Gjest clu9 Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Har mistet fullstendig tiltro til politikere etter sommerens fadeser. De er inhabile og kriminelle. Vi har vel bare sett toppen av isberget, siden de nå skal undersøke inhabilitets-problematikken tilbake i tid. Greit nok at det " bare" er kommunevalg, men det er vel stort sett samme ulla. Spekulere og tuske til seg det de kan. Er så drittlei av kriminelle, griske og uærlige politikere. Enda verre er at de blir jo alltid sittende med millionlønn selv om de går av som statsråd eller partileder. I andre vanlige jobber så hadde de fleste fått sparken. Nei, kommer ikke til å stemme, har faktisk bedre ting å bruke tiden på.
Gjest Karoline___ Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Helt greit å ikke være enig med noen partier eller politikere. Vil likevel anbefale å stemme blankt. Du støtter vel demokrati på generell basis vil jeg tro.
Fotgjenger Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 Ok. Det står du heldigvis helt fritt til 3
aksase Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Politikerne er vel et gjennomsnitt av befolkningen, tenker jeg. Er vel ikke noe bedre eller verre enn de som bare tenker på seg selv og egen økonomi mens de stemmer blått. Skal menneskeheten fortsatt ha en fremtid her på kloden, må vi samarbeide, og bidra. All sammen. Da funker det ikke å tenke bare på hva som er ditt eget beste. Vi må løfte blikket og tenke på hva som er bra for jorda og hele jordas befolkning, nå og om 500 år. Om vi fortsetter som nå, kommer våre oldebarn og tippoldebarn, om det blir noen, til å forbanne oss for at vi ikke tok ansvar. 8
Valentin Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 Du vet forskjellen på kommunevalg og stortingsvalg? 12 3
K.B. Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 clu9 skrev (8 minutter siden): Har mistet fullstendig tiltro til politikere etter sommerens fadeser. De er inhabile og kriminelle. Vi har vel bare sett toppen av isberget, siden de nå skal undersøke inhabilitets-problematikken tilbake i tid. Greit nok at det " bare" er kommunevalg, men det er vel stort sett samme ulla. Spekulere og tuske til seg det de kan. Er så drittlei av kriminelle, griske og uærlige politikere. Enda verre er at de blir jo alltid sittende med millionlønn selv om de går av som statsråd eller partileder. I andre vanlige jobber så hadde de fleste fått sparken. Nei, kommer ikke til å stemme, har faktisk bedre ting å bruke tiden på. Å ikke stemme er også en stemme, du har bare enda mindre ide om dine verdier vil bli hørt, så kort sagt, lav valgdeltagelse er dårlig for demokratiet. Trump har f.eks aktivt forsøkt å påvirke valgresultat nettopp gjennom å prøve å skape lav valgdeltagelse. Har vi en del ubrukelige politikere og vi er i ferd med å få en klasse som aldri har hatt en virkelig jobb, absolutt, men også det kan kun løses ved å stemme. Du må se forbi enkeltpersoner og hendelser og se de store linjene. Hva slags samfunn vil DU ha? 8
Capazitet Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 Ta ein valgomat og sjå kven du er nærmast av partia. Og husk at ingen parti eller politikar er perfekt. 5
Gjest clu9 Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 Valentin skrev (42 minutter siden): Du vet forskjellen på kommunevalg og stortingsvalg? Ja selvfølgelig vet jeg forskjellen på det. Vet du? Jeg snakker om politikere generelt, forsto du ikke det? Samme ulla, selv om det "bare" er kommunevalg står det i innlegget. Les det en gang til.
CAPS LOCK Skrevet 7. august 2023 #10 Skrevet 7. august 2023 Karoline___ skrev (1 time siden): Vil likevel anbefale å stemme blankt. Hva er poenget med å stemme blankt? 3
Intervence Skrevet 7. august 2023 #12 Skrevet 7. august 2023 (endret) 10 minutter siden, cisco1 said: INP og frp FrP ja? Hva fikk de til iløpet av 8 år? Tillate SegWay? Utenom all den kritikken de førte mot de som var på NAV? Og ikke minst kutte ned på skatten noe som førte til mindre penger til staten noe som gjorde det enklere å kutte ned på velferden? Nei takk. Mer handlingslammet parti skal man lete lenge etter. Må si meg enig med deg, TS. Har også bestemt meg for å ikke stemme. Hvorfor skal man stemme blankt? Det viser at man er tydelig kritisk til nåværende systemet. Når Hellas kollapset så droppet halvparten av å stemme noe som var tydelig protest til all løgnen som ble fortalt noe som ga hele verden tydelig tegn på misnøye til systemet deres. Hvorfor skal vi gi "støtte" til noe vi er misfornøyd med? Det gir ikke noe mening. Vi er drit lei av å se politikere som er kriminelle... vi "folk-flest" ville ha gått inn i fengsel for, men slipper unna med bare gi politikerne "en finger, eller kritikk"? Hadde vi folk-flest svindlet til oss 100-600,000,- så kunne vi ikke ha betalt tilbake å sluppet løs. Vi skal kunne alle lover og regler? Vi hadde havnet i fengsel. Hvorfor skal politikere få slippe fengsel når de gjør det samme? Dette her er igjen en sak der hvor de kun får en smekk på fingern, og må mest sannsynligvis betale inn igjen det som er blitt tjent. De slipper unna med fengsel. Møkk lei av korrupsjonen mellom Statsforvalter og politikere. Endret 7. august 2023 av Intervence 3
Fru Uperfekt Skrevet 7. august 2023 #13 Skrevet 7. august 2023 clu9 skrev (1 time siden): Har mistet fullstendig tiltro til politikere etter sommerens fadeser. De er inhabile og kriminelle. Vi har vel bare sett toppen av isberget, siden de nå skal undersøke inhabilitets-problematikken tilbake i tid. Greit nok at det " bare" er kommunevalg, men det er vel stort sett samme ulla. Spekulere og tuske til seg det de kan. Er så drittlei av kriminelle, griske og uærlige politikere. Enda verre er at de blir jo alltid sittende med millionlønn selv om de går av som statsråd eller partileder. I andre vanlige jobber så hadde de fleste fått sparken. Nei, kommer ikke til å stemme, har faktisk bedre ting å bruke tiden på. Å ikke stemme er en dårlig protest, stem heller blankt 8 2
Gjest clu9 Skrevet 7. august 2023 #14 Skrevet 7. august 2023 Fru Uperfekt skrev (7 minutter siden): Å ikke stemme er en dårlig protest, stem heller blankt Ja, sikkert litt bedre å stemme blankt. Skal vurdere det.
CAPS LOCK Skrevet 7. august 2023 #15 Skrevet 7. august 2023 Intervence skrev (16 minutter siden): Når Hellas kollapset så droppet halvparten av å stemme noe som var tydelig protest til all løgnen som ble fortalt noe som ga hele verden tydelig tegn på misnøye til systemet deres. Hjalp det å ikke stemme? 2 4
Gjest clu9 Skrevet 8. august 2023 #16 Skrevet 8. august 2023 clu9 skrev (35 minutter siden): Ja, sikkert litt bedre å stemme blankt. Skal vurdere det. Eller forresten. Enig med @Intervence. Hvorfor stemme blankt egentlig? Hvorfor skal jeg gidde å bidra i valget i det hele tatt? Bare vent og se; snart kommer det mer inhabilitet, innsidehandel og skattesnusk m.m. Også står de der etterpå og unnskylder seg ved å si at de mistolket lover og regler, som er så enkle at en femåring hadde forstått dem. De vil heller fremstå som idioter enn å bare si rett ut at de prøvde å sko seg på situasjonen. Noe alle vet. Så ok. Da faller min stemme helt bort. Vanlige folk hadde fått sparken. Men de sitter der, som korrupte folkevalgte, og hever millionlønn.
