Gå til innhold

Tør ikke spørre mine foreldre om penger til bryllupet.

oline

Anbefalte innlegg

mamman min betaler hele bryllupet. og jeg har ikke dårlig samvitighet i det hele tatt!!!!

sviger foreldrene mine har sagt at de vil betale drikke varer noe vi til slutt har godt med på, men syns egentlig at de ikke skal betale i det hele tatt da de ikke har god råd i det hele tatt. min mor har veldig god råd, og siden jeg er den eneste datteren hun har som kommer til å gifte seg (mest sannsynlig...) så syns både hun og jeg at det er helt greit!

hun er med på en del av planleggingen, samme som svigerforeldrene mine, men det ville de vært selv hvis de ikke skulle betalt noe.

på invitasjonen står det at både min mor og mine svigerforeldre inviterer. vi har valgt og ikke ta med min far da han ikke er interesert i om vi gifter oss eller ikke (han vet det heller ikke ennå, selv om vi satte dato for 2 mnd. siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også oppvokst i en familie med ikke for mye penger. Og vi er svært mange søsken. Det som var vanlig før, var jo at foreldrene til kvinnen (bruden) betalte bryllupet. Dette har en gått mer og mer bort ifra. Men helt utrolig men sant, så hadde faktisk foreldrene mine lagt av penger til akkurat dette. Foreldrene til min tilkommende betaler mest, men vi får også en god slump penger av mine foreldre.

Bryllup er faktisk en av de få tingene man kan spørre om penger av sine foreldre uten å være flau for det. Det er helt normalt. Det er selvsagt også normalt å kvie seg til dette, men det går som oftest bra.

Jeg er selv 30 år og har en god jobb. Tjener bra med penger vil jeg tro. Men tross alt......BRYLLUP KOSTER MYE PENGER !!

Lykke til alle sammen. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerfar er pensjonist og svigermor jobber i halv stilling, så vi regnet ikke med noe fra de, mamma har heletiden, lenge før bryllup ble planlagt sagt at hun og pappa skal betale mye av bryllupet. De har god råd, så de vil betale 50000kr. Mine svigerforeldre vil gi oss ca 10000 siden det var det de andre barna fikk. Vil vi ha dyrere bryllup enn dette betaler vi resten, noe som er rett og rimelig.

Må ha med at det er mammas "høyeste" ønske at vi gifter oss, vi vil det vi også, men hadde ikke hatt råd til detnå pga husbygging. Helt greit å ta imot penger på denne måten.

17august02 vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: 17august02 den 2002-03-19 10:54 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...