Gå til innhold

Kattunge-pass, innafor??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal adoptere en kattunge og skal hente henne 10. aug, men situasjonen min ut august er litt kaotisk, og det passer mye bedre for meg å ha henne fra og med september. Tror dere det blir stressende for kattungen å ha et midlertidig hjem nå, så evt kattepass hos en venn ut august, og så et nytt hjem (meg) fra september? 

Anonymkode: f5d98...453

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja, det blir stress for det stakkars dyret. 

Anonymkode: 227b4...3a4

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er bedre at kattungen blir hos mora enn å måtte bytte hjem på den måten. Det er unødvendig stress og gir katten utrygghet.

Du visste kattungen kom den 10.august, men har ikke tilpasset deg det. Hvorfor få deg dyr når du har en så  'kaotisk' (din beskrivelse) situasjon

Anonymkode: d0102...513

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bedre at kattungen blir hos mora enn å måtte bytte hjem på den måten. Det er unødvendig stress og gir katten utrygghet.

Du visste kattungen kom den 10.august, men har ikke tilpasset deg det. Hvorfor få deg dyr når du har en så  'kaotisk' (din beskrivelse) situasjon

Det er umulig å tilpasse situasjonen sånn den er nå, men takk for svar 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg skal adoptere en kattunge og skal hente henne 10. aug, men situasjonen min ut august er litt kaotisk, og det passer mye bedre for meg å ha henne fra og med september. Tror dere det blir stressende for kattungen å ha et midlertidig hjem nå, så evt kattepass hos en venn ut august, og så et nytt hjem (meg) fra september? 

Da får du la noen andre adoptere den og så venter du til det passer inn i ditt liv å ta vare på et annet levende vesen.

Anonymkode: 3c603...f19

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjør du bare ikke!! En liten kattunge som tas bort fra moren og skal inn i nytt hjem, er svært sårbar. Mange pleier å ordne seg fri den første tiden, for å være mest mulig hjemme med kattungen i staten, sånn at den blir trygg hos sin nye eier og i sitt nye hjem. Om du setter kattungen bort til en annen de første ukene, påfører du den mye stress og usikkerhet som kan følge den resten av livet. Vær så snill, ikke gjør dette!

Anonymkode: 6ee58...708

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Å herre så dramatiske dere er

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du vet vi er så dramatiske, hvorfor spør du på forumet? Jeg spør meg selv om du er moden nok til å ha en katt når du ikke forstår at du ikke kan stue vekk en liten kattunge i noen måneder fordi det passer deg, også røske opp livet dens når det passer deg. 

Anonymkode: 41f02...b69

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er umulig å tilpasse situasjonen sånn den er nå, men takk for svar 

da avbestiller du kattungen.

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Adopterte nylig kattunge og droppa å reise på tur i år pga det, en kattunge trenger ro og stabilitet. Vent til september. 

Anonymkode: 6f7d6...767

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, ha ha det er så jævlig underholding. Trollmødre hele gjengen 😄 En hårete dum dott som bare går rundt der.

Anonymkode: 3af02...e8f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du vet vi er så dramatiske, hvorfor spør du på forumet? Jeg spør meg selv om du er moden nok til å ha en katt når du ikke forstår at du ikke kan stue vekk en liten kattunge i noen måneder fordi det passer deg, også røske opp livet dens når det passer deg. 

Anonymkode: 41f02...b69

Altså spør jo fordi jeg vil det beste for katten, og fordi jeg vil høre fra noen som vet bedre enn meg. Derfor skal jeg jo selvfølgelig høre på rådene deres. Synes bare måten dere responderte var som om jeg allerede hadde torturert en katt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skjønner at du ikke er klar for å ta vare på et dyr! Du skjønner ikke hva en liten kattunge trenger. Vær så snill å voks opp selv først, før du tar til deg et dyr..

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, ha ha det er så jævlig underholding. Trollmødre hele gjengen 😄 En hårete dum dott som bare går rundt der.

Anonymkode: 3af02...e8f

Er du fem år?? 

• Liker 3
Skrevet

Det kan ødelegge mye for kattungen om du gjør det. Du risikerer å få en katt som har atferdsvansker:/  det er ikke noe særlig:/

Ville heller spurt de som har kattemoren om de kan ha katten til du kan ta imot eller vente med å få katt til det passer bedre ☺️

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok dere… visste ikke at å stille et spørsmål fordi jeg BRYR meg og vil det beste for katten skulle tolkes som at jeg er totalt umoden. Jeg skal selvfølgelig følge det dere sier, er jo derfor jeg spør!😊 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ok dere… visste ikke at å stille et spørsmål fordi jeg BRYR meg og vil det beste for katten skulle tolkes som at jeg er totalt umoden. Jeg skal selvfølgelig følge det dere sier, er jo derfor jeg spør!😊 

Godt å høre💙 Du skrev at vi var så dramatiske, så det virket ikke som du skjønte det som ble skrevet. Men nå ble jeg glad for at du velger å ta imot rådene🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vi henter hjem en kattunge trenger den ro og trygghet i sitt nye hjem. I den grad at jeg og mannen har sørget for å være mest mulig hjemme med å sjonglere hjemmekontor, og droppe andre avtaler en periode. Det går minst 1-2 uker før vi begge er borte mer enn 7-8 timer sammenhengende. Eller til katten er godt etablert med de andre kattene, og finner selskap i de. 

Anonymkode: 4d02d...0bf

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke kattungen bli hos moren til du kan hente den?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (15 minutter siden):

Hvorfor kan ikke kattungen bli hos moren til du kan hente den?

Det er sikkert en gatemix, og de skal jo helst kastes ut på 12-ukers-dagen.

Anonymkode: c419b...28e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...