AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 Kjæresten min klager hele tiden på at jeg tåler så lite fordi jeg får vondt. Han er aldri hardhendt for å gjøre meg vondt eller for å være slem. Han holder meg fast og tuller mye men jeg får vondt og sier au, da klager han hele veien på at jeg ikke tåler noen ting. Jeg har vært i en del forhold, men aldri måtta si ifra at jeg får vondt så har aldri følt før at jeg tåler lite. Han synes det er et problem, men jeg ser ikke vitsen med at han skal holde meg fast og sånt når jeg får vondt. Selv om det er mens han tuller og liksom skal kose med meg og sånt. Virker jo som at eksene hans har tålt mer siden jeg bare klager. Er det jeg som tåler for lite? Anonymkode: 5da7d...fc0 7
Oslodamen Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Nei, det er han som mangler respekt for deg. Se for deg at du holdt ham fast og han sa au, jeg får vondt, slipp meg, ville du da ha fortsatt med å holde ham fast? Og ville du blitt irritert og sagt at han tålte for lite? Folk tåler jo bare det de tåler. Han respekterer ikke grensene dine og det er ikke ok. 21 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 Mannen min er veldig kilen, det er helt selvsagt at jeg tilpasser meg hans grenser og passer på å ikke berøre han på måter han synes kiler. Om jeg kommer til å kile han når vi koser er det selvsagt at jeg lytter til han og endrer hvor eller hvordan jeg berører han. Like selvsagt bør det være at mannen din lytter til og endrer hvordan han berører deg. Anonymkode: 3d2cf...472 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Bytt kjæreste. Anonymkode: 8efac...ba4 7 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Han respekterer ikke dine grenser, jeg syns heller ikke det er gøy hvis noen f.eks holder meg fast da jeg får panikk av det. Min mann respekterer meg og hverken holder meg fast for å tulle eller noe annet. Man må respektere andre mennesker og deres grenser. Anonymkode: e55fe...731 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Alle er forskjellige og har ulik smertegrensen. Det må han akseptere. Det virker som om han ikke gjør det. Skjelden jeg anbefaler at folk å gå.... men gå ifra han. Anonymkode: 6de17...60b 1
Pippi Lotta Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 Har du spurt han om hvorfor han har et behov for å gjøre ting du synes er vonde? Han høres veldig merkelig ut, om han brur seg om deg burde han greie å ikke skade deg. 10 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #9 Skrevet 8. august 2023 Støtter meg på de som sier han ikke respekterer grensene dine. Jeg er f.eks grusomt kilen i nakken, type jeg får panikk om noen kiler meg der, ikke morsomt i det hele tatt. Har nesten brukket nesa på noen som syntes dette var forferdelig gøy, vedkommende syntes ikke det var gøy når neseblodet rant. Om kjæresten min hadde kilt meg der med vilje, vel vitende om at det er grusomt for meg, så hadde det vært dealbreaker. Man skal respektere grensene til hverandre. Anonymkode: 3dbb8...a94 4
Gjest ufiltrert Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 Han har ett sadistiskt misbruksbehov som han forsøker å saaaakte men sikkert gjøre "ok".
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Hei! Dette høres litt likt ut som jeg hadde det med min samboer. Det endte med at vi tok en prat om det, der jeg sa at jeg faktisk får vond og det er ubehagelig at han holder på sånn. Litt tulling er greit, men han må vite hvor grensen går. I hans tilfelle har han vokst opp uten søsken og jeg tror i den forbindelse at han sliter litt med å skjønne helt hvor grensen går. I mitt tilfelle valgte vi å ha et "safeword" som jeg kan si hvis han ikke skjønner grensen min selv etter et vanlig nei eller au. Da slutter han på et øyeblikk og skjønner at jeg ikke tuller. Jeg tror de kanskje blir litt revet med i leken, men det skal jo ikke gå negativt ut over deg:) Vær tydelig på grensene dine og gi han en tydelig tilbakemelding hvis det ikke blir overhold. Anonymkode: f0814...2f7 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Det kan være at han selv ikke kjenner at han bruker for mye makt? Noen ganger så hadde det vært godt med massasje på skuldrene. De gangene jeg har spurt om samboer kan massere meg, så blir det som regel alltid en ubehagelig massasje. Han masserer altfor hardt. Jeg kan måtte si ifra mange ganger om at han må ikke ta så hardt i, og han protesterer og hevder at det ikke er hardt i hele tatt. Jeg vet at han ikke gjør det for å gjøre meg vondt, så jeg mistenker rett og slett at han ikke klarer å kjenne egen styrke. At han tar hardere enn han tror, uten at han selv klarer å kjenne det. Det har vært sånn i alle år 😅 Så ikke så ofte at jeg ber om massasje, da han ikke klarer dette. Anonymkode: a65e4...004
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 Første gang var det ikke slemt. Da var han ikke klar over smerteterskelen din. Men etter at du sa i fra, så påfører han deg faktisk smerte med vilje og klager over at du ikke tåler volden hans. Anonymkode: 27314...c54 4 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #14 Skrevet 8. august 2023 Selvfølgelig er det ikke du som skal innrette deg etter hans måte å tøyse på, når han gjør at du får vondt!!! Si ifra på en skikkelig måte. Enten slutter han fordi han ikke vil deg noe vondt. Eller så bør du avslutte forholdet. Anonymkode: b6882...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #15 Skrevet 8. august 2023 Du skjønner vel at han gjør deg vondt med vilje, håper jeg? Anonymkode: e2447...d10 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 Motelvibes skrev (4 timer siden): Det er sånn de begynner. Løp. Anonymkode: e5ce6...0c8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #17 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skjønner vel at han gjør deg vondt med vilje, håper jeg? Anonymkode: e2447...d10 Nei.. det er når jeg prøver å komme meg unna eller få han til å slippe at jeg får vondt. Hadde jeg ikke kjempet imot så hadde det ikke gjort vondt, men jeg kjemper automatisk imot fordi jeg liker ikke når han holder armene mine fast. Jeg sier nei, men han slipper ikke før jeg sier au og han forstår at det gjør vondt. Da sier han at jeg ikke tåler noe, men han trener og er mye større og sterkere enn meg. Jeg har aldri hatt en samtale om det med han, men det skjer ganske ofte. Anonymkode: 5da7d...fc0
Oslodamen Skrevet 9. august 2023 #18 Skrevet 9. august 2023 Det der er ikke noe morsomt, og personlig hadde jeg fått litt panikk av sånt. Man tuller ikke med å holde folk fast på den måten når de ikke vil. Han høres ikke bare respektløs ut, men også sadistisk. Eventuelt at han er så umoden at han ikke har utviklet ordentlig empati ennå. Hvor gamle er dere? Er han respektfull og snill og godtar grensene dine ellers? Eller er dette del av et større mønster? 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #19 Skrevet 9. august 2023 Det er vold å holde folk fast mot din vilje! Selv om den fysiske smerten kommer når du prøver å komme deg løs, så er det han som påfører deg smerten. Tenk deg at du blir voldtatt. Du får vondt. Og så får du beskjed om at det er din egen feil, fordi du hadde ikke blitt skadet hvis du ikke strittet i mot! Litt voldsom sammenligning men... Det er vold bare å holde noen fast Anonymkode: 27314...c54 5
Elle Melle Skrevet 9. august 2023 #20 Skrevet 9. august 2023 (endret) Planlegger han å gjøre det samme med barna sine når han får noen? Holde dem fast når de ikke liker det og skylde på dem når de får vondt av å forsøke å komme seg løs? Og så fortelle dem hvor lite de tåler? Da ville jeg ikke fått noen barn med han her. Om det bare er kjæresten sin han gjør sånn med, sier det i grunnen en hel del om ham uansett. Hvis han ikke skjønner ord og sånn (fordi han ikke er interessert i å forstå virker det som) ville jeg vurdert å gå over til fysisk tilbakemelding. Bit så hardt du klarer hver gang han holder deg fast. Tipper det ikke tar med enn to ganger for han skjønner tegningen. For da er det ikke like "gøy" lenger. Og du fratar ham muligheten til å være uberørt av det hele. Endret 9. august 2023 av Elle Melle 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå