Bella50 Skrevet 8. august 2023 #1 Skrevet 8. august 2023 At menstruasjonen blir uregelmessig var jeg forberedt på. Jeg er tross alt 53 år. Men at menstruasjonsperioden blir lengre var jeg ikke forberedt på. Er for øyeblikket på dag 13. Er det andre voksne damer som fikk langvarige blødninger, og kan fortelle meg litt om sin erfaring.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #2 Skrevet 8. august 2023 Jeg hadde min siste mens da jeg var 53 år. Hos meg kom det og gikk i hytt og vær og var kraftige blødninger. Det er ikke usannsynlig at dette kan være din siste blødning. Den siste varte mye lenger enn vanlig. 13 dager er lenge så det kan være på sin plass og snakke med lege hvor lenge du bør se det an, som de alltid sier. De siste årene hadde jeg blødning fra 3 dager til 10 dager for så og stoppe i 3-4 måneder så kom det i normal syklus så plutselig ble det bare tull. Jeg har endometriose så kraftige blødninger var ikke unormalt hos meg, men siste årene var det ille. Brukte opptil 4 nattbind om gangen. Hvis du ikke føler deg bra så bør du kontakte legen uansett. Anonymkode: 1c0c1...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Hadde min siste, og svært voldsomme, mens da jeg var 50. Etter det har jeg ikke blødd en dråpe, nå er jeg snart 54 Mange ulemper med overgangsalder, men den største fordelen er i hvert fall å slippe mens og menssmerter! Anonymkode: d82d0...8ce 1
Bella50 Skrevet 8. august 2023 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde min siste mens da jeg var 53 år. Hos meg kom det og gikk i hytt og vær og var kraftige blødninger. Det er ikke usannsynlig at dette kan være din siste blødning. Den siste varte mye lenger enn vanlig. 13 dager er lenge så det kan være på sin plass og snakke med lege hvor lenge du bør se det an, som de alltid sier. De siste årene hadde jeg blødning fra 3 dager til 10 dager for så og stoppe i 3-4 måneder så kom det i normal syklus så plutselig ble det bare tull. Jeg har endometriose så kraftige blødninger var ikke unormalt hos meg, men siste årene var det ille. Brukte opptil 4 nattbind om gangen. Hvis du ikke føler deg bra så bør du kontakte legen uansett. Anonymkode: 1c0c1...5b0 Takk for svar. Mensen har kommet og gått som den vil siste året. Borte et par måneder. Så menstrasjon i 2 dager. Borte 2 måneder. For så å komme regelmessig. Dette har jeg følt var helt normalt med tanke på alderen. Jeg føler meg helt fin. Og har ikke behov for legehjelp. Man leser om hetetokter og slikt. Men langvarig menstruasjon har jeg ikke hørt om før. Fint å få høre andres erfaringer.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Er en del som opplever menstruasjonsforstyrrelser etter koronavaksinen, om det kan være en forklaring? Anonymkode: bbb1d...ec6
Bella50 Skrevet 8. august 2023 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde min siste, og svært voldsomme, mens da jeg var 50. Etter det har jeg ikke blødd en dråpe, nå er jeg snart 54 Mange ulemper med overgangsalder, men den største fordelen er i hvert fall å slippe mens og menssmerter! Anonymkode: d82d0...8ce Hadde du langvarig menstruasjon eller kraftig menstruasjon på slutten? Eller kanskje begge deler? Fint å høre andres erfaringer. Jeg burde nok satt meg litt inn i det tidligere. Men jeg har ikke hatt noen problem, og da tenker jeg ikke på det heller, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Jeg fossblødde i 1,5 mnd. Helt grusomt. Anonymkode: 53813...317
Bella50 Skrevet 8. august 2023 Forfatter #8 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er en del som opplever menstruasjonsforstyrrelser etter koronavaksinen, om det kan være en forklaring? Anonymkode: bbb1d...ec6 Nei, dette er nok overgangsalder.
Bella50 Skrevet 8. august 2023 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg fossblødde i 1,5 mnd. Helt grusomt. Anonymkode: 53813...317 Såpass. 😱 Det var lenge. Var det siste menstruasjon? Eller hadde du flere lange menstruasjoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå