AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #81 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hadde dere møtt han så hadde dere fort tenkt at han er ekstremt snill og veldig sjarmerende. Jeg er bare forvirret nå. Jeg hadde ikke trodd at dette var svarene jeg skulle få på mitt spørsmål. Ts Anonymkode: 5da7d...fc0 Altså, hva andre mener om han er faktisk helt irrelevant! Han er voldelig mot deg. Anonymkode: 03902...e0f 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #82 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, men vi har snakket om å bli det snart. Anonymkode: 5da7d...fc0 Styr unna!!!! Anonymkode: 03902...e0f 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #83 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har hele tiden sagt at jeg er bedre enn han. At han ikke fortjener meg. Men jeg føler alltid at jeg lever på hans nåde. At hvis jeg starter en diskusjon eller reagerer på noe så er han på nippet til å gjøre det slutt. Derfor er det jeg som kryper for han hver gang for at han ikke skal gå. Anonymkode: 5da7d...fc0 Det kalles manipulering! Han manipulerer deg så sinnsykt! Anonymkode: 03902...e0f 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #84 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hele tiden tenkt at det er meg det er noe galt med. At jeg er for følsom og at dette bare var noe nytt. Selv om jeg aldri har opplevd å være det i andre forhold. Ts Anonymkode: 5da7d...fc0 Han er tydeligvis vellykket i son gaslighting og manipulering av deg. Det er faktisk ikke du som er for følsom, det er han som er problemet her. Det er listet opp flere ganger gjennom tråden: - Han respekterer ikke dine grenser - Han bestemmer hva du skal tåle - Han holder deg fast selvom du får vondt - Han tvinger deg til seksuelle handlinger - Han blir kald mot deg jevnlig - Han slår i veggen - Han sier at eksen er gal (dermed vil du ikke tro på det hun sier om ham) - Han snakker stygt til deg - Han gir deg ansvaret for sine egne dårlige handlinger (du tåler ingenting) - Han viser deg forakt Anonymkode: 03902...e0f 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #85 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg satte foten ned i starten av forholdet. Da var han på vei til å gå. Han så det som klaging og da kom bare det fra han at han ikke er bra nok for meg og at han aldri vil være god nok for meg... Anonymkode: 5da7d...fc0 Dette er toxic oppførsel. Anonymkode: 35088...0d5 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #86 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er toxic oppførsel. Anonymkode: 35088...0d5 Ja, jeg begynner å se det nå. Han er en vellykket mann i høy stilling. Alt på plass i livet. En familie som er fantastisk så hvordan har han blitt sånn her? Jeg forstår det bare ikke. Anonymkode: 5da7d...fc0
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #87 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg begynner å se det nå. Han er en vellykket mann i høy stilling. Alt på plass i livet. En familie som er fantastisk så hvordan har han blitt sånn her? Jeg forstår det bare ikke. Anonymkode: 5da7d...fc0 Det er tusen grunner til at folk oppfører seg sånn. Men det viktige her nå er ikke hans bakgrunn, men dine behov og dine grenser. Anonymkode: 35088...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #88 Skrevet 10. august 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg satte foten ned i starten av forholdet. Da var han på vei til å gå. Han så det som klaging og da kom bare det fra han at han ikke er bra nok for meg og at han aldri vil være god nok for meg og for at han ikke skulle gå så endte jeg bare med å si unnskyld og at selvfølgelig var han god nok for meg. Anonymkode: 5da7d...fc0 Sagt på annen måte, du «løftet foten» igjen i samme øyeblikk du skjønte han ville gå. Dermed lærte han at en trussel om å gå, enten direkte eller indirekte (ved å få deg til å tro han er på nippet til det), er et våpen dine «føtter» ikke kan slå. 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde jeg satt foten ned så hadde han dumpet meg. Det er jeg ikke i tvil om. Det er jo derfor jeg alltid ender opp med å si unnskyld, uten at jeg egentlig har gjort noe galt. Anonymkode: 5da7d...fc0 Nei. Du tror det vil skje det samme som første gang du «satte ned foten». Men han frykter ikke lenger dine «føtter» for han vet han har sterkere våpen. Det lærte han første gang. Hvis en «fot» - altså et ultimatum fra deg - skulle vise seg å være urokkelig til tross for trusler om å gå - stikk imot hans forventning - tror jeg han vil endre taktikk til «love bombing». Det er lurt å være klar over hva det innebærer, og i det hele tatt forberedt på han kan reagere slik. Anonymkode: 8efac...ba4 3
