AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Ønsker å høre deres beste tips mot svangerskapskvalme. Ingen oppkast, bare konstant uggen og sulten… Føler jeg konstant må spise nå. Hva hjelper? Anonymkode: 3bb64...8aa
Kaisada Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ønsker å høre deres beste tips mot svangerskapskvalme. Ingen oppkast, bare konstant uggen og sulten… Føler jeg konstant må spise nå. Hva hjelper? Anonymkode: 3bb64...8aa ingefær-drikke, akupressur-armbånd for å nevne noe:)
Aviale Skrevet 8. august 2023 #3 Skrevet 8. august 2023 Jeg må spise annenhver time for å ikke bli uggen, og noen ganger blir jeg det uansett. Så da spiser jeg annenhver time, selv om jeg blir litt lei 😅 Spiser ikke så mye om gangen da, kan være et eple og et knekkebrød for eksempel. Seaband (akupressurarmbånd) som nevnes over her, har faktisk hjulpet meg en god del. Har mindre luft i magen og er mindre uggen når jeg har de på! Jeg syns også det hjelper å drikke et glass Biola om dagen.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #4 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ønsker å høre deres beste tips mot svangerskapskvalme. Ingen oppkast, bare konstant uggen og sulten… Føler jeg konstant må spise nå. Hva hjelper? Anonymkode: 3bb64...8aa Eneste som hjelper meg er å spise. Anbefaler å spise sunne ting og ikke ligge på sofaen og stappe i seg dritt som jeg har gjort. Anonymkode: e2d1a...3b1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #5 Skrevet 8. august 2023 Få medisin av legen. 😊👌🏻 Anonymkode: 7039a...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #6 Skrevet 8. august 2023 Ingefærkapsler (Eller ingefær på andre måter) Sea-band Spise lite og ofte, gjerne tørre kjeks eller noe annet "smakløst" Ta det med ro, ikke mas og ta deg en 5 minutters pause når det trengs. Anonymkode: a95e5...8c8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #7 Skrevet 8. august 2023 Skal man ikke holde seg unna ingefær? Det kan jo være abortfremkallende.. «Gravide og kvinner som planlegger å bli gravide bør unngå ingefærshots og kosttilskudd med ingefær. Bakgrunnen er dyreforsøk som viser at store mengder ingefær kan gi økt risiko for abort.» https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/ Anonymkode: 1180c...aea 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #8 Skrevet 8. august 2023 Spis små måltider ofte, så unngår du både å bli veldig mett eller sulten. Unngå veldig krydret mat og mat/drikke med fruktsyre. For meg funket det med biola/yoghurt. Ruk syrenøytraliserende tabletter ved behov, det gir umiddelbar lindring om magesyra kryper oppover i halsen… Og be legen om hjelp når du kjenner at du trenger det. Visstnok kan noe kvalme forebygges med medisiner om du vet at du pleier å få svangerskapskvalme. Lykke til, håper du slipper å bli plagsomt dårlig! Anonymkode: 2dc58...ac7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #11 Skrevet 9. august 2023 https://www.farmasiet.no/catalog/mage-og-tarm/reisesykekvalme/sea-band-akupressurarmband-voksen,5001287?gclid=CjwKCAjw8symBhAqEiwAaTA__K9QoLyskd-VO-gSYLdzDoedQJYdekF45tU_QkQlE2E44MVKwKDF1hoCKZgQAvD_BwE Anonymkode: b9a25...531
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #12 Skrevet 9. august 2023 Jeg spiste mye tørre knekkebrød med enkelt pålegg og tørre kjeks Anonymkode: 7c8d1...1e5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #13 Skrevet 9. august 2023 Gravid i 8. uke etter å ha født førstemann i 2022 etter svangerskap preget av intens kvalme. Siden da er det godkjent et nytt legemiddel i Norge for svangerskapskvalme som heter Xonvea. Jeg virker å ha god effekt av dette foreløpig. Forrige svangerskap lå jeg på sofaen sykemeldt med kvalme fra uke 6-18. Jeg er fortsatt uggen med preparatet, men klarer gå på jobb og fungere ok i hverdagen. Blir stuptrøtt av medisinen da, det er ulempen, men mye heller deg enn den intense kvalmen. Anonymkode: 4279d...ca4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #14 Skrevet 9. august 2023 Å nynne. Det hjelper veldig når en er hel spyfeldig. Folk tror jeg kødder men det hjelper faktisk, det er noe med vibrasjonene som roer ned. Anonymkode: 570b7...604
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #15 Skrevet 13. august 2023 Tusen takk for tips! Det har helt klart fungert med sea band🙏🏼 Anonymkode: 3bb64...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #16 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 22.01): Ønsker å høre deres beste tips mot svangerskapskvalme. Ingen oppkast, bare konstant uggen og sulten… Føler jeg konstant må spise nå. Hva hjelper? Anonymkode: 3bb64...8aa Ingefær te, lovehearts, generelt litt surt godteri for min del, spise med en gang jeg står opp. Ritz kjeks, eller andre tørre litt salte kjeks. Mange sier seaband virker, jeg har ikke prøvd. Anonymkode: ee070...14f
AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #17 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 10.35): Skal man ikke holde seg unna ingefær? Det kan jo være abortfremkallende.. «Gravide og kvinner som planlegger å bli gravide bør unngå ingefærshots og kosttilskudd med ingefær. Bakgrunnen er dyreforsøk som viser at store mengder ingefær kan gi økt risiko for abort.» https://www.helsenorge.no/gravid/mat-og-drikke-som-gravide-ikke-bor-spise/ Anonymkode: 1180c...aea Man skal ikke holde seg unna vanlig ingefær men konsentrerte shots og kostilskudd med høyt innhold av ingefær. Anonymkode: e2d1a...3b1 1
mereo Skrevet 13. august 2023 #18 Skrevet 13. august 2023 AnonymBruker skrev (På 8.8.2023 den 9.08): Få medisin av legen. 😊👌🏻 Anonymkode: 7039a...ffe Dette - eller ta det i det minste opp med legen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå