Gjest Minibart'n Skrevet 17. januar 2006 #1 Skrevet 17. januar 2006 Jeg har påført meg selv komplekser ved å lese om hår/dun på overleppa her i velværeforumet. Heldigvis er hårene lyse, men nå vil jeg ha de bort likevel. Har lest at noen her bruker epilator på overleppa - hvordan blir resultatet? Er helt grønn når det gjelder epilator. Har lest det er vondt, så det er jeg forberedt på.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #2 Skrevet 17. januar 2006 Jeg ville revurdert det å begynne å fjerne hår på overleppa dersom de er lyse og de ikke har sjenert deg før du leste tråder her. Men dersom jeg skulle gjort det tror jeg at jeg ville vokset istedet for å bruke epilator - sistnevnte er seigpining (men blir vel forsåvidt en vane dersom det gjøres regelmessig)
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #3 Skrevet 17. januar 2006 Seigpining tåler jeg. Det jeg lurer på, er om det blir et bra resultat. Etter hva jeg skjønner skal det holde i noen uker. Noen som kan si om resultatet blir bra med en god epilator?
Gjest gjest1 Skrevet 17. januar 2006 #4 Skrevet 17. januar 2006 Jeg bruker epilatoren for å fjerne barten. Vondt som f.. akkurat under nesen, men det er fort overstått. Det blir bestandig igjen noen få hår, så pinsetten må fram.Det går vel en måneds tid mellom hver gang jeg må ha en "omgang". 1
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #5 Skrevet 17. januar 2006 Takk for svar lenej. Kan du si noe om hvor korte hårene kan være når de fjernes? Mener om epilatoren også tar dun? - jeg har ikke veldig lange hår. Blir du veldig stygg på overleppa etter fjerning? Hvor lang tid tar det eventuelt før den blir fin igjen?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2006 #6 Skrevet 17. januar 2006 Det varer omtrent like lenge som voksing, er jo samme prinsippet med at hårene dras ut med rota. Som ved all annen hårfjerning varierer det fra person til person hvor raskt det vokser ut igjen. Hårene må være lange nok til at pinsettene på epilatoren får tak. Mener det er snakk om minimum 1-2 millimeter.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 17. januar 2006 #7 Skrevet 17. januar 2006 Takk. Jeg har aldri vokset, så det sammenligningsgrunnlaget gjorde meg ikke noe klokere. Det jeg lurer på, er om det må gro ut bart igjen før man kan fjerne det med epilator på nytt? Noen som har forsøkt epilator og kan svare?
Montezuma Skrevet 18. januar 2006 #8 Skrevet 18. januar 2006 Ved langvarig bruk av epilator eller voks vil man ganske sikkert ødelegge huden. Har snakket med flere voksne damer som etter år med dette har så tynn og skjør hud at de ikke tåler noe som helst lenger. Det er dessuten ofte stor forekomst av inngrodde hår v bruk av epilator.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #9 Skrevet 18. januar 2006 Jeg er vel det som kan kalles voksen Tuppelure. Stemmer det du skriver, er epilator uaktuelt for meg, men jeg synes det høres litt rart ut også. Kan ikke helt forstå at det skal være verre å fjerne hår med epilator enn med pinsett - når det gjelder senvirkninger på huden. Jeg er så grønn på dette området.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2006 #10 Skrevet 18. januar 2006 Det jeg lurer på, er om det må gro ut bart igjen før man kan fjerne det med epilator på nytt? Noen som har forsøkt epilator og kan svare? ← Som jeg svarte lenger opp, så må hårene være 1-2 mm for at epilatoren skal få tak. Vet ikke om du definerer det som bart eller ikke. Jeg har epilator, men har aldri fjernet hår på overleppa. Jeg synes generelt at epilering er en tøff behandling andre steder på kroppen, og jeg har som regel vært rød og øm i opptil 1 døgn etterpå (men da går det riktignok LANG tid mellom hver gang jeg bruker epilator). Husk at epilering er det samme som MANGE pinsetter på én gang, som ikke nødvendigvis drar i riktig og mest behagelige retning... Det finnes jo hårfjerninger spesielt for ansiktet, det er nok en grunn til det.
Gjest minibart'n Skrevet 18. januar 2006 #11 Skrevet 18. januar 2006 Som jeg svarte lenger opp, så må hårene være 1-2 mm for at epilatoren skal få tak. Vet ikke om du definerer det som bart eller ikke. Jeg har epilator, men har aldri fjernet hår på overleppa. Jeg synes generelt at epilering er en tøff behandling andre steder på kroppen, og jeg har som regel vært rød og øm i opptil 1 døgn etterpå (men da går det riktignok LANG tid mellom hver gang jeg bruker epilator). Husk at epilering er det samme som MANGE pinsetter på én gang, som ikke nødvendigvis drar i riktig og mest behagelige retning... Det finnes jo hårfjerninger spesielt for ansiktet, det er nok en grunn til det. ← Jeg blir rett og slett ikke noe klokere av denne informasjonen. Jeg har undersøkt litt rundt merkene Braun Og Phillips, og der står det at det holder at håret er 0.5 mm. Dette er selvfølgelig reklame, og nødvendigvis ikke helt etterrettelig. Derfor lurer jeg på om noen som har forsøkt epilator på overleppa kan svare meg på om de opplever det som om de omtent må spare til bart igjen før de bruker epilatoren på nytt. 2 mm er rimelig langt på overleppa, men spørsmålet er om de som bruker epilator mener det samme. Hvis man bruker epilator på overleppa, vil jeg tro den brukes jevnlig - så da blir man kanskje ikke så rød som deg, som skriver du er plaget med det hvis det går for lang tid mellom hver gang. Noen med erfaring som vet noe om dette? Jeg vet det finnes ande hårfjerningsprodukter for ansiktet, men nå spør jeg altså om epilator. Hva gjelder smertene, så har jeg tidligere skrevet at de ikke spiller noen rolle. Vi har alle forskjellig smerteterskel, min er høy.
Gjest gjest1 Skrevet 19. januar 2006 #12 Skrevet 19. januar 2006 Hårene trenger ikke være en halv cm før epilatioren tar tak. Ikke blir jeg spesielt øm eller sår heller.Har aldri hatt problemer med inngrodde hår eller nupper heller. Det hender jeg får det i bikinilinjen, men det tror jeg har med at det blir mere "slitasje" og bevegelse der enn på overleppa. At huden skal bli tynnere og skjørere har jeg ikke merket noe til, og jeg har brukt epilatoren i gangske mange år nå. Det eneste jeg har blitt skikkelig sår av , er hårfjerningskrem for ansiktet. Prøvde det for ett par år siden, aldir mer! Huden var øm i mange dager etterpå!
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2006 #13 Skrevet 19. januar 2006 Hårene trenger ikke være en halv cm før epilatioren tar tak. Takk for svar lenej, men jeg skrev 0.5 mm ikke cm. Håper du tar deg bryet med å svare på nok et flisspikkerspørsmål før jeg handler. Bruker du epilatoren så ofte at du ikke føler det blir noe særlig (plagsom/skjemmende) hårvekst mellom hver gang? Det med at huden føles tynnere og mer følsom pga. epilatorbruk, kan rett og slett skyldes normal eldelse av huden. I yngre år kunne jeg smøre hva det måtte være i ansiktet, nå har jeg fått sart hud og må være forsiktig med f.eks. parfymerte kremer. Dette er nok normalt, og har ikke noe med epilatorbruk å gjøre. Denne epilatoren er den jeg har tenkt å kjøpe.
Gjest Gjest_jenta_* Skrevet 18. mars 2009 #14 Skrevet 18. mars 2009 hei! jeg er så lei av å fjerne hver mnd at jeg fant ut at elektrolyse er tingen. det er litt tidkrevende, ca 12 mnd med behandling 1-2 ganger uka av200 kr pr gang, men det er verdt det, så blir man kvitt det for alltid. som med laser, men laser er bare for mørke hår. jeg har lyse dun hår som jeg egentlig ikke har fått noe kommentarer på noen gang, men ettersom jeg begynte å vokse for ca 9 år siden(er 25 nå) så har jeg vel gjort meg selv en bjørnetjeneste, da jeg egentlig ikke trengte det den gang,men måtte prøve forskjellige ting me venninnene når vi plutselig følte oss så voksne. så for lyse dun; elektrolyse mørke dun; laser tror du vil spare mye energi og penger på det ettersom du blir kvitt problemet etter en stund me behandling, istedenfor å holde på med "selvpining" resten av livet! hilsen meg
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #15 Skrevet 26. august 2009 Jeg har påført meg selv komplekser ved å lese om hår/dun på overleppa her i velværeforumet. Heldigvis er hårene lyse, men nå vil jeg ha de bort likevel. Har lest at noen her bruker epilator på overleppa - hvordan blir resultatet? Er helt grønn når det gjelder epilator. Har lest det er vondt, så det er jeg forberedt på. Hei, jeg vil anbefale å oppsøke en utenlandsk frisørsalong, der bruker de tråd til å ta bor bart og annet uønsket ansikts hår. Første gangen merker man det litt, men venner seg fort til det.. og resultatet er fantastisk! Billig også alt fra 50 lapp til 200kr. Hilsen en med samme problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå