Gå til innhold

Cellulitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid slitt med cellulitter (arvelig belastet). De siste årene hae jeg trent (spesielt styrke jevnlig), har redusert fettprosenten mye og bygd muskler. Dessverre har dette gjort at cellulittene er mer fremtredende enn noen gang, og tørr ikke feks gå i shorts ute.

Finnes det noe som helst man kan gjøre for å redusere disse?

Anonymkode: 529a6...bd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Cellulitter er et tulleord. Det er rett og slett bare sånn veldig mange kropper ser ut. Akkurat som noen har nuppete hud, mye hårvekst, ferskenhud, blek hud, fregner, synlige årer, synlige muskler, rynker, stram hud - ingen ser like ut.

Cellulitter er et ord de fant opp for å selge dritt til folk som tror de skal «bli kvitt» det. Disse ordene som dels skal trykke ned (særlig) kvinner slik at de får dårlig selvtillit og bruker all energi på å tenke på tull, og dels til å selge og tjene på ting som skal hjelpe - de kommer ofte fra USA, kommersialismens høyborg.

Eksempler på ord (positive og negative): thigh gap, cellulitter, resting bitch face, ridebukselår, love handles, camel toe, sinnarynke….

En del av disse ordene er onde, og får unge kvinner til å bruke uendelig tid, penger og hjernekapasitet på utseendet. 

Motivet bak er selvsagt penger.

Anonymkode: 6b404...ffc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid slitt med cellulitter (arvelig belastet). De siste årene hae jeg trent (spesielt styrke jevnlig), har redusert fettprosenten mye og bygd muskler. Dessverre har dette gjort at cellulittene er mer fremtredende enn noen gang, og tørr ikke feks gå i shorts ute.

Finnes det noe som helst man kan gjøre for å redusere disse?

Anonymkode: 529a6...bd6

Jeg har slitt mye med cellulitter selv (også arvelig belastet), og det om har hjulpet for meg er kosthold og lymfedrenering. Helt borte blir dem ikke, men det er stor forbedring. 

Anonymkode: a4a5b...cea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har slitt mye med cellulitter selv (også arvelig belastet), og det om har hjulpet for meg er kosthold og lymfedrenering. Helt borte blir dem ikke, men det er stor forbedring. 

Anonymkode: a4a5b...cea

Hvilke endringer i kosthold?

Anonymkode: c7346...d05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...