AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #1 Skrevet 7. august 2023 Jeg har vært i et forhold i 5 år med en som har tidligere vært utro . Vi har hatt det fint sammen det siste året men jeg har dessverre ikke den tilliten jeg hadde til han etter jeg fant ut han har vært utro mot meg. Vi bor ikke sammen og nå venter vi et barn sammen ( det er mitt første barnet ) jeg har veldig lyst å bygge opp tillit og gi han en sjanse ,og ønsker å bo med han under mammapermisjon men er ikke klar for å flytte fast med han enda. mitt spm er kan baby ha bosted der jeg har ? Selv om jeg bor hos han med baby i en periode til jeg har funnet ut av ting? er rett og slett redd for at han skal lage problemer hvis baby har fast bosted hos han , kan han ta fra meg baby hvis jeg ønsker å gå fra han og baby har fast bosted hos han? Anonymkode: 72848...70e 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #2 Skrevet 7. august 2023 Mitt tips til deg; bosett deg der du selv ønsker å bo, om det er nære familien din eller noe sånt. Gjør det før du får babyen. Så lar du han besøke dere i ditt og babyens hjem. Da har du kontroll over situasjonen. Anonymkode: dcf97...4af 6 5 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #3 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mitt tips til deg; bosett deg der du selv ønsker å bo, om det er nære familien din eller noe sånt. Gjør det før du får babyen. Så lar du han besøke dere i ditt og babyens hjem. Da har du kontroll over situasjonen. Anonymkode: dcf97...4af Enig!! Anonymkode: b0776...04f 1
Kaisada Skrevet 7. august 2023 #4 Skrevet 7. august 2023 Bo for deg selv, og det er HAN som har ansvaret for å bygge opp tilliten du evt får til han. 1
Mamma123456789 Skrevet 7. august 2023 #5 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mitt tips til deg; bosett deg der du selv ønsker å bo, om det er nære familien din eller noe sånt. Gjør det før du får babyen. Så lar du han besøke dere i ditt og babyens hjem. Da har du kontroll over situasjonen. Anonymkode: dcf97...4af Har fortalt han om mine bekymringer han kom med forslag om at vi kan gå til advokat og skrive en avtale om at baby bor med meg dersom det går galt i forholdet . Men vet ikke hva jeg skal tenke er så fortvila
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #6 Skrevet 7. august 2023 Mamma123456789 skrev (1 minutt siden): Har fortalt han om mine bekymringer han kom med forslag om at vi kan gå til advokat og skrive en avtale om at baby bor med meg dersom det går galt i forholdet . Men vet ikke hva jeg skal tenke er så fortvila Sørg for at du og babyen har folkeregistrert adresse sammen, der du ønsker å bo på sikt. Hvis ikke kan han nekte å underskrive på flytting senere. Anonymkode: 8c1b7...310 2
Mamma123456789 Skrevet 7. august 2023 #7 Skrevet 7. august 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.8.2023 den 22.17): Sørg for at du og babyen har folkeregistrert adresse sammen, der du ønsker å bo på sikt. Hvis ikke kan han nekte å underskrive på flytting senere. Anonymkode: 8c1b7...310 Endret 9. august 2023 av Mamma123456789
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #8 Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sørg for at du og babyen har folkeregistrert adresse sammen, der du ønsker å bo på sikt. Hvis ikke kan han nekte å underskrive på flytting senere. Anonymkode: 8c1b7...310 Men bare husk å bosett deg i nærheten av far, slik at barnet får vokse opp med både pappa og mamma. Barnet har krav på å få et godt forhold til begge foreldrene sine, og det får det best om.begge foreldrene er en del av hverdagen. Anonymkode: a2bc6...868
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #9 Skrevet 7. august 2023 Jeg skjønner ikke? Du har en egen adresse pr i dag? Baby får adresse sammen med deg, eller? Anonymkode: 1be60...f65
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #10 Skrevet 8. august 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har vært i et forhold i 5 år med en som har tidligere vært utro . Vi har hatt det fint sammen det siste året men jeg har dessverre ikke den tilliten jeg hadde til han etter jeg fant ut han har vært utro mot meg. Vi bor ikke sammen og nå venter vi et barn sammen ( det er mitt første barnet ) jeg har veldig lyst å bygge opp tillit og gi han en sjanse ,og ønsker å bo med han under mammapermisjon men er ikke klar for å flytte fast med han enda. mitt spm er kan baby ha bosted der jeg har ? Selv om jeg bor hos han med baby i en periode til jeg har funnet ut av ting? er rett og slett redd for at han skal lage problemer hvis baby har fast bosted hos han , kan han ta fra meg baby hvis jeg ønsker å gå fra han og baby har fast bosted hos han? Anonymkode: 72848...70e Kjære deg. Dette høres ikke ut som en bra mann i det hele tatt. Mitt råd hadde vært å ikke flytte sammen. Hvorfor tar du til takke med ham? Anonymkode: f8282...173 1
Surriball Skrevet 8. august 2023 #11 Skrevet 8. august 2023 Ikke flytt sammen med ham. Dere har det ikke godt sammen nå, det kommer ikke til å bli bra når babyen kommer. Vær alenemor, bo der du vil, la ham bygge opp tillit og et godt forhold til babyen. Han kan ikke ta babyen fra deg. Men ikke flytt sammen, det høres ut som en oppskrift på katastrofe for deg, og et stygt brudd.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2023 #12 Skrevet 8. august 2023 Du beholder boligen hvor du er folkeregistrert, og bor en lengre periode hos ham. Går det skeis, flytter du tilbake. Eventuelt kan han være på besøk hos deg en lengre periode, men beholde sin egen bolig. Går det skeis, hiver du ham bare ut. Ingenting registreres noesteds og du er mye friere til å styre livet ditt i den retningen du selv vil ha det. Anonymkode: a03d4...f14
Gjest Hoia Skrevet 8. august 2023 #13 Skrevet 8. august 2023 Hvorfor vil du være sammen med en som du er redd for at skal ta fra deg babyen? Være sammen med noen du stoler på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå