AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Vet det var en tråd om dette med gode svar men finner den ikke igjen. Er det sånn at jeg må si ifra til Nav at jeg skal reise en uke innenfor EU? Anonymkode: 6e93e...0c7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Ikke med mindre det hindrer avtalt behandling. Avlyser du f.eks. psykolog må du si fra, ellers har du rett på ferie. Anonymkode: 06767...791
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke med mindre det hindrer avtalt behandling. Avlyser du f.eks. psykolog må du si fra, ellers har du rett på ferie. Anonymkode: 06767...791 Dette er nok litt feil. Fravær når du har ferie Ferie når du mottar AAP betyr at du tar fri fra aktiviteter du har avtalt med oss tar fri og ikke ønsker å være tilgjengelig for oss i en periode reiser bort i Norge og/eller til utlandet og ikke ønsker å være tilgjengelig for NAV i en periode I disse tilfellene kan du beholde AAP selv om du tar fri eller skal reise bort: Du har avklart med oss at aktiviteter eller annen oppfølging fra oss ikke er aktuelt for deg i perioden. Friperioder hvor det ikke er aktuelt med tiltak – for eksempel jul og påske. I slike perioder skal du ikke føre fravær på meldekortet, og du vil få utbetalt AAP som normalt." https://www.nav.no/feriepenger#aap Til ts tenker du på denne tråden? Limer også inn et godt svar til noen andre i den tråden "Ja, du må søke på forhånd når du skal reise utenfor EU/EØS. Jeg er på AAP og har gjort dette flere ganger. Skjemaet deres er veldig enkelt. Du legger bare inn datoer, hvilket land du skal til, og krysser av for at reisen ikke er i konflikt med avtalt aktivitet. Du kan beholde AAP i inntil 4 uker per kalenderår mens du oppholder deg utenfor EU/EØS. Min veileder har alltid svart raskt på søknaden. Prøvde å linke til skjemaet, men det krever innlogging. Du finner det enkelt om du googler det. Du skal ikke krysse av for ferie på meldekortet mens du er borte, da får du ikke noen utbetaling for denne perioden. Synd at det er så mange her som gir feile svar på dette (har sett det i flere tråder tidligere og). Riktig informasjon finner man lett på NAV sine nettsider." Anonymkode: fbd98...e18
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 Den tråden det linkes til over, gjaldt reise utenfor EU. TS, du spør om reise innenfor EU. Da er det andre regler, men forskjellen er i grunn at du da ikke behøver å søke. Som andre har svart, du behøver ikke varsle NAV om reisen din ikke kommer i konflikt med avtalt aktivitet, og du er tilgjengelig for NAV. Anonymkode: 91bbd...700
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Så lenge du ikke har behandlinger eller avtaler så er det bare å reise. Hadde telefonene med psykolog i syden. Anonymkode: 02fc8...c35
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Jeg gav ikke noe beskjed til NAV ifør jeg reiste innenfor Norge/EU. Men jeg visste jo at jeg ikke hadde noen aktiviteter i perioden, og jeg var jo tilgjengelig på telefon/mail hele tiden hvis NAV skulle ønske å ta kontakt med meg. Svarte nei på meldekortet om ferie. Anonymkode: d62bf...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå