Gå til innhold

Holdbarhet på grønnsaker utenfor kjøleskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innlagt på dps, og skal hjem torsdag. Normalt kjøper jeg det meste av ukens grønnsaker på Meny hver onsdag når det er fast tilbud på grønnsaker der. Kjøper selvsagt kun det som faktisk er billigere da. Agurk, cherrytomater, og paprika er blant det som normalt blir kjøpt. Kjøper annet også, men det er ikke aktuelt for nå.

Det er en Menybutikk ikke så langt fra dps, og jeg lurer på å dra å kjøpe agurk, paprika og cherrytomater imorgen. Kan ikke okkupere noe felleskjøleskap til sånt, så må eventuelt oppbevare det på rommet som ikke er så varmt. Tomatene holder seg, null problem, har de i romtemperatur til vanlig, men hva med agurken, og paprikaen? Jeg tenker det vil gå fint, men er redd for raskere myk/dårlig agurk og paprika. Agurk skal jo egentlig ikke lagres så kaldt, så burde gå? 

Formen er ikke så god, så klarer ikke helt å tenke, og jeg blir fort litt engstelig. Jeg tenker det går bra, men vil bare høre? Er jo tross alt maks ett døgn. Jeg sparer veldig mye på å handle agurk til 16-17kr kontra høyere pris for å ta noe, og her spises det mye grønt, så derfor jeg helst vil handle ihvertfall noe imorgen. 

Tusen takk for hjelpen! 

Anonymkode: abe81...f33

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...