Gå til innhold

Vifte i koketopp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest takinova

De tar stor plass i underskapet. Skal dere ha utluft eller kullfilter?

Noen som bruker mye høye kokekar syns de sliter litt med å få lukta bort(fårikål, pinnekjøtt o.l.). 

Det ser lekkert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker bra men har ikke prøvd fårikål og pinnekjøtt ennå, spent når de store kjelene kommer på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du har mulighet vil jeg heller anbefale helintegrert takvifte, de går i ett med taket. Og motor og alt legges på loft eller i tak, så de stjeler ingen plass. Vi må åpne og rense mulig annenhvert år, og det legger seg ikke fett og slik på kanter på kjøkkenet. 

Og legg penger i det, rimelige varianter av disse løsningene fungerer ikke godt nok. 

Anonymkode: e921e...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
takinova skrev (27 minutter siden):

De tar stor plass i underskapet. Skal dere ha utluft eller kullfilter?

Noen som bruker mye høye kokekar syns de sliter litt med å få lukta bort(fårikål, pinnekjøtt o.l.). 

Det ser lekkert ut.

Utluft. stor plass i underskap tenker jeg er et greit offer for å slippe stor stygg vifte, men trenger jo en vifte som funker på Fårikål også ja😅

Anonymkode: 09809...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Om du har mulighet vil jeg heller anbefale helintegrert takvifte, de går i ett med taket. Og motor og alt legges på loft eller i tak, så de stjeler ingen plass. Vi må åpne og rense mulig annenhvert år, og det legger seg ikke fett og slik på kanter på kjøkkenet. 

Og legg penger i det, rimelige varianter av disse løsningene fungerer ikke godt nok. 

Anonymkode: e921e...373

Det har vi dessverre ikke mulighet til. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Enmanelskeråhate skrev (28 minutter siden):

Funker bra men har ikke prøvd fårikål og pinnekjøtt ennå, spent når de store kjelene kommer på

Hvordan er lydnivået? Hvordan er de å vaske? Ser for meg at riskorn etc. fort detter oppi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir mye griseri nedi skapet under, men fungerer greit.

Anonymkode: a95fc...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har - fra Eico - https://www.elkjop.no/product/outlet/eico-induksjonstoppventilator-eico4988-integrert/313451

Har fått den installert i 2019, da vi bygde nytt kjøkken. Har bare gode ting å si om den. Man sparer plass på taket, vi plasserte platetopp foran vindu f.eks, da vi ikke trengte takvifte. Den funker så mye bedre enn takvifte på å fjerne matlukt og os. Vår vifte går rett ut, så tar ikke så mye plass, bare en skuff under. Og man slipper å slå panna i vifteskjerm. 

Vi har hørt fra kjøkkenløsninger, at de fleste som nå kjøper nye kjøkken, velger vifte i platetopp. Jeg synes det sier litt. Dette har blitt den nye "vanlige" viften. 

Vi har prøvd både fårikål og pinnekjøtt 😅 Og også å suge os fra airfryer. Det siste er ganske utfordrende, men funker det også. :) 

Anonymkode: f4e85...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være forskjellige løsninger sikkert, men vår vifte har sånn "skål" som tas ut og kan vaskes i vaskemaskinen, så rennhold er virkelig enkelt. Mye enklere enn takvifter vi hadde tidligere, kan ikke sammenliknes.

Anonymkode: f4e85...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan er lydnivået? Hvordan er de å vaske? Ser for meg at riskorn etc. fort detter oppi? 

Superenkelt renhold med en liten greie som man bare trekker opp fra midten, bråker ikke mer enn vanlig avtrekk og absolutt ingen ting på undersiden av den vi har verken oppsamler eller søl

Siemens vi har da, sikkert en del billigere merker med ymse løsninger og støy;)

utluft og 2 skuffer under, den øverste er grunnere og lavere men funker fint til masse kjøkkenredskap, nederste er stor med plass til kjeler

Endret av Enmanelskeråhate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...