset hva du kan og skal gjøre.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ville sendt henne en melding og sagt "Hei! Jeg ser at noen av vinduene dine står åpne og det er ganske dårlig vær her. Vil du at jeg skal lukke de for deg? Regner med du ikke er kommet hjem enda."

Anonymkode: e840b...f2e

Så enkelt som dette👍

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...