Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer ofte når han vil jeg skal ta på penisen hans f.eks. der jeg sier nei og kjemper imot, mens han prøver å tvinge hånden min den på den. 

Anonymkode: 5da7d...fc0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er sexen bra?

Anonymkode: 674d4...aea

Tja, han er ikke den beste i senga. Litt for rumpefiksert. Men aldri voldsom.

AnonymBruker
Skrevet

Men dette er ikke greit. Han synes gjerne det er gøy å lekeslåss og aksepterer ikke at du synes det er ubehagelig.

Han trenger ikke å slå knyttneven i deg eller skubbe deg ned en trapp for at du skal få grunn nok til å klage. Det er kvinner som blir skambanket ute i verden. Du har likevel lov til å synes at kjæresten din ikke er grei med deg. Han har gått over din grense. Og din grense betyr noe - den er viktig. Han får ikke bestemme hvor mye/lite du skal tåle.

Jeg sier ikke at han er en kvinnemishandler. Men han gjør ting du ikke synes er greit, og det SKAL han stoppe med!

Anonymkode: 27314...c54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så innmari oppgitt av damer som deg, TS. JO han gjør det med vilje. Eller mener du å si at han er psykisk utviklingshemmet? 

Anonymkode: e2447...d10

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, han er ikke den beste i senga. Litt for rumpefiksert. Men aldri voldsom.

Eller han er faktisk ganske dårlig i senga. Første gangen så lurte jeg på om han i det hele tatt hadde gjort det før, men han har jo vært gift og har barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skjer ofte når han vil jeg skal ta på penisen hans f.eks. der jeg sier nei og kjemper imot, mens han prøver å tvinge hånden min den på den. 

Det. Er. Vold.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nei, kanskje ikke. 

En gang var det så hardt at jeg tenkte nå knekker håndleddet mitt, men det var jo jeg som drog motsatt vei av han. Tenkte vel, at det var godt den ikke knakk for det kunne blitt vanskelig å forklare hos legevakten for jeg kunne jo aldri fortalt at det var han fordi han hadde jo aldri gjort det med vilje. 

Noen ganger når jeg kjemper imot når han blir voldsom og f.eks. setter knærne mot armene mine for å låse de så er det så rart, men hver gang så begynner jeg å le mens jeg sier nei, slipp og også mens jeg sier au. Men jeg synes jo ikke det er morsomt. Det er bare min reaksjon. Og tenker ofte at det kanskje er derfor han ikke forstår helt. 

Jeg må nok bare ta en prat med han om det. 

Jeg tenker at eksen hans snakker sant, og han lyver når han sier at hans eks er "voldelig og gærn". 

Ts, jeg begynner å tro at dette er et trolleinnlegg når du kommer med ny informasjon som dette, fordi ingen kan være så dumme å tro at dette er greit? Så må jeg minne meg selv på at joda, noen er såpass desperat etter kjærlighet at de vil godta absolutt alt.

Om dette ikke er et trolleinnlegg: kom deg vekk NÅ. Om du trenger ekstra overbevisning, ta kontakt med ekskona, forklar at du er i forhold med denne fyren men føler at ting ikke er som de skal, og spør hvorfor det ble slutt mellom henne og han. Om hun er snill, gir hu deg en forklaring, og da vil du kunne kjenne ham igjen i det. 

Men seriøst, dette er adferd menn gjør for å sjekke hvor mye du faktisk vil godta. Du har vist at du godtar veldig mye, så, han vil eskalere etterhvert. 

Anonymkode: 3dfa5...f15

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at eksen hans snakker sant, og han lyver når han sier at hans eks er "voldelig og gærn". 

Ts, jeg begynner å tro at dette er et trolleinnlegg når du kommer med ny informasjon som dette, fordi ingen kan være så dumme å tro at dette er greit? Så må jeg minne meg selv på at joda, noen er såpass desperat etter kjærlighet at de vil godta absolutt alt.

Om dette ikke er et trolleinnlegg: kom deg vekk NÅ. Om du trenger ekstra overbevisning, ta kontakt med ekskona, forklar at du er i forhold med denne fyren men føler at ting ikke er som de skal, og spør hvorfor det ble slutt mellom henne og han. Om hun er snill, gir hu deg en forklaring, og da vil du kunne kjenne ham igjen i det. 

