Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, jeg tror ikke du kommer til å forlate han. Du er hektet på han og lever på hans nåde. Du er den perfekte partneren for han, fordi du godtar det han gjør. Så han gjør det neppe slutt, bare truer med det. 

Anonymkode: 0b9a6...ac5

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg begynner å lure på om jeg ikke har peiling på hvordan en normal mann i et normalt forhold skal være 😅 

Du har rett i dette. Anbefaler at du snakker med en psykolog for å få rettet opp i dette.
Du ødelegger ditt eget liv slik du holder på. 

Anonymkode: 9873f...25c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, men vi har snakket om å bli det snart.

Anonymkode: 5da7d...fc0

Du skal absolutt ikke bli samboer med han. Menn som dette eskalerer når de flytter sammen. 

Jo mer du forteller, jo mer forferdet blir jeg. Les deg opp om traumebånd. Hans hot and cold oppførsel gjør deg hekta, og han bruker i tillegg metoder for å få deg til å tvile på deg selv mens han sakte men sikkert flytter grensene dine for hva du godtar.

Du er ikke en hund som kan beordres rundt. Du er et menneske, og du har all rett til å si nei og sette grenser for hva du tolererer. Om noen ikke respekterer dette, så kutter du de ut av livet ditt. Så enkelt er det faktisk.

Du er glad i hans gode sider, men noen få gode øyeblikk gjør ikke opp for all den negative oppførselen hans, spesielt når de har så store konsekvenser på deg. Du skal ikke måtte utslette deg selv for å gjøre plass for en slik man. 

Slå opp, kutt han ut av livet ditt og søk profesjonell hjelp for å nøste opp i hvorfor du har så store vanskeligheter med å stå opp for deg selv. Ikke gå rett inn i et nytt forhold før du har fått litt selvinnsikt og en god forståelse av hva som er grei og ikke grei adferd av det motsatte kjønn. Om ikke, så er det stor sjanse for at du havner i et like dårlig forhold som du er i nå.

Lykke til

Anonymkode: 3dfa5...f15

• Liker 2
Skrevet

Når skal du se ham igjen? 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Han kommer til å gjør det slutt så fort jeg klager igjen for han er dritt lei av klagingen min og han er for stolt til å kjempe for å beholde meg eller å få meg til å komme tilbake. Det vet jeg. 

Ts

Du, uansett hvor mange millioner du er villig til å vedde på han bare gjør det slutt og går sin vei, og du aldri hører fra ham igjen, kan du likevel love meg een ting: Sett deg ned og bruk 10 min på å læse om hvordan mishandlere bytter taktikk når de skjønner offeret er på vei til å slippe vekk? Om hvordan mishandleren tilsynelatende får en åpenbaring, skjønner alt de har gjort feil, og bruker deres manipulatorevner slik de neste par dager blir de mest magiske i hele ditt liv. (Hvoretter alt blir som før, eller værre). Jeg sier ikke det kommer til å skje i ditt tilfelle, men kan du please bare læse litt om handlingsmønsteret og spørre deg selv hvorfor offeret faller for det?  

Anonymkode: 8efac...ba4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker og tenker her. Jeg forstår ikke helt at dette er forholdet jeg har vært i så lenge og så har jeg ikke sett noe av dette. 

Jeg har vært i skikkelig dårlige forhold før med vold, sjalusi og kontroll så denne mannen virka som verdens snilleste i forhold til de andre. Jeg kunne gjøre hva jeg ville, gå hvor jeg ville. Følte meg fri. Men lei meg uten å forstå hvorfor. Glad for at dere alle har fått meg til å se dette annerledes. 

Ts

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Tenker og tenker her. Jeg forstår ikke helt at dette er forholdet jeg har vært i så lenge og så har jeg ikke sett noe av dette. 

Jeg har vært i skikkelig dårlige forhold før med vold, sjalusi og kontroll så denne mannen virka som verdens snilleste i forhold til de andre. Jeg kunne gjøre hva jeg ville, gå hvor jeg ville. Følte meg fri. Men lei meg uten å forstå hvorfor. Glad for at dere alle har fått meg til å se dette annerledes. 

Ts

Helt seriøst: ring en psykolog i morgen så får du kanskje time neste uke. Du trenger hjelp til å lære grensesetting, og hjelp til å se din egen verdi. Nå er du for skadet av eksen din (og kanskje foreldre?) til å klare å være i et forhold. 

Anonymkode: 9873f...25c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan går det, Ts? 

Skrevet

Kjæresten min måtte «lære» seg å ikke ta så hardt i meg. Han kjente nok ikke helt sin egen styrke, i tillegg til at min kropp ikke tåler så mye. (Visste ikke det da) Over 20år senere har han aldri brukt makt mot meg. 

Anonymkode: 94135...f34

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 21.34):

Hvordan går det, Ts? 

Vel, jeg fikk nok og ble sint. Veldig sint. Det er veldig ulikt meg å bli så sint. Gav han min ærlige mening. Jeg tror han ble fornærmet og etter noen timer brøt han forholdet vårt. 

Siden den dagen har vi ikke hatt noe kontakt i det hele tatt og han har nå fått seg en ny dame.  

Hun finner nok ut hun også etterhvert hvordan han er og stikker. 

Jeg kjenner meg fri og lykkelig, selv om kjærlighetssorgen var skikkelig tøff i ca 3 uker så er jeg nå helt over hele forholdet! 

Stakkars dama han er med nå sier jeg bare! Hun vil få seg en uhyggelig overraskelse etterhvert........

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vel, jeg fikk nok og ble sint. Veldig sint. Det er veldig ulikt meg å bli så sint. Gav han min ærlige mening. Jeg tror han ble fornærmet og etter noen timer brøt han forholdet vårt. 

Siden den dagen har vi ikke hatt noe kontakt i det hele tatt og han har nå fått seg en ny dame.  

Hun finner nok ut hun også etterhvert hvordan han er og stikker. 

Jeg kjenner meg fri og lykkelig, selv om kjærlighetssorgen var skikkelig tøff i ca 3 uker så er jeg nå helt over hele forholdet! 

Stakkars dama han er med nå sier jeg bare! Hun vil få seg en uhyggelig overraskelse etterhvert........

Veldig godt å høre at du kom deg unna! 

Skrevet
Chroma skrev (4 timer siden):

Veldig godt å høre at du kom deg unna! 

Ja, glad for at jeg kom meg bort før det ble verre. For det ser jeg i ettertid at det ville blitt. Jeg har også hørt ting om han etterpå som sjokkerer meg. Forstår nå at mannen er syk og voldelig på alle måter! Rart hvordan man kan bli manipulert uten å merke hvor gale det egentlig er. 

Nå som jeg kan se tilbake så er det helt vilt at jeg ble så lenge i det forholdet. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, glad for at jeg kom meg bort før det ble verre. For det ser jeg i ettertid at det ville blitt. Jeg har også hørt ting om han etterpå som sjokkerer meg. Forstår nå at mannen er syk og voldelig på alle måter! Rart hvordan man kan bli manipulert uten å merke hvor gale det egentlig er. 

Nå som jeg kan se tilbake så er det helt vilt at jeg ble så lenge i det forholdet. 

Det er det som er skummelt med slike forhold, man blir blind, fordi de gjør ting så gradvis. Jeg har vært der selv, og brukte lang tid på å klare å komme meg vekk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, sykt! Noen voldsmennesker slipper unna så lenge fordi at de later som de er så snille, og volden er så "på grensen" at selv partneren tviler på hva som har skjedd.

Anonymkode: 27314...c54

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, sykt! Noen voldsmennesker slipper unna så lenge fordi at de later som de er så snille, og volden er så "på grensen" at selv partneren tviler på hva som har skjedd.

Anonymkode: 27314...c54

Ja! Det var der jeg var hele veien, men jeg vet at det hadde gått helt galt om ikke lenge.

Han har en forhistorie med å gi kjærester juling. Dette visste jeg ingenting om. Da er man heldig med å slippe unna før det går så langt! 

Synd at han aldri vil bli stoppet fordi han er så "sjarmerende" alle andre veier. Det blir den ene dama etter den andre som vil gå i den fella desverre. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Han respekterer ikke dine grenser. Skjønner det er vanskelig men jeg råder deg til å kontakte krisesenter snarest.

Endret av Danielx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...