Oslodamen Skrevet 10. august 2023 #89 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): En ting skal du være klar over. Alle forhold opplever dårlige dager. Om vi på en dårlig dag hadde startet en tråd om alt ved kjæresten som irriterte oss, så tror jeg nesten samtlige ville fått beskjed om røde flagg, psykisk vold, narsissisme og den klassiske "dump han". Uten at vi ser helheten. Det kan godt hende at han kan skjerpe seg hvis du begynner å stole på deg selv og dine meninger og grenser, og sette foten ned. Sier han at du er for sensitiv, så si at det er ikke opp til han å avgjøre. Sier han at dere ikke passer sammen, så si at hvis han ikke respekterer deg, så er det mulig han har rett. Stå på ditt, og se hva som skjer. Kanskje får han en aha-opplevelse, kanskje han blir et monster. Ha tilbakemeldingene her i tråden i bakhodet når du ser reaksjonen hans. Men stol på deg selv og ikke dump han med mindre du innser at det er det riktige for deg. Og du skal IKKE godta dritt! Anonymkode: 27314...c54 Det Ts beskriver handler ikke om irritasjon over noe som egentlig er en vanlig oppførsel. Ts, det er ikke vanlig å smelle hånden i veggen, det er heller ikke vanlig å la være å gi gaver eller blomster til en kjæreste "fordi de ikke fortjener det", det er ikke vanlig å snakke stygt til kjæresten sin, og det er definitivt ikke vanlig å tvinge noen til seksuelle handlinger. Ingenting av dette kan bortforklares med at han har en dårlig dag. 6 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #90 Skrevet 10. august 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Han er en vellykket mann i høy stilling. (...) hvordan har han blitt sånn her? Sammenhengen er omvendt. Gode manipulatorer ender ofte i høye stillinger. Anonymkode: 8efac...ba4 7
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #91 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, jeg begynner å se det nå. Han er en vellykket mann i høy stilling. Alt på plass i livet. En familie som er fantastisk så hvordan har han blitt sånn her? Jeg forstår det bare ikke. Anonymkode: 5da7d...fc0 Det er et helt fullstendig irrelevant (men typisk) spørsmål som du aldri vil få svar på. Antakelig får han et kick av å kontrollere deg eller noe sånt. Det er kun ett eneste spørsmål du bør stille deg : Hvorfor godtar jeg dette? Hvordan kan det ha seg at jeg synes det er OK å bli behandlet dårlig? Hvorfor går jeg ikke bare fra ham? Anonymkode: e2447...d10 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #92 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er et helt fullstendig irrelevant (men typisk) spørsmål som du aldri vil få svar på. Antakelig får han et kick av å kontrollere deg eller noe sånt. Det er kun ett eneste spørsmål du bør stille deg : Hvorfor godtar jeg dette? Hvordan kan det ha seg at jeg synes det er OK å bli behandlet dårlig? Hvorfor går jeg ikke bare fra ham? Anonymkode: e2447...d10 Nei, det har jo vært ene og alene de ekstremt sterke følelsene jeg har for han som har fått meg til å godta alt dette. Blind av en forelskelse sterke enn jeg noen gang har opplevd før. Tanken på å gå i fra han gjør at jeg får panikk. Men jeg forstår jo at jeg ikke kan fortsette å ha det slik. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare det når jeg er så opphengt i denne mannen. Tenker på han konstant og vil bare være rundt han. Men skjønner ikke hvorfor jeg vil det. Han kommer til å gjør det slutt så fort jeg klager igjen for han er dritt lei av klagingen min og han er for stolt til å kjempe for å beholde meg eller å få meg til å komme tilbake. Det vet jeg. Ts Anonymkode: 5da7d...fc0
Maleficenta Skrevet 10. august 2023 #93 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det har jo vært ene og alene de ekstremt sterke følelsene jeg har for han som har fått meg til å godta alt dette. Blind av en forelskelse sterke enn jeg noen gang har opplevd før. Tanken på å gå i fra han gjør at jeg får panikk. Men jeg forstår jo at jeg ikke kan fortsette å ha det slik. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare det når jeg er så opphengt i denne mannen. Tenker på han konstant og vil bare være rundt han. Men skjønner ikke hvorfor jeg vil det. Han kommer til å gjør det slutt så fort jeg klager igjen for han er dritt lei av klagingen min og han er for stolt til å kjempe for å beholde meg eller å få meg til å komme tilbake. Det vet jeg. Ts Anonymkode: 5da7d...fc0 klag då han dumper deg igjen og denne gangen sier du deg enig med han om at det nok er best å gjøre det slutt 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #94 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det har jo vært ene og alene de ekstremt sterke følelsene jeg har for han som har fått meg til å godta alt dette. Blind av en forelskelse sterke enn jeg noen gang har opplevd før. Tanken på å gå i fra han gjør at jeg får panikk. Men jeg forstår jo at jeg ikke kan fortsette å ha det slik. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare det når jeg er så opphengt i denne mannen. Tenker på han konstant og vil bare være rundt han. Men skjønner ikke hvorfor jeg vil det. Han kommer til å gjør det slutt så fort jeg klager igjen for han er dritt lei av klagingen min og han er for stolt til å kjempe for å beholde meg eller å få meg til å komme tilbake. Det vet jeg. Ts Anonymkode: 5da7d...fc0 Da er det jo mye bedre at du er den som slår opp. Og så kan du tenker på at neste gang godtar du null og niks dritt fra en mann - fra starten av! For dette handler jo om dynamikken dere i mellom også. Det er ikke et likeverdig forhold. Det kan godt hende en sånn type oppfører seg helt annerledes mot en tøff dame. Hvis du sliter med motivasjonen så kan du jo tenke på at det ville være umulig for en god mor å få barn eller ta med deg barn inn i dette forholdet (hvis det betyr noe for deg). Anonymkode: e2447...d10 1 1
Oslodamen Skrevet 10. august 2023 #95 Skrevet 10. august 2023 Ts, du klarer neppe å gå før det negative fullstendig overskygger det positive. For å bli klar over hvor mye negativt som egentlig skjer i forholdet ditt, så kan det hjelpe deg å begynne å skrive ned alle hendelser der han snakker stygt, forvirrer deg, eller der han overkjører grensene dine. Skriv ned alt han sier og gjør, sånn at du får en oversikt - og sånn at han ikke kan klare å endre minnet ditt om de ulike situasjonene. Det vil på sikt kunne hjelpe deg til å klare å gå, og ikke minst hjelpe deg til å la være å vende tilbake til ham. 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #96 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, det har jo vært ene og alene de ekstremt sterke følelsene jeg har for han som har fått meg til å godta alt dette. Blind av en forelskelse sterke enn jeg noen gang har opplevd før. Tanken på å gå i fra han gjør at jeg får panikk. Men jeg forstår jo at jeg ikke kan fortsette å ha det slik. Jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare det når jeg er så opphengt i denne mannen... Anonymkode: 5da7d...fc0 Du kan forelske deg igjen. Tom i noen som behandler deg bra. Anonymkode: 35088...0d5 2 2
PM75 Skrevet 10. august 2023 #97 Skrevet 10. august 2023 Jeg er glad for å lese at denne tråden får deg til å revurdere forholdet, ts. Og jeg håper virkelig at du ender det! Tenk deg følgende scenario: En venninne spør deg om råd om sitt forhold og forteller deg følgende: Hun blir kuet og kan ikke si hva hun mener for da blir det bråk , hun får ikke gaver fordi hun ikke fortjener det i følge mannen og hun blir utsatt for smertefulle fysiske handlinger hvis hun ikke akseptere seksuelle handlinger som han vil ha der og da. Hvilket råd ville du ha gitt din venninne? 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #98 Skrevet 10. august 2023 Det du beskriver er et destruktivt forhold! Han er manipulerende og gjør deg avhengig av han. Du fortjener mye mer enn det der! Ta kontakt med familien din og gode venner du har, LA DE hjelpe deg med å se sannheten! Ikke fornekt det de sier for å forsvare deg selv eller han. Familien din og vennene dine kjenner deg, og vet som oftest hva som er bra for deg! En god kjæreste/samboer/partner skal respektere deg, samarbeide med deg, ikke gå over grensene dine, ikke forlange/kreve sex eller kroppen din når hen vil, komme med kompliment, gi gode klemmer, gjøre fine ting til/mot deg uten å bli spurt osv. Jeg var tidligere i et forhold med en psykopat og det med å slå i ting eller kaste ting, eller bli veldig sint er et varsel for meg! Han holdt meg også fast selv om jeg ikke ville, og trua med å gå fra meg om jeg ikke var enig med han... Anonymkode: b0788...2b1 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #99 Skrevet 10. august 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han kommer til å gjør det slutt så fort jeg klager igjen for han er dritt lei av klagingen min og han er for stolt til å kjempe for å beholde meg eller å få meg til å komme tilbake. Det vet jeg. Ts Anonymkode: 5da7d...fc0 Dette skjønner jeg ikke noe som helst av. Du er redd for at han skal gjøre det slutt med deg, mens det er du som burde ha gjort det slutt med han for lenge siden! Han ødelegger deg, sakte men sikkert bryter han deg ned. Og han er godt i gang allerede. Anonymkode: 03902...e0f 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2023 #100 Skrevet 10. august 2023 Siden du velger å forbi i forholdet, ha denne i bakhodet ditt. Du er på vei ned i en destruktiv bane for din mentale og fysiske helse. Anonymkode: 03902...e0f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå