Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han har kalt meg stygge ting helt ut av det blå også, men bare avfeid det som spøk eller sagt at det var bra ment. Stygge kvinne vitser og kommentarer i spøk...

Ts

Anonymkode: 5da7d...fc0

Whaat...?

Dette er ikke bra, sunn oppførsel i et forhold. 

Anonymkode: 35088...0d5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette vil garantert eskalere. Ts, du bør lese deg litt opp på psykisk vold og manipulasjon sånn at du bedre kan forstå hva som foregår. Vold begynner alltid subtilt og så forskyves grensene dine sakte, i tillegg til at du får høre at du er altfor sensitiv og ikke tåler noenting.

Jeg er enig i at du bør ta en prat med eksen, for det er utrolig mange varsellamper som lyser her:

- Han respekterer ikke dine grenser

- Han bestemmer hva du skal tåle

- Han holder deg fast selvom du får vondt 

- Han tvinger deg til seksuelle handlinger 

- Han blir kald mot deg jevnlig

- Han slår i veggen 

- Han sier at eksen er gal (dermed vil du ikke tro på det hun sier om ham)

- Han snakker stygt til deg

- Han gir deg ansvaret for sine egne dårlige handlinger (du tåler ingenting)

- Han viser deg forakt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Les om "The Shit test". Han sjekker hvor mye dritt du godtar, og øker gradvis. Samtidig som han mener at det er noe galt med deg siden du ikke tåler dritten. Holder du munn og godtar for ikke å være kjip, så ser han at han kan øke opp med mer dritt.

Slike folk liker ikke ordet nei. Test han. Si nei, ikke godta dritt! Se om han respekterer det (som normale menn gjør), eller om han klager og prøver å manipulere deg til å godta det pga at "du tar feil / overdriver / er for sensitiv" (gaslighting)

Anonymkode: 27314...c54

• Liker 1
Skrevet

Dere har absolutt gitt meg mye å tenke på. 

Hadde en fremmed mann tvingt hånden min ned på penisen hans så hadde jeg helt klart sett på det som overgrep, men ikke så lenge han er kjæresten min. Når han prøver å tvinge hånden sin ned i bhen min og jeg tviholder for at han ikke skal klare det frem til han gir opp så er vel det også galt. Har bare tenkt at han har lov siden vi er sammen. 

Dere har fått meg til å revurdere enhver situasjon som har skjedd. 

Jeg spurte en gang hvorfor han aldri gav meg blomster eller gaver, spesielt på spesielle dager, fikk da beskjed om at jeg ikke fortjente det. Jeg ble lei meg, men tenkte at jeg kanskje ikke gjorde det og at jeg bare måtte prøve å være enda snillere, men visste ikke hvordan, da jeg er snill.  

Har hele tiden endt opp med å være den som sier unnskyld for mine reaksjoner på ting han har gjort. Om han har vært respektløs eller jeg har blitt lei meg for noe så har det vært jeg som har laget problemer og vært dramatisk og jeg har da sagt unnskyld. Hele tiden har jeg prøvd å være bedre, snillere, mer tålmodig og ikke bli såret fordi da er jeg problemet. Kanskje alt dette har vært grunnen til at jeg har vært så lei meg og urolig, men ikke skjønt hvorfor. 

Hvordan kan jeg ha vært så blind?? 

Det verste er at jeg synes fortsatt dere overdriver og kanskje ikke helt forstår at det ikke er fullt så dramatisk. Men ja, jeg vet ikke. 

Jeg har aldri hatt så sterke følelser for en mann før som jeg har for han her og det er kanskje det som har fått meg til å godta ting som ikke er ok. 

Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Er dere samboere?

Anonymkode: 8efac...ba4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dere samboere?

Nei, men vi har snakket om å bli det snart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har aldri hatt så sterke følelser for en mann før som jeg har for han her og det er kanskje det som har fått meg til å godta ting som ikke er ok. 

Hvis han får deg til å føle deg mindre verdt, så kan det hende at du ubevisst føler at du er heldig som har fått en mann som er så mye bedre enn deg. (han er ikke bedre enn deg)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis han får deg til å føle deg mindre verdt, så kan det hende at du ubevisst føler at du er heldig som har fått en mann som er så mye bedre enn deg. (han er ikke bedre enn deg)

Han har hele tiden sagt at jeg er bedre enn han. At han ikke fortjener meg. Men jeg føler alltid at jeg lever på hans nåde. At hvis jeg starter en diskusjon eller reagerer på noe så er han på nippet til å gjøre det slutt. Derfor er det jeg som kryper for han hver gang for at han ikke skal gå.

• Hjerte 1
Skrevet

Så lenge du ikke har barn eller planlegger å få barn så kan du jo bare velge et sånt liv hvis det er det du vil.

Anonymkode: e2447...d10

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så lenge du ikke har barn eller planlegger å få barn så kan du jo bare velge et sånt liv hvis det er det du vil.

Anonymkode: e2447...d10

Hvis det dere forteller her er sant så er det klart jeg ikke vil ha det sånn her. Jeg har bare aldri sett det. Aldri tenkt at disse tingene ikke er greit. Han er jo snill mesteparten av tiden. Utrolig sjarmerende, fantastisk familie og stort nettverk. Har kjent i mange måneder at noe er galt, men jeg har ikke klart å sette fingeren på hva det er. 

Jeg har hele tiden tenkt at det er meg det er noe galt med. At jeg er for følsom og at dette bare var noe nytt. Selv om jeg aldri har opplevd å være det i andre forhold.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har hele tiden sagt at jeg er bedre enn han. At han ikke fortjener meg. Men jeg føler alltid at jeg lever på hans nåde. At hvis jeg starter en diskusjon eller reagerer på noe så er han på nippet til å gjøre det slutt. Derfor er det jeg som kryper for han hver gang for at han ikke skal gå.

Truer han med å gjøre det slutt, eller er det «bare» noe du tror han er på nippet til? 

Skrevet

Truer han med å gjøre det slutt, eller er det «bare» noe du tror han er på nippet til? 

Han sier det ikke direkte, men merker det på en måte. Han kan si ting som at kanskje vi ikke passer sammen, at vi er for forskjellige og div. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er glad for at du har fått en vekker her. Ingen kjæreste (eller andre forsåvidt) skal gjøre deg vondt. På noen måte. 

Dersom "problemet" faktisk var at du har ekstremt lav smerteterskel (det er det ikke) så skulle han jo bare akseptert det. Justert seg. Får du vondt av at han stryker deg over kinnet, ja da skal han ikke stryke seg over kinnet. Så enkelt er det. Du kan ikke akkurat endre smerteterskel. 

Men problemet er at han er voldelig og respektløs, så gå. 

Verken Hitler, Breivik eller Fritzl var slemme 24/7. 

Anonymkode: a3cab...d1c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Når man befinner seg midt oppi det, skjønner man ikke selv hvor ille det egentlig er, for alt sammen har jo en forklaring, og kanskje er det sånn som han sier at jeg er for dramatisk og altfor sensitiv, eller kanskje jeg misforsto og han mente det sikkert på tull, et cetera et cetera.... Og så finner man på tusen unnskyldninger for det som har skjedd, for det er altfor vanskelig å tenke at den personen man er glad i gjør en vondt.

Saken er at når man er sammen med et menneske som respekterer en, så opplever man ikke all denne forvirringen og alt dette tankekjøret og analyseringen av hva som skjedde og hva han egentlig mente med det han sa eller gjorde. Jeg har vært i to lignende forhold som det du beskriver, Ts, så jeg kjenner det utrolig godt igjen.

Sunne mennesker har samsvar mellom ord og handlinger, de er transparente og klarer som oftest å ta i mot kritikk på en konstruktiv måte. Denne mannen er det motsatte av alt dette! Når det ikke er samsvar mellom ord og handlinger, er det handlingene du må se på, for de viser hva han faktisk prioriterer.

Viser han deg i handling at han respekterer deg og dine grenser? Tar han hensyn til dine behov og viser han deg omsorg også når det går på tvers av hans egne behov? Det høres ikke sånn ut, dessverre.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er glad for at du har fått en vekker her. Ingen kjæreste (eller andre forsåvidt) skal gjøre deg vondt. På noen måte. 

Dersom "problemet" faktisk var at du har ekstremt lav smerteterskel (det er det ikke) så skulle han jo bare akseptert det. Justert seg. Får du vondt av at han stryker deg over kinnet, ja da skal han ikke stryke seg over kinnet. Så enkelt er det. Du kan ikke akkurat endre smerteterskel. 

Men problemet er at han er voldelig og respektløs, så gå. 

Verken Hitler, Breivik eller Fritzl var slemme 24/7. 

Anonymkode: a3cab...d1c

Jeg vet at jeg ikke har lav smerteterskel. Da må det ha kommet i senere tid 

Skrevet
Oslodamen skrev (3 minutter siden):

Når man befinner seg midt oppi det, skjønner man ikke selv hvor ille det egentlig er, for alt sammen har jo en forklaring, og kanskje er det sånn som han sier at jeg er for dramatisk og altfor sensitiv, eller kanskje jeg misforsto og han mente det sikkert på tull, et cetera et cetera.... Og så finner man på tusen unnskyldninger for det som har skjedd, for det er altfor vanskelig å tenke at den personen man er glad i gjør en vondt.

Saken er at når man er sammen med et menneske som respekterer en, så opplever man ikke all denne forvirringen og alt dette tankekjøret og analyseringen av hva som skjedde og hva han egentlig mente med det han sa eller gjorde. Jeg har vært i to lignende forhold som det du beskriver, Ts, så jeg kjenner det utrolig godt igjen.

Sunne mennesker har samsvar mellom ord og handlinger, de er transparente og klarer som oftest å ta i mot kritikk på en konstruktiv måte. Denne mannen er det motsatte av alt dette! Når det ikke er samsvar mellom ord og handlinger, er det handlingene du må se på, for de viser hva han faktisk prioriterer.

Viser han deg i handling at han respekterer deg og dine grenser? Tar han hensyn til dine behov og viser han deg omsorg også når det går på tvers av hans egne behov? Det høres ikke sånn ut, dessverre.

Du har helt rett. Jeg har aldri opplevd et så stort tankekjør og analysering av meg selv og div før. 

• Hjerte 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Han sier det ikke direkte, men merker det på en måte. Han kan si ting som at kanskje vi ikke passer sammen, at vi er for forskjellige og div. 

Jeg spurte fordi jeg tenkte på det som en mulig vei ut for deg. Altså han truer med å slå opp, og så stikker du før han skjønner hva som skjedde. 

For øvrig, det er en form for gaslighting å si sånne «småting» som får deg til å tvile på din egen dømmekraft. 

• Liker 3
Skrevet

En ting skal du være klar over. Alle forhold opplever dårlige dager. Om vi på en dårlig dag hadde startet en tråd om alt ved kjæresten som irriterte oss, så tror jeg nesten samtlige ville fått beskjed om røde flagg, psykisk vold, narsissisme og den klassiske "dump han". Uten at vi ser helheten.

Det kan godt hende at han kan skjerpe seg hvis du begynner å stole på deg selv og dine meninger og grenser, og sette foten ned. Sier han at du er for sensitiv, så si at det er ikke opp til han å avgjøre. Sier han at dere ikke passer sammen, så si at hvis han ikke respekterer deg, så er det mulig han har rett. Stå på ditt, og se hva som skjer. Kanskje får han en aha-opplevelse, kanskje han blir et monster. Ha tilbakemeldingene her i tråden i bakhodet når du ser reaksjonen hans. Men stol på deg selv og ikke dump han med mindre du innser at det er det riktige for deg. Og du skal IKKE godta dritt!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En ting skal du være klar over. Alle forhold opplever dårlige dager. Om vi på en dårlig dag hadde startet en tråd om alt ved kjæresten som irriterte oss, så tror jeg nesten samtlige ville fått beskjed om røde flagg, psykisk vold, narsissisme og den klassiske "dump han". Uten at vi ser helheten.

Det kan godt hende at han kan skjerpe seg hvis du begynner å stole på deg selv og dine meninger og grenser, og sette foten ned. Sier han at du er for sensitiv, så si at det er ikke opp til han å avgjøre. Sier han at dere ikke passer sammen, så si at hvis han ikke respekterer deg, så er det mulig han har rett. Stå på ditt, og se hva som skjer. Kanskje får han en aha-opplevelse, kanskje han blir et monster. Ha tilbakemeldingene her i tråden i bakhodet når du ser reaksjonen hans. Men stol på deg selv og ikke dump han med mindre du innser at det er det riktige for deg. Og du skal IKKE godta dritt!

Hadde jeg satt foten ned så hadde han dumpet meg. Det er jeg ikke i tvil om. Det er jo derfor jeg alltid ender opp med å si unnskyld, uten at jeg egentlig har gjort noe galt. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde jeg satt foten ned så hadde han dumpet meg. Det er jeg ikke i tvil om. Det er jo derfor jeg alltid ender opp med å si unnskyld, uten at jeg egentlig har gjort noe galt. 

Jeg satte foten ned i starten av forholdet. Da var han på vei til å gå. Han så det som klaging og da kom bare det fra han at han ikke er bra nok for meg og at han aldri vil være god nok for meg og for at han ikke skulle gå så endte jeg bare med å si unnskyld og at selvfølgelig var han god nok for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...