Gjest Refreng Skrevet 8. august 2023 #17 Skrevet 8. august 2023 Ja, det har gått den veien en stund, men jeg tror det må bli enda mer tydelig før flere reagerer. Vi vokser opp med propagandaen der alt er fint og trygt i Norge. Som om korrupsjon ikke er noe som kan eksistere i "snille" Norge. Det vil nok ta lengre tid før flere innser at vi blir løyet til regelmessig. Jeg tror ikke å stemme kan få ut korrupte politikere, skal sies. Det er ikke som om det tyske folk kunne kastet ut Hitler og naziene ved å stemme....
Kjetil E Skrevet 8. august 2023 #18 Skrevet 8. august 2023 Intervence skrev (7 timer siden): FrP ja? Hva fikk de til iløpet av 8 år? Tillate SegWay? Utenom all den kritikken de førte mot de som var på NAV? Og ikke minst kutte ned på skatten noe som førte til mindre penger til staten noe som gjorde det enklere å kutte ned på velferden? Nei takk. Mer handlingslammet parti skal man lete lenge etter. Må si meg enig med deg, TS. Har også bestemt meg for å ikke stemme. Hvorfor skal man stemme blankt? Det viser at man er tydelig kritisk til nåværende systemet. Når Hellas kollapset så droppet halvparten av å stemme noe som var tydelig protest til all løgnen som ble fortalt noe som ga hele verden tydelig tegn på misnøye til systemet deres. Hvorfor skal vi gi "støtte" til noe vi er misfornøyd med? Det gir ikke noe mening. Vi er drit lei av å se politikere som er kriminelle... vi "folk-flest" ville ha gått inn i fengsel for, men slipper unna med bare gi politikerne "en finger, eller kritikk"? Hadde vi folk-flest svindlet til oss 100-600,000,- så kunne vi ikke ha betalt tilbake å sluppet løs. Vi skal kunne alle lover og regler? Vi hadde havnet i fengsel. Hvorfor skal politikere få slippe fengsel når de gjør det samme? Dette her er igjen en sak der hvor de kun får en smekk på fingern, og må mest sannsynligvis betale inn igjen det som er blitt tjent. De slipper unna med fengsel. Møkk lei av korrupsjonen mellom Statsforvalter og politikere. Hei du må ikke glemme lakrispipene, viktig sak vet du. 6
Druid Skrevet 8. august 2023 #19 Skrevet 8. august 2023 Intervence skrev (7 timer siden): FrP ja? Hva fikk de til iløpet av 8 år? En enorm satsning på vei. Jeg tror ikke vi har hatt en bedre og mer helhetlig satsning på infrastruktur i Norge i moderne tid. 4
Bombasi Skrevet 8. august 2023 #20 Skrevet 8. august 2023 Jeg er inne på tanken selv om å la være å stemme. Er klar over at det er lokalvalg. Men lokalvalget henger sammen med sentralvalget, og de lokale politikerne virker dessverre å være litt av samme ulla som sentralpolitikerne. Lover og lyver. Dessuten er skillene mellom lokalpartiene små. I politiske saker er det hipp om happ hva de går for, uavhengig av parti og uavhengig av lovnad på forhånd. Jeg har levert inn valgstemmer siden jeg var 18 år, og stort sett alltid har jeg angret på valget mitt fordi jeg har følt jeg har blitt sviktet. Om det er lokalvalg eller sentralvalg, og hvilket parti jeg stemmer på, har lite å si. Det samme hver gang. Så i år har jeg resignert. Synes demokratiet vårt har blitt et spill for galleriet med en evig dans med løgner, korrupsjon og maktsykhet, og fungerer dårlig. Å stå i statistikken over fraværende valgdeltakelse som en protest gir meg noe mer enn å stemme blank og da stå i valgoppmøtelsen. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå