Gå til innhold

Er det vanlig å skrike så masse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 10 dager gamle datter er en skikkelig "terrorist" om natten. Hun starter en intens sutring og skriking i 3-tiden om natten og holder det gående fram til 6-tiden... Hun er en engel om dagen, men når natta kommer blir hun helt lys våken og sutrete.Begynner å bli litt frustrert og mannen min mener dette må være kolikk. Hva tror dere? Noen med erfaringer med kolikkbarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, bare 10 dager etter fødselen er nok litt tidlig å fastslå at et barn har kolikk. Men mest sannsynlig er det noe som plager den lille med magen. Vi har to barn og begge har skreket en del etter fødselen, og det går over. Er det kolikk blir det ganske intense 3 måneder for dere før det dabber av...

Pass på at babyen får rapet etter maten og hvis du ammer bør du prøve å holde deg unna alt som kan lage luft i en liten babymage bl.a. løk, erter, kål, brus, melk, osv. Les litt mer om dette på mer typiske babysider. Antagelig reagerer babyen også litt på noe du spiser.

Skrevet

Jeg har hatt 2 kolikkbarn. Første gangen visste vi ikke at det var kolikk før hun var 10 uker. :frustrert: Fikk tips om kiropraktor av et vennepar, og det hjalp! Hadde 3 timer på en uke, og babyen var helt fin.

Denne gangen var jeg klar over dette, men koblet ikke skrikingen til kolikk før hun var 3 uker. Kiropraktortimer ble bestilt og babyen ble helt fin. Vi betalte 450,- for første timen og 300,- for de neste. Men det er verdt HVER KRONE!

Om babyen din skriker 3 timer eller mer, 3 dager i uken eller mer, da er det kolikk. Du kan også merke det på babyen når den skriker. Det er umulig å trøste, bena trekkes enten opp mot magen eller bøyes bakover som i en bue. Mine gråt til de var lilla i ansiktet og nesten glemte å puste. (Det føltes sånn for mamma, i alle fall.)

Jeg forsøkte helsestasjonens råd også. Ammete og Minifom. Kutte ut melkeprodukter. Ingenting hjalp, så jeg stoler ikke helt på dem. :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...