AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Har siden søndag hatt migrene, aldri opp levd å ha det så lenge før, og anfallsmedisin hjelper ikke, noe den vanligvis gjør. Andre typer smertestillende har heller ikke hjulpet. Nå er jeg helt desperat, og lurer på hva andre har gjort i samme situasjon? Gjør legen noe, legevakt? Anonymkode: aac02...f53
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Ja, da er det på tide å kontakte lege. Prøv fastlege først. Legevakt skal også kunne hjelpe. De har hjulpet meg. Anonymkode: e599a...951
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Et anfall kan jo vare opp til 72 timer, så da har du et langt anfall tydeligvis. Min redning etter 18 år med migrene, ble Candesartan. Det er blodtrykksmedisin, men brukes preventivt mot migrene. Fikk det hos legen fordi jeg ba om det, da jeg hadde migrene ca 50% av dagene. Knasket Maxalt før, men nå holder det som oftest med en Candesartan hver morgen. Har svært få anfall nå. Anonymkode: 9f4a9...7e6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et anfall kan jo vare opp til 72 timer, så da har du et langt anfall tydeligvis. Min redning etter 18 år med migrene, ble Candesartan. Det er blodtrykksmedisin, men brukes preventivt mot migrene. Fikk det hos legen fordi jeg ba om det, da jeg hadde migrene ca 50% av dagene. Knasket Maxalt før, men nå holder det som oftest med en Candesartan hver morgen. Har svært få anfall nå. Anonymkode: 9f4a9...7e6 Så bra det funket for deg❤️ Ingen effekt her dessverre, har prøvd det aller meste av forebyggende. Skal til nevrolog om en mnd, så håper jeg da kan få prøve en av sprøytene. Har 20-25 migrenedager pr mnd. Anonymkode: aac02...f53
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, da er det på tide å kontakte lege. Prøv fastlege først. Legevakt skal også kunne hjelpe. De har hjulpet meg. Anonymkode: e599a...951 Takk, prøver det. Anonymkode: aac02...f53
Kalevala Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Hei! Etter 3 døgn kan du kontakte lege. Helst din egen fastlege. Hen kan legge deg inn på sykehuset hvis det trengs. Det er laget egne retningslinjer for behandling av Status migrenosus, som det heter når et migreneanfall henger seg opp og varer over 3 døgn: https://hodepinenorge.no/hodepine/migrene/behandling-av-migrene-i-akuttmottak/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå