Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt meg bæresjal nå fordi baby helst vil sove oppå meg, og det går ikke fordi jeg har et eldre søsken som også må taes hånd om når pappaen er på jobb.

Er det så fantastisk som det høres ut? Forstår at man kan gjøre husarbeid osv, men er det mulig å sitte med baby i bæresjal? Feks sitte på gulvet og leke med duplo etc? Eller sitte ved bordet å tegne/spise? Eller funker det best til kun stående aktiviteter?

Anonymkode: 08605...fe0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fungerer fint til alt du nevner.  Hvor gammel er barnet som skal bæres og hvilken type sjal har du kjøpt? 

Anonymkode: 2f60e...17c

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok litt an på din kropp, babyens og hvordan sjalet sitter. Er jo viktig at babyen sitter komfortabelt og trygt mtp. luftveier. Vet at det finnes en Facebook-gruppe om bæring, kanskje du kan finne tips og råd der? :)

Anonymkode: 45d1a...2ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fungerer fint til alt du nevner.  Hvor gammel er barnet som skal bæres og hvilken type sjal har du kjøpt? 

Så bra! Snart 2 uker gammel og pappaen skal snart tilbake på jobb så håper det gjør hverdagen litt enklere😊 har kjøpt baby ktan😊

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det kommer nok litt an på din kropp, babyens og hvordan sjalet sitter. Er jo viktig at babyen sitter komfortabelt og trygt mtp. luftveier. Vet at det finnes en Facebook-gruppe om bæring, kanskje du kan finne tips og råd der? :)

Anonymkode: 45d1a...2ba

Tusen takk for tips, skal sjekke ut😄👍

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det meste med babyen i bæresjal. Du må selvfølgelig være forsiktig med å spise og drikke varme ting, men ellers er det bare å gjøre det du vil altså. Jeg syns det fungerte best å sitte litt tilbakelent med babyen i sjalet. Så heller henslengt i sofaen enn timesvis ved spisebordet liksom. Evt sitte på spisestol med beina på en annen stol. Og det fungerte heller ikke så bra å bøye seg mye opp og ned, f.eks. når man tømmer oppvaskmaskinen. Hvis jeg skulle henge opp klær, satte jeg kleskurven på et bord ved siden av klesstativet, og da slapp jeg jo all den bøyingen.

Det er jo bare å prøve ut hva du er komfortabel med og hva som passer deg og babyen din. Husk at babyen skal ha frie luftveier og sitte med knærne høyere enn hofta (M-stilling). 

Anonymkode: 3670f...bcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra! Snart 2 uker gammel og pappaen skal snart tilbake på jobb så håper det gjør hverdagen litt enklere😊 har kjøpt baby ktan😊

Tusen takk for tips, skal sjekke ut😄👍

Ok, det sjalet passer bra frem til ca 4-5 måneder. Da blir vekten mye å bære for elastiske sjal og de siger. Da er det lurt å gå over til vevd sjal 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bæresjal er fantastisk! Det kommer litt an på kroppen, om man kan gjøre absolutt alt.. jeg som er overvektig og har en skikkelig råtten kropp etter graviditeten, kunne umulig ha lekt på gulvet med søsken feks, i en posisjon som ville vært behagelig for både baby og meg. Men det aller meste fikk vi gjort 🤗

Anonymkode: 3b6fd...951

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt bæresjal og sele hele tiden, min er 8 mnd. Hva du får gjort avhenger litt av babyen også - min begynte fort å kjede seg og klage om jeg står stille mer enn 10 sekund. Så det fungerer best for oss ved støvsuging, rydding, handling, vanning av blomster og sånt. Men du må bare prøve deg frem og se om babyen trives 😊 Men som skrevet over, mye bøying funker dårlig.

Anonymkode: a7dcf...9a8

AnonymBruker
Skrevet

Bæreglede tilbyr veiledning både i butikk i Oslo og over zoom/FaceTime: https://bereglede.no

Jeg fikk veldig god hjelp i butikken der med elastisk sjal for min baby som er prematur og bare vil ligge helt inntil brystet hele tiden😅 Etter å ha vært der følte jeg meg mye tryggere på at babyen ikke ligger feil og har god nok støtte. 

Elsker friheten sjalet gir! Selv om det ikke er så lett med aktiviteter som innebærer mye bøying (oppvaskmaskin f.eks), så kan jeg i alle fall spise med hendene fri, hente ting, rusle rundt, etc.

Anonymkode: 23da8...b53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...