Gå til innhold

Hvordan tolke at han ikke er så seriøs med prevensjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og ny partner har mye sex, og vi bruker ikke prevensjon. Vi har begge barn fra før, han ble far etter ons og havnet inn i et fryktelig dårlig og destruktivt forhold.

Han har de første månedene med sex ikke villet komme inni meg, før i går. Han foreslo det selv, men presiserte at det ikke må bli barn av dette. Jeg lo litt og sa at jeg hadde elsket om han kom inni meg, men at tross sikker periode er det aldri 100% sikkert. Han svarte det var opp til meg, sprengkåt som jeg var ønsket jeg selvfølgelig det.

Greien er at han vet jeg er ambivalent til flere barn, kunne godt tenke meg å oppleve å gå gravid igjen. Han er rundere i formuleringene at han synes det er deilig nå når barna hans nærmer seg tenårene og er ferdig med småbarnstiden, men avviser ikke kategorisk tanken, og løper ikke akkurat til legen for å snippsnipp snoppen.

Hvordan kan jeg tolke dette? Håper han nesten på et uhell eller hva er dette?

Føler ikke jeg får et beint svar når jeg har tatt det opp. Det er også altfor tidlig i forholdet å avgjøre om vibskal ha barn, men for enkelte i denne alderen er det jo en dealbreaker. 

Anonymkode: c35d7...c6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være helt klar med han på at hvis han ikke vil ha barn,.må han bruke prevensjon. Punktum. Han kan ikke basere seg på at du skal bruke abort som prevensjon, hvis han tenker i de baner

• Liker 2
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Så uansvarlig av begge 😳 jeg hadde hatt problemer med å date en som tok så lett på det!! Som har gått på den smellen før til og med!!

Anonymkode: 221b6...ccd

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke tar ansvar må du ta ansvar. 
Dette kommer jo til å ende med en graviditet. Ikke like morsomt da

Abort er IKKE er prevensjons metode!!!

Anonymkode: f49f5...4f9

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg og ny partner har mye sex, og vi bruker ikke prevensjon. Vi har begge barn fra før, han ble far etter ons og havnet inn i et fryktelig dårlig og destruktivt forhold.

Han har de første månedene med sex ikke villet komme inni meg, før i går. Han foreslo det selv, men presiserte at det ikke må bli barn av dette. Jeg lo litt og sa at jeg hadde elsket om han kom inni meg, men at tross sikker periode er det aldri 100% sikkert. Han svarte det var opp til meg, sprengkåt som jeg var ønsket jeg selvfølgelig det.

Greien er at han vet jeg er ambivalent til flere barn, kunne godt tenke meg å oppleve å gå gravid igjen. Han er rundere i formuleringene at han synes det er deilig nå når barna hans nærmer seg tenårene og er ferdig med småbarnstiden, men avviser ikke kategorisk tanken, og løper ikke akkurat til legen for å snippsnipp snoppen.

Føler ikke jeg får et beint svar når jeg har tatt det opp. Det er også altfor tidlig i forholdet å avgjøre om vibskal ha barn, men for enkelte i denne alderen er det jo en dealbreaker. 

Dere bør absolutt ta ansvar og bruke prevensjon når begge er så vinglete. Dette er å leke seg.

Anonymkode: 596d2...9f6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så uansvarlig av begge 😳 jeg hadde hatt problemer med å date en som tok så lett på det!! Som har gått på den smellen før til og med!!

Anonymkode: 221b6...ccd

Vi snakket om dette før vi begynte å ha sex, og vi datet i 3-4 uker før vi hoppet til køys.

Jeg kan ikke bruke prevensjon pga en sykdom, dette har jeg vært ærlig på hele veien. Ingen av oss liker kondom. Vi er friske og testet for kjønnssykdommer, og praktiserer sikre perioder og hoppe av/komme under oralsex. 

Sykdommen min gjør også at jeg har drastisk redusert fertilitet. 

