Gå til innhold

Barnebursdag.. hvor mye skal gaven koste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille er invitert i barnebursdag til en femåring.. hva skal gaven koste? 50,100,200?? Vil ikke være med på å legge lista for høyt for andre. 

litt usikker😅

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

50 holder lenge

Anonymkode: 23b4d...abf

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper på tilbud. Og ser an gaven og hvor mange som er bedt i bursdagen. Jeg kan gi alt fra 30 til 100. Spørs hvor gode tilbud jeg kommer over. Og bare det å velge fint/tøft/spennende papir til gaven med sløyfe på (kjøpes selvsagt på tilbud det også), gjør at den blir automatisk mer spennende.

kanskje det er forskjell på barn i ulike områder i landet, men her ser barna såvidt på innholdet i gaven før det blir oppslukt i å vise soverom og leke og være bursdagsbarn! :) 

Anonymkode: 5c03c...3ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fredslilje85 skrev (7 minutter siden):

Lille er invitert i barnebursdag til en femåring.. hva skal gaven koste? 50,100,200?? Vil ikke være med på å legge lista for høyt for andre. 

litt usikker😅

Da vår skulle i sin første barnehagebursdag i fjor så forhørte jeg meg litt rundt og virker faktisk som 150

er det mest vanlige i barnehager her. Ikke noe krav om det likevel. På skoler er det ofte litt strengere regler sånn jeg forstår det

Anonymkode: 639ea...c4b

Skrevet

Ok, jeg tenkte på plusplus til 170.. litt mye kanskje? Tenkte det skulle være noe litt ordentlig også og ikke bare ræl😅

AnonymBruker
Skrevet
Fredslilje85 skrev (Akkurat nå):

Ok, jeg tenkte på plusplus til 170.. litt mye kanskje? Tenkte det skulle være noe litt ordentlig også og ikke bare ræl😅

Hva som er ræl er kok forskjell fra deg og barn;) 

vi hadde lager med gaver kjøpt på tilbud, så valgte barnet mitt en derfra .

nille har feks plus plus nå til halv pris sv halv pris 

Ellers såpebobler, vannkanon ol 

bøker 

Anonymkode: 30782...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Ark har plus plus koffert til 75 også

Anonymkode: 30782...3ce

Skrevet

50-100 holder masse. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Da vår skulle i sin første barnehagebursdag i fjor så forhørte jeg meg litt rundt og virker faktisk som 150

er det mest vanlige i barnehager her. Ikke noe krav om det likevel. På skoler er det ofte litt strengere regler sånn jeg forstår det

Hvordan strengere regler? Minstepris? Makspris?

AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (1 minutt siden):

Hvordan strengere regler? Minstepris? Makspris?

Makspris er vel ganske vanlig på skolen? Eller at foreldrene kjøper osv. men i barnehage viser det seg i allefall her vi bor at standarden ligger på rundt 150 kr. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Makspris er vel ganske vanlig på skolen? Eller at foreldrene kjøper osv. men i barnehage viser det seg i allefall her vi bor at standarden ligger på rundt 150 kr. 

Foreldrene til bursdagsbarnet?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gitt for mellom 50-100.

Anonymkode: 7d79c...db6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (1 minutt siden):

Foreldrene til bursdagsbarnet?

Ja det er en greie at foreldre til bursdagsbarnet kjøper noe i stedet. Jeg syns den løsning er rar

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil si at alt mellom 50-200kr er innafor. 

Anonymkode: 396aa...68b

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at alle blir enige om maks 50kr, men ender opp med å kjøpe dyrere. Som regel har det vært mye lego i de bursdagene vi har hatt, og da koster vel de billigste pakkene i overkant av 100kr.

Anonymkode: 57f51...97a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

50-100 i barnehagen. Da var det vanlig å gi smågaver, ikke penger.

Da barna begynte på skolen, ble foreldrene enige om at en 50-lapp holder i gave. Veldig greit!

Nå er barna 10-11, ca, og da er det konsekvent 100 kr som er greia.

Anonymkode: ef5e9...3e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen makspris :) I de to siste bursdagene fikk ene en gave på salg til 75kr, andre fikk til 299kr😊

Anonymkode: 74ed6...ad4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi har ingen makspris :) I de to siste bursdagene fikk ene en gave på salg til 75kr, andre fikk til 299kr😊

Anonymkode: 74ed6...ad4

Det er jo veldig rart dersom dette er to barnehagebarn. Forskjellen blir jo enorm og sikkert lagt merke til.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

50 holder lenge

Anonymkode: 23b4d...abf

Jeg er snart 50 år og vi ga 40-50 kr til venninner når jeg var liten. Synes det er veldig lite. Det er vel mer vanlig med 150,—200,-.

Anonymkode: 74488...d28

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen til datteren min er årskullet veldig lite, og der har det vært vanlig med gave til ca 200. I førsteklasse er det bestemt makspris på 50. De er veldig mange, så skjønner greia. Syns allikevel det er litt lite, samme beløp som da jeg var liten. 

Anonymkode: c655e...f99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...