Gå til innhold

Hvilken prevensjon er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken prevensjon er dere mest fornøyd med? Med tanke på bivirkninger som vektøkning, nedstemthet osv.

Skal forresten prate med fastlege om dette, så denne tråden er kun ment for erfaringer. Vet at kvinner reagerer ulikt på de forskjellige prevensjonsmidlene. 

Setter pris på ærlige svar. :) 

Anonymkode: aa8fa...923

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med Nuvaring

Anonymkode: eec72...b8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Veldig fornøyd med Nuvaring

Anonymkode: eec72...b8e

Takk for svar! Kjenner jeg er litt skeptisk til p-ring..

Skrevet

Har slitt lenge med å finne noe som passer meg og kroppen min. Var i grunn fornøyd med pstav, men tok den ut da jeg slet mye med blødninger etter covidvaksinene. Etter jeg fikk tatt den ut merket jeg hvor mye demper den hadde lagt på sexlyst og humør. 

Nå har jeg spiral, og først etter to måneder begynner jeg å slippe smerter av den. Håper det går seg til, da jeg har få andre alternativ. Ppiller gir meg for mye menssmerter (skal utredes for endometriose). Men på humør og vekt så er jeg så langt fornøyd med spiralen. 

AnonymBruker
Skrevet
pia mater skrev (7 minutter siden):

Har slitt lenge med å finne noe som passer meg og kroppen min. Var i grunn fornøyd med pstav, men tok den ut da jeg slet mye med blødninger etter covidvaksinene. Etter jeg fikk tatt den ut merket jeg hvor mye demper den hadde lagt på sexlyst og humør. 

Nå har jeg spiral, og først etter to måneder begynner jeg å slippe smerter av den. Håper det går seg til, da jeg har få andre alternativ. Ppiller gir meg for mye menssmerter (skal utredes for endometriose). Men på humør og vekt så er jeg så langt fornøyd med spiralen. 

Takk for svar! Har kobberspiral nå, men må ta denne ut pga. mye infeksjoner, så tør ikke å ta sjansen på hormonspiral heller. Veldig kjipt da spiral er et godt alternativ kontra p-piller f.eks.

Håper det ordner seg for deg!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd spiral og p stav. Spiralen «sklei» ut av livmoren og skapte de vondeste smertene jeg har opplevd noen sinne. Traumatisk opplevelse og skal aldri gjøres igjen. 

hadde p stav i 4 år, i starten var det mye mellomblødninger, men fikk en jevn «mensen» etter hvert og synes det funka fint med ingen bivirkninger. Tok den ut fordi jeg er singel nå og egentlig ikke trenger det

Anonymkode: e80ed...4ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har prøvd spiral og p stav. Spiralen «sklei» ut av livmoren og skapte de vondeste smertene jeg har opplevd noen sinne. Traumatisk opplevelse og skal aldri gjøres igjen. 

hadde p stav i 4 år, i starten var det mye mellomblødninger, men fikk en jevn «mensen» etter hvert og synes det funka fint med ingen bivirkninger. Tok den ut fordi jeg er singel nå og egentlig ikke trenger det

Anonymkode: e80ed...4ad

Takk for svar! Så du merket ikke tegn til vektoppgang f.eks.?

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på pillen mercilon i 10 år. Var i grunn helt ok fornøyd med den - ble aldri gravid, gikk ikke opp i vekt men heller litt ned, stabil blødning, ingen mellom blødninger osv.. 

Eneste negative for min del var at den hadde merkbar stort utslag på humør og følelsesliv. 

Sluttet for 3 år siden, vurdert litt av å på om jeg skal starte igjen.

Anonymkode: a2015...307

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gikk på pillen mercilon i 10 år. Var i grunn helt ok fornøyd med den - ble aldri gravid, gikk ikke opp i vekt men heller litt ned, stabil blødning, ingen mellom blødninger osv.. 

Eneste negative for min del var at den hadde merkbar stort utslag på humør og følelsesliv. 

Sluttet for 3 år siden, vurdert litt av å på om jeg skal starte igjen.

Anonymkode: a2015...307

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på p-piller fra jeg var 16, pga sterke mens-smerter og store blødninger. I 20-årene følte jeg at jeg hadde lav lyst så jeg byttet merke. Ingen forskjell. Fikk etter hvert barn (planlagt, ja, ikke mens jeg gikk på pillen), og satte inn hormonspiral etterpå. Mistet fullstendig mensen, det var topp. Mente jeg fikk lav lyst, så skiftet til kobberspiral. Fikk tilbake mensen, men ikke lysten.

Har aldri hatt bivirkninger på vekt, hud eller humør.

Er i midten av 40-åra nå, har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre når kobberspiralen må ut om et par år; enten ny kobberspiral, hormonspiral eller ingenting. Vet jo ikke om jeg kan bli gravid lenger.

Anonymkode: bdbea...cfd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gikk på p-piller fra jeg var 16, pga sterke mens-smerter og store blødninger. I 20-årene følte jeg at jeg hadde lav lyst så jeg byttet merke. Ingen forskjell. Fikk etter hvert barn (planlagt, ja, ikke mens jeg gikk på pillen), og satte inn hormonspiral etterpå. Mistet fullstendig mensen, det var topp. Mente jeg fikk lav lyst, så skiftet til kobberspiral. Fikk tilbake mensen, men ikke lysten.

Har aldri hatt bivirkninger på vekt, hud eller humør.

Er i midten av 40-åra nå, har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre når kobberspiralen må ut om et par år; enten ny kobberspiral, hormonspiral eller ingenting. Vet jo ikke om jeg kan bli gravid lenger.

Anonymkode: bdbea...cfd

Takk for svar! Har selv kobberspiral, men må dessverre ta denne ut pga. plager. Veldig kjipt da denne er et godt og hormonfritt alternativ for meg som ikke sliter med menstruasjonssmerter ol.

AnonymBruker
Skrevet
caroliine skrev (16 minutter siden):

Kondom. 

Blir nok det en stund ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...