Men seriøst, dette er adferd menn gjør for å sjekke hvor mye du faktisk vil godta. Du har vist at du godtar veldig mye, så, han vil eskalere etterhvert. 

Det er ikke tull 🤔😅 

Jeg var for mange år siden sammen med en som faktisk var voldelig og farlig når han ble full. Til og med andre mannfolk var redd han når det klikka for han i fylla. Da var jeg ikke i tvil i det hele tatt. Nå har det liksom ikke vært ondsinnet på den måten eller noe lignende han i det hele tatt. Det er bare så rart for meg å kalle det vold. 

Jeg vet ekskona var voldelig da et av barna har sagt det også, men kanskje var de like ille begge to? 

Det virker bare så uskyldig og jeg kan ikke se for meg at han vil bli verre eller begynne å gjør meg vondt i andre settinger enn dette. 

Han har kalt meg stygge ting helt ut av det blå også, men bare avfeid det som spøk eller sagt at det var bra ment. Stygge kvinne vitser og kommentarer i spøk som har såret meg gang på gang. Men det var jo ikke meg de handlet om i følge han. 

Kanskje han ikke er helt bra. 

Utad er han verdens snilleste og jeg ser jo helt klart en annen side når vi er alene. Mesteparten av tiden er han snill og grei og da er han fantastisk, men når han er kald så er det ubehagelig. 

Jeg er fryktelig dårlig på å lese mennesker og tenker ofte mest positivt om andre. Jeg vet jo også at jeg blir ganske blind av å være forelsket. 

Hadde dere møtt han så hadde dere fort tenkt at han er ekstremt snill og veldig sjarmerende. 

Jeg er bare forvirret nå. Jeg hadde ikke trodd at dette var svarene jeg skulle få på mitt spørsmål.

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke tull 🤔😅 

Jeg var for mange år siden sammen med en som faktisk var voldelig og farlig når han ble full. Til og med andre mannfolk var redd han når det klikka for han i fylla. Da var jeg ikke i tvil i det hele tatt. Nå har det liksom ikke vært ondsinnet på den måten eller noe lignende han i det hele tatt. Det er bare så rart for meg å kalle det vold. 

Jeg vet ekskona var voldelig da et av barna har sagt det også, men kanskje var de like ille begge to? 

Det virker bare så uskyldig og jeg kan ikke se for meg at han vil bli verre eller begynne å gjør meg vondt i andre settinger enn dette. 

Han har kalt meg stygge ting helt ut av det blå også, men bare avfeid det som spøk eller sagt at det var bra ment. Stygge kvinne vitser og kommentarer i spøk som har såret meg gang på gang. Men det var jo ikke meg de handlet om i følge han. 

Utad er han verdens snilleste og jeg ser jo helt klart en annen side når vi er alene. Mesteparten av tiden er han snill og grei og da er han fantastisk, men når han er kald så er det ubehagelig. 

Jeg er fryktelig dårlig på å lese mennesker og tenker ofte mest positivt om andre. Jeg vet jo også at jeg blir ganske blind av å være forelsket. 

Hadde dere møtt han så hadde dere fort tenkt at han er ekstremt snill og veldig sjarmerende. 

Jeg er bare forvirret nå. Jeg hadde ikke trodd at dette var svarene jeg skulle få på mitt spørsmål.

Ts

Det er vanlig at om man først har vært i et voldelig forhold, så er det stor sjanse for at neste forhold også er voldelig. Det er også helt normalt at eventuelt vold ikke kommer frem før etter 2 år, eller etter at man har flyttet sammen. Før da, så ser man kun små tegn som man kanskje dytter til siden fordi "han er så snill så". 

Hvordan var foreldrene dine sitt forhold? Man søker vanligvis partnere og forhold som man er vant til/har sett hos foreldre. Barn som vokser opp i dysfunksjonelle hjem, har mye større sjanse for å ende opp i giftige forhold selv. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er ikke tull 🤔😅 

Ts

Ingen er slemme hele tiden. Så det er ikke noe argument. At enkelte andre menn er enda slemmere er heller ikke noe argument.
Å tvinge deg til å ta på penisen hans og holde deg fast ER faktisk vold, det samme er å kalle deg stygge ting ut av det blå.

Den mannen jeg har vært gift med i 20 år har aldri kalt meg noe stygt eller holdt meg fast eller såret meg med «spøk» og «tull».

Men uansett. Han er hardhet, han sårer deg, han skremmer deg, han er dårlig i senga, han kaller deg stygge ting. Er dette egentlig et forhold du vil være i? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 11.59):

Hei!

Dette høres litt likt ut som jeg hadde det med min samboer. Det endte med at vi tok en prat om det, der jeg sa at jeg faktisk får vond og det er ubehagelig at han holder på sånn. Litt tulling er greit, men han må vite hvor grensen går. I hans tilfelle har han vokst opp uten søsken og jeg tror i den forbindelse at han sliter litt med å skjønne helt hvor grensen går. I mitt tilfelle valgte vi å ha et "safeword" som jeg kan si hvis han ikke skjønner grensen min selv etter et vanlig nei eller au. Da slutter han på et øyeblikk og skjønner at jeg ikke tuller.

Jeg tror de kanskje blir litt revet med i leken, men det skal jo ikke gå negativt ut over deg:) Vær tydelig på grensene dine og gi han en tydelig tilbakemelding hvis det ikke blir overhold.

Anonymkode: f0814...2f7

Altså... Når det går så langt at man faktisk må ha et safeword i dagliglivet med kjæresten sin... 😳

Anonymkode: feb71...1ec

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men herregud da menneske! Hvorfor finner du deg i det her?? For all del, bare bli hos ham hvis du trives med tvang og vold! Bare husk at dette er 100 % ditt eget valg!

Anonymkode: feb71...1ec

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å lure på om jeg ikke har peiling på hvordan en normal mann i et normalt forhold skal være 😅 

Jeg har nok vært ekstra tålmodig da jeg vet han er litt skadet fra tidligere forhold og tenkt at det blir bedre når han forstår hvordan det er å være med en snill dame. 

Jeg har hele denne tiden tenkt at jeg er problemet. For følsom og lettsåret, tåler for lite både fysisk og psykisk. Men jeg har aldri hatt det problemet i tidligere forhold. Kanskje det er han som er problemet?! Har ikke kjent meg selv igjen og disse følelsene har jeg ikke forstått hele denne tiden i forholdet med han. Det er akuratt som at jeg hele veien ikke har klart å helt sette fingeren på hva som er galt med meg eller han. 

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg begynner å lure på om jeg ikke har peiling på hvordan en normal mann i et normalt forhold skal være 😅 

Jeg har nok vært ekstra tålmodig da jeg vet han er litt skadet fra tidligere forhold og tenkt at det blir bedre når han forstår hvordan det er å være med en snill dame. 

Jeg har hele denne tiden tenkt at jeg er problemet. For følsom og lettsåret, tåler for lite både fysisk og psykisk. Men jeg har aldri hatt det problemet i tidligere forhold. Kanskje det er han som er problemet?! Har ikke kjent meg selv igjen og disse følelsene har jeg ikke forstått hele denne tiden i forholdet med han. Det er akuratt som at jeg hele veien ikke har klart å helt sette fingeren på hva som er galt med meg eller han. 

Ts

Det er definitivt han. 

Ditt problem er at du prøver å være alt for forståelsesfull, givende, og unnskylde uakseptabel adferd. 

På ungdomsspråk heter dette å være en "pick me" girl: noen som godtar alt fordi de ikke vil bli beskrevet som dramatisk, hysterisk, sensitiv eller noen av de typiske, kvinnelige stereotypene som blir brukt for å undergrave kvinners følelser.

Du har beskrevet han ganske godt nå, og det er ingen tvil om at han er problemet, og at ting bare vil bli verre. ALLE kan være snille/fremstå trivelige når de selv ønsker. En persons sanne ansikt kommer frem når de får høre "nei" eller generelt ikke får sin vei. 

Hvordan reagerer din kjære på "nei"? H Jordan reagerer han når du ikke går med på noe han ønsker? Dette er hans sanne jeg. Det er enkelt å være en god, sjarmerende person når alt går din vei. Det er verre når ting IKKE går din vei. 

Ja, du er naiv. Ja, du burde slå opp og kutte kontakt med ham. Nei, han kommer ikke til å ta det godt. Han kommer til å veksle mellom gråt og sinne (med stygge ord), når du slår opp. Han kommer ikke til å, bare la deg gå, så du må bestemme deg for hva du vil, og vær bestemt. Ikke svar på meldinger, ikke ta telefonen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du tåler ikke for lite. Tror det er ganske enstemmig at ingen av oss i tråden hadde godtatt dette heller. Selv om han var snill og grei mesteparten av tiden. Snille mennesker gjør ikke slemme ting av og til.

Anonymkode: 27314...c54

• Liker 3
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg må nok bare ta en prat med han om det. 

Nei.

Dropp praten. Bare gå. 

Anonymkode: 8efac...ba4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts

Problemet med slike mennesker er jo at det kommer gradevis, så det er ikke rart at han har greid å manipulere deg. Men det er det ham gjør han manipulerer og tuller med hode dit!

I begynnelsen synes jeg det var galle men tilleggsinformasjonen du kommer med gjør det jo mye være!!! Han holder deg fast og prøver å tvinge deg til å ta på penis, det er jo et overgrep. Helt absurd oppførsel fra noen som skal vær glad i deg. Videre sier han også sårende ting. Han høres veldig skummel ut, nettopp fordi han gradevis og systematisk prøver å bryte deg ned. Det kommer til å bli lit og lit grovere helt til det blir kjempe grovt!!! Men fordi han pusher grensene dine så gradevis blir det vanskelig for deg å forstå.

Det er ikke deg det er noe galle med, det er han! Håper du kan ta kontakt med et krisesenter eller noen andre som har erfaring med å hjelpe kvinner i voldelige forhold ❤️ de kan gi bedre hjelp en du får her på KG. Du fortjener så mye mye bedre en det her TS! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, beklager. Siterte feil innlegg.

Deres svar får det til å virke helt forferdelig det han gjør og det gjør meg litt forvirret. Nei, det er ikke moro når det gjør vondt, men så tenker jeg, er det virkelig så ille da?

Ts

JA - det er VIRKELIG SÅ ILLE. 

fordi  - som x-andre allerede har sagt - han respekterer ikke dine grenser. Han lytter ikke til deg. Han gjør som han vil, uavhengig av at du sier at dette liker du ikke. 

Jeg skjønner at du tenker "jamen, det er jo ikke vold, jamen han gjør jo ikke....., jamen......" Men han manipulerer. HANs ønske om å plage deg er viktigere for han enn at du har det bra. HAN er ikke villig til å endre seg - men skylder på at du ikke "tåler noe" = han kan fortsette som før, det er din skyld, Dette er manipulering.

Så kjære TS - NEI, dette er ikke greit. Om du ikke allerede har gjort det: Si fra til han - i klartekst når han ikke holder deg fast el - at du ikke finner deg i det. Han må faktisk slutte med det, fordi det plager deg. Det har du rett til å si - dette handler om dine grenser, ikke om han. IKKE la deg "overkjøre" av at han latterliggjør deg og dine følelser. 

Det er også et par andre varselstegn på at deres forhold ikke er helt sundt, at han er "kald" at han snakker dritt om eksen, at han slår i veggen når han blir sint. Men ta tak i dette med hvordan han behandler deg fysisk - stå opp for deg selv og gi beksjed om at dette godtar du ikke. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 17.08):

Nei.. det er når jeg prøver å komme meg unna eller få han til å slippe at jeg får vondt. Hadde jeg ikke kjempet imot så hadde det ikke gjort vondt, men jeg kjemper automatisk imot fordi jeg liker ikke når han holder armene mine fast. Jeg sier nei, men han slipper ikke før jeg sier au og han forstår at det gjør vondt. Da sier han at jeg ikke tåler noe, men han trener og er mye større og sterkere enn meg. Jeg har aldri hatt en samtale om det med han, men det skjer ganske ofte. 

Problemet er nok at andre han tuller med nok tåler det fysisk. Altså de er ca. like sterke som ham. Og han klarer ikke å justere ned styrken med deg.

Jeg kan tenke meg at tideligere dater/ kjærester av min mann har syntes han er voldsom, men han og jeg er ganske jevnstore og jevnsterke så det er nesten vanskelig for ham å skade meg. 

Anonymkode: 35088...0d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

🤔

Han er skilt og vi har bare vært sammen i 1,5 år. Vet ekskona har gått rundt og sagt stygge ting om han, men jeg vet ikke hva hun har sagt. Bare at det er beskyldninger. Kan jeg forvente at det blir mer og verre eller er jeg bare naiv som tenker at han er snill?

det ligger sikkert noe i de beskyldningene. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...