AnonymBruker
Skrevet

Du sier både at han gjorde noen gravid etter ONS, du nevner "barna hans" som i at han har flere barn og du nevner destruktivt forhold etter ONS. Slik jeg tolker det gikk han inn i et forhold, og fikk flere barn med, hun han "bare var uheldig å gjorde gravid på ONS". 🚩🚩🚩

Hun er sikkert klin kokos og han er sikkert en superhelt som holdt ut for barnas skyld. 🙄

Anonymkode: 08b2a...8fb

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo helt skrudd. Hvorfor bruker dere ikke prevensjon i ett nytt forhold der ingen av dere vet om dere vil ha barn? Du kommer jo til å bli gravide av dette. Det er jo kun ett tidsspørsmål. Og nei, det virker ikke som han vil ha barn med deg. Det virker som han er en uansvarlig idiot som først tenker på det når han har gjort noen gravid!

Anonymkode: 085fb...e21

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så ansvarsløst, noe han også har bevist tidligere som følge av graviditet etter ons. Han tenker nok bare her og nå, og at det er godt å ta det inni. Om du først skulle bli gravid, så maser han nok om abort.

Typisk ansvarsløshet.

Anonymkode: f071c...d6a

• Liker 3
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Veldig ansvarsløst av dere begge to. Selv om du ønsker deg flere barn, vil du vel ikke ha barn med en du knapt kjenner?

Det høres ut som om han bare overlater alt til deg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere høres ekstremt uansvarlig ut begge to

Anonymkode: 01b61...032

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du sier både at han gjorde noen gravid etter ONS, du nevner "barna hans" som i at han har flere barn og du nevner destruktivt forhold etter ONS. Slik jeg tolker det gikk han inn i et forhold, og fikk flere barn med, hun han "bare var uheldig å gjorde gravid på ONS". 🚩🚩🚩

Hun er sikkert klin kokos og han er sikkert en superhelt som holdt ut for barnas skyld. 🙄

Anonymkode: 08b2a...8fb

Han har ikke "gjort henne gravid", de ble gravid sammen. Hun hadde spiral ifølge henne selv. 

Han tok ansvar, inngikk en relasjon da hun ble gravid, forsøkte å være en familie, hus, bil, giftet seg, barn nr 2. Men det var ikke liv laga og de gikk fra hverandre. Synes ikke det er allverdens røde flagg, høres ut som et levd liv og et forsøk på å ta ansvar for situasjonen som oppstod.

Om hun er klinkokos vet jeg ingenting om. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (9 minutter siden):

Veldig ansvarsløst av dere begge to. Selv om du ønsker deg flere barn, vil du vel ikke ha barn med en du knapt kjenner?

Det høres ut som om han bare overlater alt til deg.

Nei, ønsker ikke barn med noen jeg knapt kjenner. Men om dette fortsetter som nå vil jeg gjerne ha barn med han her. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, ønsker ikke barn med noen jeg knapt kjenner. Men om dette fortsetter som nå vil jeg gjerne ha barn med han her. 

Men da må du jo bruke prevensjon fram til du kjenner ham bedre? Hvis ikke blir det jo barn nå!

AnonymBruker
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden):

Men da må du jo bruke prevensjon fram til du kjenner ham bedre? Hvis ikke blir det jo barn nå!

Jeg kan ikke bruke prevensjon av medisinske grunner. 

Ts

Skrevet

Ts

Men da må du jo kreve at han gjør der!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ts

Alle kan bruke prevensjon, bare ikke alle typer.

Bruk kondom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Tror ikke noe på at du ikke kan bruke noe kvinnelig prevensjon av medisinske grunner. De er så ulike at det er medisinsk umulig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (Akkurat nå):

Men da må du jo kreve at han gjør der!

Det er det som er greien. Vi er ikke fan av kondom noen av oss, og har blitt enig om hoppe av eller komme ved oralsex. Jeg logger syklus, symptomer og måler temp for å ha oversikt over eggløsning. Men som alle soer, det kan fortsatt bli barn.

Spørsmålet mitt var ikke om vi burde bruke kondom eller ikke. Men hvordan forstå han bedre. Kanskje noen her har vært i lignende situasjon og kunne dele noen tanker. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke noe på at du ikke kan bruke noe kvinnelig prevensjon av medisinske grunner. De er så ulike at det er medisinsk umulig.

Å? 

Da har du bedre kunnskap enn min gynekologspesialist. 

Hvor har du praksisen din hen? Jeg burde virkelig vurdere å bytte behandlende lege siden du tydeligvis vet ting norges fremste endokrinologer ikke har greie på.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...